• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Inka
    medea08 skrev 2008-07-08 20:25:14 följande:
    Vi har bugaboos originalbräda, tror jag... kidzshop.jetshop.se/pub_images/original/st%E5... Den har vi. Står att det är klämmor som den hålls fast med? Vadå för klämmor?
    jaha! Jag vet faktiskt inte hur buggaboos egna ska sitta, e nybörjare på det här med ståbrädor Men har du inte fått med några klämmor då? Eller är det ngt som kanske sitter fast på ståbrädan så att du bara trycker fast den kanske?
  • medea08
    moonie skrev 2008-07-08 20:28:56 följande:
    jaha! Jag vet faktiskt inte hur buggaboos egna ska sitta, e nybörjare på det här med ståbrädor Men har du inte fått med några klämmor då? Eller är det ngt som kanske sitter fast på ståbrädan så att du bara trycker fast den kanske?
    Inga lösa klämmor iallafall, får testa att trycka fast den lite hårdare istället för att bara lägga den på. Vagnen är dock ute på promenad nu, men när den kommer tillbaka så!
  • Ms Kanga
    mallan brallan skrev 2008-07-08 20:21:56 följande:
    Hoho!Här kommer Neggo-Arne!Om vi börjar ur min sons synvinkel: Sitsen är smal och har inget stopp på sidorna. Vilket leder till att ungen slänger ut benen åt sidorna och fastnar i förbipasserande... Det finns ingen både att hänga på om man vill se ball ut. Ryggstödet är inte fullt upprätt, så tvingar man på barnet selet blir han sur för att han måste luta sig så mycket bakåt. Väldigt stötig, här ute på vischan har asfalten så dålig kvalité att det vibrerar i hela vagnen även när vi går på plan mark. Handtaget är smalt, alla skötväskor ser ut som kappsäckar på. Bromshelvetet låser bara ena hjuletDet var nåt mer men nu står det still...
    ser inte sufflan lätt lite säckig ut??
  • Lillpinglan
    SooJuicy skrev 2008-07-08 18:24:25 följande:
    Det lönar sig absolut då det är mycket billigare där, men att tänka på <att de amerikanska skiljer sig hur selena sitter så att köpa åkpåse och ev extra toppklädsel där på en gång, för annars passar inte de europeiska med hur hålen sitter.Har lite olika skötväskor som jag är nöjd med, bild finns i mitt galleri, men skulle jag till usa så skulle jag passa på och köpa en petunia pickle bottom då utbudet där av deras skötväskor är mycket större än i Sverige och snyggare färger.
    ...arrrgghhhhhhh... jag förgås av shoppinglusta!!! *skrattar* Har googlat på Petunia Pickle Bottom och hade aldrig hört talas om dem.. men nu VILL JAG HA!! Vad kostar en sådan? Jag vill ha;
    Boxy Backpacks Black Orchid Roll.
  • modestyclara
    Kaffemums skrev 2008-07-08 09:14:42 följande:
    Jag har precis blivit med en Bee, men tycker det skakar lite väl mycket på ojämnt underlag. Men du tycker den funkade fint på kullersten alltså? Vart det inte skakigt för bebisen? Hur gammal är bebisen förresten (har ju lite betydelse för hur mycket skak man kan tåla menar jag)?
    Jag var så nojjig med min son för jag körde en P&T (typ ingen stötdämpning alls) på frusen snö (med frusna skoavtryck). Skumpade som sjutton så jag var tvungen att fråga när jag var hos barnläkare ifall de kan få shaken baby syndrome av skakningarna i vagnen. Gud vad läkaren garvade *rodnar*
  • modestyclara
    Lokatt skrev 2008-07-08 11:04:28 följande:
    en ståbräda fråga, är det svårt att gå med bugaboos egna ståbräda på? Den ser ut att komma så långt bak? Och är den ivägen när den är upphängd?
    Jag tycker buggans ståbräda är bättre än många andra för man får in fötterna under den när man går. Har haft kiddy board också och den blev jag ehlt knäpp på (och så repade den chassit). Den stör inte alls när den är upphängd tycker jag. Vanliga ståbrädor måste du ju klicka loss istället och pressa ner i varukorgen =jobbigt!
  • Senap
    Lillpinglan skrev 2008-07-08 20:41:40 följande:
    ...arrrgghhhhhhh... jag förgås av shoppinglusta!!! *skrattar* Har googlat på Petunia Pickle Bottom och hade aldrig hört talas om dem.. men nu VILL JAG HA!! Vad kostar en sådan? Jag vill ha;Boxy Backpacks Black Orchid Roll.
    Så klart du ska ha en Petunia. Den är toksnygg ju. Älskar min...
    Fast jag köpte den i USA så jag vet inte riktigt vad de kostar.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • modestyclara
    Moa38 skrev 2008-07-08 11:13:47 följande:
    Den ser mkt större ut än buggyboard. Får nog bli en sådan (trots priset) Kommer att ha en liten 2åring när den lille kommer, som kanske inte orlar gå hem från dagis varje dag
    Det som är bra med bugaboos ståbräda är att den är tillräckligt stor för min treåring att sitta med benen i kors på. Toppen för längre promenader.
  • modestyclara
    medea08 skrev 2008-07-08 20:30:47 följande:
    Inga lösa klämmor iallafall, får testa att trycka fast den lite hårdare istället för att bara lägga den på. Vagnen är dock ute på promenad nu, men när den kommer tillbaka så!
    Så här sätter man fast bugaboos egna ståbräda:

två svarta klämmor sitter närmast hjulaxlarna (de sitter antagligen på din vagn om du inte fått med dem löst).

Lägg vagnen på sidan.

Lägg ståbrädan med undersidan mot vagnens undersida.

För in ståbrädans fästen kring hjulaxeln i språen på fästgrejorna.

Man får mecka lite och trycka emot så att de inte hoppar ur.

Fäll fram ståbrädan till den position du har när du är ute och går under tiden du trycker fästena mot hjulaxeln.

Ställ upp vagn med bräda.

Volia!

Finns troligen en rem till också. Den fästes med kardborreband kring stången på chassit under sitt/liggdelen. I ena änden finns en krok som man krokar fast uppepå ståbrädan när man vill fälla upp den.

Hoppas du förstår min förklaring
  • Lillpinglan
    Shoegirl skrev 2008-07-08 20:45:21 följande:
    Så klart du ska ha en Petunia. Den är toksnygg ju. Älskar min...Fast jag köpte den i USA så jag vet inte riktigt vad de kostar.
    Vad kostade den när du köpte den i USA?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14