• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • oOrosamarängerOo
    Moa38 skrev 2008-07-09 10:28:18 följande:
    ju-ju-be är perfekt, men har inte riktigt hittat en storlek som passa mig. Be all är alldeles för stor, men passar kanske om man har två blöjbarn med sig och besmall är för liten till allt man behöver till en nyfödd men ok till en bebis som inte är kräkbebis längre eller kräver termos ersättning etc. funderar på between men har inte köpt den ännu. Skiphop är trots allt perfekt och man kan packa mycket i den + att den är hög. Negativt är att den inte har lock/dragkedja överst.
    jujube between är jag riktigt nöjd med, liten men får plats förvånandsvärt mycket.
  • Kajsan
    tulle17 skrev 2008-07-08 23:28:17 följande:
    )Selen till min 2 åring knäpper jag bara vid midjan , det går jätte bra.
    Hur får du runt den runt midjan, den sitter ju så tajt att min 4 månaders inte kan andas när jag försöker sätta fast henne
  • Sylt
    SooJuicy skrev 2008-07-09 10:26:58 följande:
    Hihi, själv har jag alla tre uj, cam o bee Bee är perfekt bilvagn då den fälls i ett kick och tar så liten plats. Uj tar ju typ upp hela bagageluckan så får inte plats med så mycket annat.

Skrattande 

Jag har stor bil o lägger Uj på högkant och får plats med mkt annat då *funderar o skall snart sluta tjata* Skrattande

• Kajsan
    Mållgan skrev 2008-07-09 09:30:28 följande:
    Tycker ni som har cameleon att man behöver bag clips till att hänga skötväskan i??? Har beställt en Ju Ju BeAll som jag ska hämta idag (jippi) men jag beställde inte dom clipsen som fanns från JuJu eftersom jag tänkte prova utan först, men det kanske var dumt???
    Det behövs verkligen inte, jag har 3 ( fråga mig inte varför) par jujube bagclips som ligger och dräller nånstans här och använder de Aldrig.
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2008-07-09 10:32:56 följande:
    Hur får du runt den runt midjan, den sitter ju så tajt att min 4 månaders inte kan andas när jag försöker sätta fast henne
    Va! Jag kan spänna min 3-åring med bara midjebältet o gott om plats 
  • Kajsan
    Sylt skrev 2008-07-09 10:34:45 följande:
     Jag har stor bil o lägger Uj på högkant och får plats med mkt annat då *funderar o skall snart sluta tjata*
    Vi har en gammal volvo 940 och får in UJ, cam och all semsererpackning utan problem Eller UJ och Been .
  • Kajsan
    SooJuicy skrev 2008-07-09 10:37:05 följande:
    Va! Jag kan spänna min 3-åring med bara midjebältet o gott om plats 
    Ja jag säger ju det, jag HATAR selen och behöver HJÄLP!
  • Lillpinglan
    Moa38 skrev 2008-07-09 10:21:47 följande:
    Om du vänder de stora hjulen fram så kommer bugaboon fram precis överallt. har varit i snö med den och d4et spelade ingen roll om det var slask, hård snö eller mjuk snö, det fungerade perfekt iaf. Likaså när man kör i skogen eller på gräs, sand etc. Har man de stor hjulen fram och låser de små så är den perfekt.
    Men som sagt, ingen vagn är 10% perfekt Det jag irriterar mig på på bugaboo är att man måste dela den i två delar innan man kan fälla den. Nu har jag vant mig efter två år men ändå.
    Ja, jag brukar köra med de stora hjulen framåt och låsa de små bak, men då förlorar samtidigt vagnen den sköna smidigheten, den blir lite oskön och osmidig då.. Skulle också gärna kunna ha vagnen i odelat skick när man fäller ihop den! Men Bugaboo är i alla fall smidigare än UJ'n att ta isär. Sen en till sak, MÅSTE verkligen varukorgen hamna upp och ner när man fäller ihop chassit?
  • bakabakalitenkaka
    Moa38 skrev 2008-07-09 10:28:18 följande:
    ju-ju-be är perfekt, men har inte riktigt hittat en storlek som passa mig. Be all är alldeles för stor, men passar kanske om man har två blöjbarn med sig och besmall är för liten till allt man behöver till en nyfödd men ok till en bebis som inte är kräkbebis längre eller kräver termos ersättning etc. funderar på between men har inte köpt den ännu. Skiphop är trots allt perfekt och man kan packa mycket i den + att den är hög. Negativt är att den inte har lock/dragkedja överst.
    har kikat lite på between, den verkar lagom. Men nästa problem är att jag inte kan bestämma mig för vilket mönster jag vill ha
    ღ Colin 2007.12.21ღ www.nogg.se/mammamu78
  • Sylt
    Kajsan skrev 2008-07-09 10:37:20 följande:
    Vi har en gammal volvo 940 och får in UJ, cam och all semsererpackning utan problem Eller UJ och Been .
    Hihi, bra packat! Jag tycker iof inte att Uj tar mer plats än Camen, bara olika sorters plats . *svamlar* Skrattande
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14