• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • medea08

modestyclara: TACK! Ska testa så fort vagnen har kommit hem igen. Klämmorna som förhoppningsvis sitter på vagnen, är de lätta att ta bort?

• modestyclara
    medea08 skrev 2008-07-08 21:00:07 följande:
    modestyclara: TACK! Ska testa så fort vagnen har kommit hem igen. Klämmorna som förhoppningsvis sitter på vagnen, är de lätta att ta bort?
    Ja då. Man drar dem åt sidan mot mitten på axeln och sedan klämmer man loss dem. Man får ta i lite men det är ju plast så det är ju lite böjbart. Men om man inte ska flytta ståbrädan till en annan bugga så finns det eg ingen vits med att ta bort dem.- de är så diskreta att man knappt ser dem
  • SmillaMilla

Hej,

jag har reagerat över att huvuddelen på vagnen lutar ner mot fram hjulen väldigt mycket. Skall det luta eller vara helt rakt? Förstår ni fråga

• modestyclara
    SmillaMilla skrev 2008-07-08 21:04:41 följande:
    Hej,jag har reagerat över att huvuddelen på vagnen lutar ner mot fram hjulen väldigt mycket. Skall det luta eller vara helt rakt? Förstår ni fråga
    Det ska inte luta med bebis i. Antingen så har du fel inställning på fjädringen på framhjulen, ser i syna (kolla med vattenpass) elelr så är det fel på vagnen (inte helt ovanligt).

Om den lutar så kan du antingen reklammera eller stoppa en filt under huvudänden under madrassen för att korrigera...
  • SmillaMilla
    modestyclara skrev 2008-07-08 21:07:00 följande:
    Det ska inte luta med bebis i. Antingen så har du fel inställning på fjädringen på framhjulen, ser i syna (kolla med vattenpass) elelr så är det fel på vagnen (inte helt ovanligt).Om den lutar så kan du antingen reklammera eller stoppa en filt under huvudänden under madrassen för att korrigera...
    Åh nej! Jag har ju köpt vagnen i usa så det blir jobbigt med en reklamation antar jag.

Jag har letat igenom hela bruksanvisningen vilken fjädring jag skall ha men hittar inget. Svea väger ca 10 kilo.
  • Sweetsugar

Hej någon som vet vart kan kan köpa bag clips till cameleon?

• Luxor

Man blir ju bara så sugen på att köpa en Bugaboo när man läser denna tråd. Jag har idag en Emmaljunga City cross som jag börjar tycka är lite för osmidig att dra omkring sonen i.
    Funderade först på om jag skulle slå till på en Bee, men lutar åt en Cameleon... hmm.. eller båda kanske?!?
    Vilken skulle ni rekommendera till en 8 månaders?

• oOrosamarängerOo
    mallan brallan: Vad menar du med "Bromshelvetet låser bara ena hjulet"?
    Bromsen låser ju båda hjulen på been.
  • oOrosamarängerOo

Jag tycker det finns gott om plats i bee och ang inget sidoskydd så är det inget jag märkt av, men så har jag ju bara haft den till bebis och min 3-åring, och åker jättebra i den.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14