• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen
    Emmsan skrev 2008-07-11 14:33:42 följande:
    lutar din liggdel??? på vilket sätt menar du?
    Min lutar ner med ca 2cm vid huvudändan....*mutter*
  • Nikas
    Emmsan skrev 2008-07-11 14:33:42 följande:
    lutar din liggdel??? på vilket sätt menar du?
    Minimalt åt fotändans håll... alltså extremt minimalt. Sedan har jag sett (men det kanske ska vara så?) att där man stoppar in svivelhjulen lutar också minimalt, också åt fotändans håll om du hajjar hur jag menar? Eller så kan man säga åt handtagets håll (jag har liggdelen vänd mot mig och handdaget)
  • modestyclara

Åh nu har jag gjort en sån där puckad grej som jag ångrar. Lät sonen (1,5 år) åka på mage i sittdelen i lutat läge vilket såklart resulterade i att han voltade ur vagnen och landade på huvudet i asfalten Jag tänkte hela tiden att nu måste jag ha stenkoll så att han inte ramlar ur och så hinner jag iaf inte med när han ramlar. Snacka om dum jag känner mig nu. Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blev hjärnskakning eller nåt värre

• modestyclara
    martina78 skrev 2008-07-10 22:40:03 följande:
    Förresten, måste bara få vädra min tanke och önskan om en Bugaboo dockvagn Hade inte det varit coolt??? Kom och tänka på det när dottern försökte manövrera sin stora 4-hjuliga dockvagn häromdagen - stackars barn säger jag bara Kan man inte göra en namninsamling om det och skicka till BB???
    var på sprall på NK idag och de hade en bugga-liknande dockvagn faktiskt fyrhjulig med svängbara framhjul...
  • Ms Kanga
    modestyclara skrev 2008-07-11 15:17:45 följande:
    Åh nu har jag gjort en sån där puckad grej som jag ångrar. Lät sonen (1,5 år) åka på mage i sittdelen i lutat läge vilket såklart resulterade i att han voltade ur vagnen och landade på huvudet i asfalten Jag tänkte hela tiden att nu måste jag ha stenkoll så att han inte ramlar ur och så hinner jag iaf inte med när han ramlar. Snacka om dum jag känner mig nu. Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blev hjärnskakning eller nåt värre
    håller tummarna att det inte blev nåt, olyckan är så snabbt framme
  • modestyclara
    Ms Ms Kanga skrev 2008-07-11 15:28:34 följande:
    håller tummarna att det inte blev nåt, olyckan är så snabbt framme
    Tack. USch vad puckad jag känner mig just nu
  • Emmsan
    Nikas skrev 2008-07-11 14:54:56 följande:
    Minimalt åt fotändans håll... alltså extremt minimalt. Sedan har jag sett (men det kanske ska vara så?) att där man stoppar in svivelhjulen lutar också minimalt, också åt fotändans håll om du hajjar hur jag menar? Eller så kan man säga åt handtagets håll (jag har liggdelen vänd mot mig och handdaget)
    jamen så lutar min med ;)
  • Nikas

ÅH tack... jisses. Jag SKA söka hjälp ;)

Menar du liggdelen eller hjuldelen eller båda? :D

• Emmsan
    Nikas skrev 2008-07-11 15:43:18 följande:
    ÅH tack... jisses. Jag SKA söka hjälp ;)Menar du liggdelen eller hjuldelen eller båda? :D
    båda.. men det där med hjulen är liksom som såhär.. backar du vagnen så att de småhjulen står framåt så är det precis som om det lutar precis där fjädringen är!!! tryck lätt med foten på mitt pinnen så ska du se att det lutar ännu mer antar att det är där du menar att det liksom lutar? min liggdel sluttar oxå mot fotänden ngt man kan se det om man står en bit ifrån.. hahah kanske därför alla ungar glider ner så lätt i fotänden 
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14