• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • modestyclara
    emming skrev 2008-07-14 21:30:25 följande:
    hejsan! funderar på att köpa en bugabbo cameleon (lr va den heter :) )men undrar, Ligger man bra när man ska sova i sittdelen? Kan man använda vagnen ända upp till ca 3 år lr blir den för liten?
    Jag har en tjej som fyller tre i augusti. Hon sover tom bra i geckon som är mindre än camen -så absolut inga problem att använda vagnen tills man inte behöver vagn mer.

Mina barn har sovit bra i sittdelen.
  • Lisenlisen

Vad tror ni om en Bee till en stor liten kille, ca 82 cm och 10 kg? Är den för liten för honom? Är det bättre att satsa på en Cam? Ska bara ha den som extravagn.

Jätteglad för svar

• modestyclara
    Lisenlisen skrev 2008-07-14 21:55:53 följande:
    Vad tror ni om en Bee till en stor liten kille, ca 82 cm och 10 kg? Är den för liten för honom? Är det bättre att satsa på en Cam? Ska bara ha den som extravagn.Jätteglad för svar
    om du ska ha den typ liggande i bilen skulle jag köra bee annars skulle jag rek gecko om du kan få tag på någon... den lär dock ta över och bli förstavagn rätt snabbt
  • Kajsan
    Lisenlisen skrev 2008-07-14 21:55:53 följande:
    Vad tror ni om en Bee till en stor liten kille, ca 82 cm och 10 kg? Är den för liten för honom? Är det bättre att satsa på en Cam? Ska bara ha den som extravagn.Jätteglad för svar
    Jag tycker att det inte ser klokt ut med barn över typ 1 år i bee.
    De sitter ihopklämda och kan inte röra armarna åt sidorna typ.
    Om jag var du skulle jag köpa en begagnad Frog istället.Eller gecko.
    Eller, en cam, men´det känns kanske lite överkurs att bara ha som extravagn.
  • Lisenlisen

Tack så mycket för svaren! Då går nog Bee bort och så satsar jag på en Cam när syskonvagnsperioden är över . (Har haft Frog och Gecko tidigare, helt fantastiska vagnar!!!)

• Lille Mammsen
    modestyclara skrev 2008-07-14 16:04:05 följande:
    Mums! Du verkar ha lite lite att göra idag mammsens
    JaHa...det märks eller....
  • mallan brallan

Vi böt till sittdel när sonen var 3 månader.
    Men då var han skitsur i liggdelen å låg å gjorde situps hela tiden.

misshallonsaft skrev 2008-07-14 18:53:16 följande:
    mär har ni alla tidigast haft i era små i sittdel?
  • mallan brallan

Har du inte garanti på vagnen längre?

artan060914 skrev 2008-07-14 21:20:43 följande:
    Hej.Vet ni om det går att köpa reservdelar till buggan (cam)?Min "gröna del" till bromsen, vänster hjul har gått av.så när jag drar i handbromsen så låser den bara höger hjul...Förstår ni vad jag menar?Johanna
  • oma

Hej!

Vi har bestämt oss för att köpa en bugaboo cameleon och i dag kom jag på att mina svärföräldrar kan köpa med sig en från USA nu när dollarn är så låg. Frågan är bara, hur i hela fridens namn hittar man en återförsäljare i Los Angeles där man kan gå in i butiken och köpa med sig vagnen direkt? Nå tips? Och vad är det jag har hört om vinterhjul? Köper man dem utöver?

• Rockan80

ni som har beställt en cam på nätet för att få den billigare vart ifrån har ni då beställt?? fick med mig sambon idag för att kika på vagnar o han blev som jag trodde störtförtjust i vagnen, till min stora förtjusning

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14