• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno

Butik som har lodger bunkers till bra pris, helst närbutik????

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Emmsan
    Kajsan skrev 2008-07-10 23:32:27 följande:
    För att hon låg i liggdelen och gjorde situps och grät hysteriskt.Hon kunde sitta själv så varför vänta?Min dotter är nu 4 mån är 69 lång och väger nästan 9 kilo
    hmm melker kan ju inte sitta än ;) men han e mer o mer nyfiken på vad som händer uppe hos oss :) hm kanske skulle vänta tills han vägrar ligga dååå då ;)
  • Isanna
    Emmsan skrev 2008-07-10 23:30:20 följande:
    varför började ni så tidigt?? Melker är tre månader men en "stor" kille ;) väger nog runt 7.5 kilo o är nog ca 64 cm lång e såå sugen då jag e liiite trött på liggdelen ;)
    Vi började så tidigt för då kunde han halvsitta upp och vara med oss när vi äter eller så. Vi använder vagnen inne massor. Men det är från nu ungefär (han är fem månader nu) som vi använder sittdelen ute. Fram till 5 månader hade vi nästan alltid liggdelen när vi var ute på språng.
  • Isanna
    Litet tillägg: Liggdelen kommer vi nog att använda tills han inte längre får plats i den, men hade jag inte haft dubbla ramar så hade jag nog bytt till sittdelen nu eftersom har är mest nöjd i sittdelen änr han är vaken. I liggdelen sover han så gott.
  • madebyinferno
    Isanna skrev 2008-07-10 23:28:58 följande:
    Vi har det ju så lyxigt att jag har två ramar, den ena har jag sittdelen på och den andra liggdelen. Liggdelen använder vi när lillebror ska sova och sittdelen när han ska vara vaken. Han är fem månader nu och vi har hlternerat sen han var 3-4 månader. Liggdelen används nästan bara hemma, på hans sovstunder och när han somnar för natten innan vi cuxna går och lägger oss. Det är lyxigt och suveränt att kunna växla snabbt vid behov.
    Körde också med två ramar fram till lilleman var en 8 månader men det var för att han sov bäst platt på mage det gör han iofs nu med men sover numera i sittdelen i vagnen utan protester ändå...
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Emmsan

hmmmm kanske skulle försöka hitta en ram till....

• Vintersjäl
    Emmsan skrev 2008-07-10 23:16:08 följande:
    hmmm när har ni börjat med sittdelen till era barn???
    Vid 4 månader. Då hasade Viggo ned i liggdelen hela tiden och man såg bara ett par ögon som stack upp ovanför liggdelslocket
  • madebyinferno
    Emmsan skrev 2008-07-10 23:42:52 följande:
    hmmmm kanske skulle försöka hitta en ram till....
    MMMmm, nu när liggdelen inte används längre har jag en färg till lillebror och en till storasyster så jag kan byta beroende vem som åker onödigt värre alltså (i väntan på ännu ett syskon får jag skylla på)
  • madebyinferno
    Vintersjäl skrev 2008-07-10 23:48:20 följande:
    Vid 4 månader. Då hasade Viggo ned i liggdelen hela tiden och man såg bara ett par ögon som stack upp ovanför liggdelslocket
    ASG, låter som när maken skumpade ner för våra två trappsteg en gång och undrade i all hast om jag lyft ur lilleman innan, fast han bara hade hasat ner under locket helt
  • Emmsan
    Vintersjäl skrev 2008-07-10 23:48:20 följande:
    hahah ajamen så gör melker oxå han sprattlar så benen böjer sej o så ligger han som en klump nere i fotänden
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14