• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Mållgan skrev 2008-07-09 09:30:28 följande:
    Tycker ni som har cameleon att man behöver bag clips till att hänga skötväskan i??? Har beställt en Ju Ju BeAll som jag ska hämta idag (jippi) men jag beställde inte dom clipsen som fanns från JuJu eftersom jag tänkte prova utan först, men det kanske var dumt???
    Nej, behövs inte om man har gamla chassit eller om man har liggdelen på men på nya är det mer behövligt.
  • Lillpinglan
    Sylt skrev 2008-07-08 23:23:58 följande:
    Tacka vet jag Uj *hukar för ägg* Jag får nog vela lite till.... tack för hjälpen!
    Jag har haft UJ tills dottern var 10 månader. Gillade inte sittdelen till den så då köpte vi en Bugaboo Cameleon. Jättenöjd med den! Men....!

UJ'n är MYCKET bättre på vissa sätt! T.ex. så blir det tvärstopp om man kommer med Camen på ojämnt underlag och kör t.ex. över en järnvägsövergång eller kör emot en rot eller sten på en skogsväg. Inte för att jag är ute i terräng ofta, men UJ'n stora framhjul hade bara plöjt förbi utan att det märkts.. =) Camen är värdelös att köra på grus som inte är stenhårt packat. Är det det minsta löst i gruset så borrar framhjulen ner sig, lika om du kör på en strand. Kan bara föreställa mig kommande vinters snö och snömodd, då måste jag defintivt ha snöhjulen istället. UJ'n hade inga problem med sånt. UJ'n känns också stadigare eftersom Camens handtag är ruckbart några centimeter. Hävstångseffekten när man ska trycka ner vagnen för att framhjulen ska lyfta och man ska över ett litet hinder som t.ex. trottoarkant, är dålig.

Men Bugaboo är överlägsen UJ'n på många sätt! T.ex. så är den inte alls så där bred mellan bakhjulen som UJn är. Man kan t.ex. åka tåg och få in vagnen genom dörrarna utan att ens fälla ihop vagnen, min dotter sov i vagnen som stod på bagageutrymmet hela tågresan. Tar mycket mindre plats när den är ihopfälld i t.ex. bilens bagageutrymme. Tar även mycket mindre plats när den är uppfälld, i t.ex. hallen eller trapphuset. Eller i affärer när man behöver komma fram. UJ'n fastnade överallt. Camen kan man ju välja i vilken riktning barnet ska sitta i sittdelen, det går inte på UJ'n. Och den är myyyycket snyggare... tycker jag! :)

Tror ingen vagn är 100% perfekt.. =)
  • rosenkind

Hejsan! Jag hoppar in här fram och tillbaka. Jag tycker Been är supersnygg! Men jag undrar om det funkar att köra den i snö? Och går den alls på grus? Vi har asfalt där vi bor men ifall man någon gång skulle irra sig ut i grus, hur funkar det?

• Moa38
    Lillpinglan skrev 2008-07-09 10:13:10 följande:
    Jag har haft UJ tills dottern var 10 månader. Gillade inte sittdelen till den så då köpte vi en Bugaboo Cameleon. Jättenöjd med den! Men....! UJ'n är MYCKET bättre på vissa sätt! T.ex. så blir det tvärstopp om man kommer med Camen på ojämnt underlag och kör t.ex. över en järnvägsövergång eller kör emot en rot eller sten på en skogsväg. Inte för att jag är ute i terräng ofta, men UJ'n stora framhjul hade bara plöjt förbi utan att det märkts.. =) Camen är värdelös att köra på grus som inte är stenhårt packat. Är det det minsta löst i gruset så borrar framhjulen ner sig, lika om du kör på en strand. Kan bara föreställa mig kommande vinters snö och snömodd, då måste jag defintivt ha snöhjulen istället. UJ'n hade inga problem med sånt. UJ'n känns också stadigare eftersom Camens handtag är ruckbart några centimeter. Hävstångseffekten när man ska trycka ner vagnen för att framhjulen ska lyfta och man ska över ett litet hinder som t.ex. trottoarkant, är dålig. Men Bugaboo är överlägsen UJ'n på många sätt! T.ex. så är den inte alls så där bred mellan bakhjulen som UJn är. Man kan t.ex. åka tåg och få in vagnen genom dörrarna utan att ens fälla ihop vagnen, min dotter sov i vagnen som stod på bagageutrymmet hela tågresan. Tar mycket mindre plats när den är ihopfälld i t.ex. bilens bagageutrymme. Tar även mycket mindre plats när den är uppfälld, i t.ex. hallen eller trapphuset. Eller i affärer när man behöver komma fram. UJ'n fastnade överallt. Camen kan man ju välja i vilken riktning barnet ska sitta i sittdelen, det går inte på UJ'n. Och den är myyyycket snyggare... tycker jag! :)Tror ingen vagn är 100% perfekt.. =)

Om du vänder de stora hjulen fram så kommer bugaboon fram precis överallt. har varit i snö med den och d4et spelade ingen roll om det var slask, hård snö eller mjuk snö, det fungerade perfekt iaf. Likaså när man kör i skogen eller på gräs, sand etc. Har man de stor hjulen fram och låser de små så är den perfekt.

