• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • thj
    SooJuicy skrev 2008-07-10 18:42:23 följande:
    Nä, de ska ha dem redan.
    Ok då har jag fått helt fel info från bugaboo
    Kram
  • Stormis

Min lokala butik har Bee med rosa sufflett. Sett med mina egna ögon . Fast lösa hade inte hemma, kanske är skillnad?

Ang hasande barn i sittdelen: Min dotter på 8 månader sitter primai upprätta läget. Inte minsta antydan till nedhasning. I förra vagnen dock satt hon som en ostbåge... Du kanske har vant dig för mycket vid Buggan så att du blivit bortskämd och letar fel

• thj
    Stormis skrev 2008-07-10 19:32:03 följande:
    Min lokala butik har Bee med rosa sufflett. Sett med mina egna ögon . Fast lösa hade inte hemma, kanske är skillnad?Ang hasande barn i sittdelen: Min dotter på 8 månader sitter primai upprätta läget. Inte minsta antydan till nedhasning. I förra vagnen dock satt hon som en ostbåge... Du kanske har vant dig för mycket vid Buggan så att du blivit bortskämd och letar fel
    Ja komplett bee med rosa suflett finns trodde dock inte att den fanns som lös suflett.
    Kram

oh jag kanske har en ny suflett med usungar nästa vecka *hoppas*
  • mamma på vift

Stormis: nja bekväm kanske jag har blivit och lite trött på den men det har nog mer med sufflett syendet att göra Jag har inget emot att han kanar ner men lilleman blir ju så arg På denna bild ser man lite hur jag menar...men oftast kanar han ännu längre ner och har ryggen i böjen där sittplattan möter ryggstödet. Selen har jag dragit åt så mycket det bara går men han glider ner ändå.

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Natural

Är det någon vänlig själ som har en bild på sin sittdel bakifrån eller framifrån där man ser tydligt hur man ska "vika" tyget för att sufletten ska se snygg ut.

Det är tydligen nån del som ska vikas, men jag förstår inte hur, men jag förstår att det inte ska se ut så som det gör för mig när min bebis sitter i uppfällt läge.

• modestyclara
    Natural skrev 2008-07-10 17:42:42 följande:
    Men gör jag så så är sufletten inte spänd.Vänta så ska jag ta kort, kanske lättare för er att förstå då.
    Oki, nu fattar jag. Du ska sära på sufflettpinnarna när du har suffletten i mellanläget. Alltså den bakre pinnen ska vara bak på sittdelen och endast den främre pinnen ska fällas fram till mellanläget. då slipper du allt tyg i mitten.
  • Fru Indosaurie
    Natural skrev 2008-07-10 19:55:19 följande:
    Är det någon vänlig själ som har en bild på sin sittdel bakifrån eller framifrån där man ser tydligt hur man ska "vika" tyget för att sufletten ska se snygg ut.Det är tydligen nån del som ska vikas, men jag förstår inte hur, men jag förstår att det inte ska se ut så som det gör för mig när min bebis sitter i uppfällt läge.
    antingen har du som på bild 1 i ditt galleri eller så fäller du den andra suflettpinnen längre bak.. så att tyget hamnar bak i sufletten ist för där fram där tyget hamnar på din bild.
    nä usch så svårt det blev att förklara..
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • SmillaMilla
    Natural skrev 2008-07-10 19:55:19 följande:
    Är det någon vänlig själ som har en bild på sin sittdel bakifrån eller framifrån där man ser tydligt hur man ska "vika" tyget för att sufletten ska se snygg ut.Det är tydligen nån del som ska vikas, men jag förstår inte hur, men jag förstår att det inte ska se ut så som det gör för mig när min bebis sitter i uppfällt läge.
  • emiliasmamma
    Lourdes skrev 2008-07-09 16:08:14 följande:
    ja det tror jag nog
  • Natural
    modestyclara skrev 2008-07-10 19:56:01 följande:
    Oki, nu fattar jag. Du ska sära på sufflettpinnarna när du har suffletten i mellanläget. Alltså den bakre pinnen ska vara bak på sittdelen och endast den främre pinnen ska fällas fram till mellanläget. då slipper du allt tyg i mitten.
    Går inte heller för då syns inte loggan och allt tyg samlas inne i sufletten under barnets huvud. Jag blir inte klok på det här, vilka problem man har

Får nog ta en bild till så ni får se om det ser korrekt ut bakifrån. Jag har aldrig sett nån annan ha det så på sin suflett ute på stan eller i bildtråden här på FL.

Loggan ska det vara uppåt eller mot ryggen?

Bilder kommer snart.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14