• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    Sylt skrev 2008-07-09 10:46:38 följande:
    Hihi, bra packat! Jag tycker iof inte att Uj tar mer plats än Camen, bara olika sorters plats . *svamlar*
    Nä absolut!Man kan ju packa ovanpå UJ.n, den tar ju ingen plats alls egentligen och ligger oftast i vår baklucka.
  • Thats me

jag spänner fast agaton i selen o då sitter den ändå i fästet i sitsen..no problems:)

Såra mej hellre med sanningen än gör mej lycklig med en lögn.....
  • Lillpinglan
    Sylt skrev 2008-07-09 10:46:38 följande:
    Hihi, bra packat! Jag tycker iof inte att Uj tar mer plats än Camen, bara olika sorters plats . *svamlar*
    Jag tänker nog på när vi hade UJ'ns liggdel... då blev det rätt fullt i skuffen!
  • mammatill2härligavildar
    Kajsan skrev 2008-07-09 10:34:49 följande:
    Det behövs verkligen inte, jag har 3 ( fråga mig inte varför) par jujube bagclips som ligger och dräller nånstans här och använder de Aldrig.
    Men då så=) Då blir det till att hem å provhänga nya skötväskan på buggan i eftermiddag.
  • Moa38
    Lillpinglan skrev 2008-07-09 10:38:48 följande:
    Ja, jag brukar köra med de stora hjulen framåt och låsa de små bak, men då förlorar samtidigt vagnen den sköna smidigheten, den blir lite oskön och osmidig då.. Skulle också gärna kunna ha vagnen i odelat skick när man fäller ihop den! Men Bugaboo är i alla fall smidigare än UJ'n att ta isär. Sen en till sak, MÅSTE verkligen varukorgen hamna upp och ner när man fäller ihop chassit?
    Nej, min varukorg hamnar aldrig upp och ner när jag lägger chassit i bilen. Vet många som klagat på det men jag fattar inte hur man lyckas få den upp och ner

Jag fäller ner handtaget (mot marken) precis innan det låser sig, tar tag i stången över vagnen (den som går tvärsöver) drar upp den så hela chassit fälls ihop och lägger lixom in handtaget under varukorgen och kasar in vagnen, Så handtaget hamnar längst in i bilen (det man håller på, med skumgummit), då hamnar inte varukorgen upp och ner.

Hoppas du förstod. svårt att förklara
  • SmillaMilla

Alltså vad tror ni, min bugga lutar ju mycket, skrev detta igår. Den drar även mycket åt ena hållet så jag skulle vilja reparera den eller kolla med någon om det skall vara så.

Men problemet är ju att den är köpt i usa. Kan jag själv kontakta bugaboo eller en återförsäljare här?

• thj
    SmillaMilla skrev 2008-07-09 11:29:08 följande:
    Alltså vad tror ni, min bugga lutar ju mycket, skrev detta igår. Den drar även mycket åt ena hållet så jag skulle vilja reparera den eller kolla med någon om det skall vara så. Men problemet är ju att den är köpt i usa. Kan jag själv kontakta bugaboo eller en återförsäljare här?
    Hej
    Om din vagn drar testa detta
    ta av alla hjul +sitt/liggdel.
    Ställ dig på den främre ramen(den s-hjulen har mellan sig)tryck till.
    Detta knep brukar göra susen.

har du lufthjul så kan det vara ojämnt lufttryck i däcken.

kram
  • SmillaMilla
    thj skrev 2008-07-09 11:34:46 följande:
    HejOm din vagn drar testa dettata av alla hjul +sitt/liggdel.Ställ dig på den främre ramen(den s-hjulen har mellan sig)tryck till.Detta knep brukar göra susen.har du lufthjul så kan det vara ojämnt lufttryck i däcken.kram
    Åh tack för hjälpen skall genast testa detta. Vad tror du om att huvuddelen lutar mycket framåt? Något att göra något åt?
  • emiliasmamma
    steffo trish skrev 2008-07-06 20:57:09 följande:
    Jag måste bara lägga in en fråga här:Jag vill så gärna ha rosa suflett på vår Bee men den går ju inte att köpa löst - bara som hel vagn! Vi har svart suffla nu och jag undrar om det är någon här som har tänkt köpa en svart Bee men som kanske vill köpa en rosa ist och sedan byta suflett med oss? Vår vagn är inte alls gammal och sufflan är i nyskick men jag kan lägga lite pengar emellan om så önskas!Är smått desperat, jag ahr längtat så efter den rosa och så gör de den inte som tillbehör!!!!
    man kan köpa den löst. jag har gjort det
  • Kajsan
    emiliasmamma skrev 2008-07-09 11:37:30 följande:
    man kan köpa den löst. jag har gjort det
    Vart har du köpt den?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14