Men som sagt, ingen vagn är 10% perfekt Det jag irriterar mig på på bugaboo är att man måste dela den i två delar innan man kan fälla den. Nu har jag vant mig efter två år men ändå.

• Sylt
    Lillpinglan skrev 2008-07-09 10:13:10 följande:
    Jag har haft UJ tills dottern var 10 månader. Gillade inte sittdelen till den så då köpte vi en Bugaboo Cameleon. Jättenöjd med den! Men....! UJ'n är MYCKET bättre på vissa sätt! T.ex. så blir det tvärstopp om man kommer med Camen på ojämnt underlag och kör t.ex. över en järnvägsövergång eller kör emot en rot eller sten på en skogsväg. Inte för att jag är ute i terräng ofta, men UJ'n stora framhjul hade bara plöjt förbi utan att det märkts.. =) Camen är värdelös att köra på grus som inte är stenhårt packat. Är det det minsta löst i gruset så borrar framhjulen ner sig, lika om du kör på en strand. Kan bara föreställa mig kommande vinters snö och snömodd, då måste jag defintivt ha snöhjulen istället. UJ'n hade inga problem med sånt. UJ'n känns också stadigare eftersom Camens handtag är ruckbart några centimeter. Hävstångseffekten när man ska trycka ner vagnen för att framhjulen ska lyfta och man ska över ett litet hinder som t.ex. trottoarkant, är dålig. Men Bugaboo är överlägsen UJ'n på många sätt! T.ex. så är den inte alls så där bred mellan bakhjulen som UJn är. Man kan t.ex. åka tåg och få in vagnen genom dörrarna utan att ens fälla ihop vagnen, min dotter sov i vagnen som stod på bagageutrymmet hela tågresan. Tar mycket mindre plats när den är ihopfälld i t.ex. bilens bagageutrymme. Tar även mycket mindre plats när den är uppfälld, i t.ex. hallen eller trapphuset. Eller i affärer när man behöver komma fram. UJ'n fastnade överallt. Camen kan man ju välja i vilken riktning barnet ska sitta i sittdelen, det går inte på UJ'n. Och den är myyyycket snyggare... tycker jag! :)Tror ingen vagn är 100% perfekt.. =)
    Tack för åsikter. Jag har haft en cam som jag precis sålt, hatade att behöva dela den i två delar när den skulle in i bilen. Kör Uj hemma och behöver en vagn i bilen - så eg är nog Bee ett bra val. FundersamTycker att större barn sitter bra i Uj, tvekar lite ang Been....
  • stjärnljus
    rosenkind skrev 2008-07-09 10:15:16 följande:
    Hejsan! Jag hoppar in här fram och tillbaka. Jag tycker Been är supersnygg! Men jag undrar om det funkar att köra den i snö? Och går den alls på grus? Vi har asfalt där vi bor men ifall man någon gång skulle irra sig ut i grus, hur funkar det?
    Vet inte hur den är i snö. Men i grus har jag kört min Bee och det funkade bra!
  • bakabakalitenkaka

Jag vill köpa en ny skötväska till buggan, men kan bara inte bestämma mig för vilken. OiOi, Ju-Ju-be eller nån annan. Heeeelp Fundersam
    (har en enfärgad skip hop idag och vill ha en ny, rolig med mönster)

ღ Colin 2007.12.21ღ www.nogg.se/mammamu78
  • oOrosamarängerOo
    Sylt skrev 2008-07-09 10:22:25 följande:
    Tack för åsikter. Jag har haft en cam som jag precis sålt, hatade att behöva dela den i två delar när den skulle in i bilen. Kör Uj hemma och behöver en vagn i bilen - så eg är nog Bee ett bra val. Tycker att större barn sitter bra i Uj, tvekar lite ang Been....
    Hihi, själv har jag alla tre uj, cam o bee Bee är perfekt bilvagn då den fälls i ett kick och tar så liten plats. Uj tar ju typ upp hela bagageluckan så får inte plats med så mycket annat.
  • Moa38
    bakabakalitenkaka skrev 2008-07-09 10:24:53 följande:
    Jag vill köpa en ny skötväska till buggan, men kan bara inte bestämma mig för vilken. OiOi, Ju-Ju-be eller nån annan. Heeeelp (har en enfärgad skip hop idag och vill ha en ny, rolig med mönster)
    ju-ju-be är perfekt, men har inte riktigt hittat en storlek som passa mig. Be all är alldeles för stor, men passar kanske om man har två blöjbarn med sig och besmall är för liten till allt man behöver till en nyfödd men ok till en bebis som inte är kräkbebis längre eller kräver termos ersättning etc. funderar på between men har inte köpt den ännu. Skiphop är trots allt perfekt och man kan packa mycket i den + att den är hög. Negativt är att den inte har lock/dragkedja överst.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14