• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • elims

SmillaMilla

nehe ok Alla säger ju att man ska tvätta allt som bebisen kommer i kontakt med, så det var bara nåt jag fick för mig, nybörjare som man är...

• molly 81

Den där frogen lockar mig med... Dock inte sambon.. Får inte plats här hemma i heller(bor i en liten tvåa med en minimal hall och utan någon källare/förråd att ställa vagnen i) Dessutom får man inte ha vagnar stående i trappan för det ska vara fri väg..

Tänkte precis så om garantin, vad 17 gör det för skillnad om jag har camsuffla?! Bågen lär ju inte gå sönder av det. Inte när man kan ha samma fäste till paraflaxet på både cam och gecko..

• mallan brallan

För en mindre bebis som ska ligga ner hela tiden kan det vara
    skönare med ett mörkare innertyg så den inte blir bländad.
    Jag tror inte att en svart suflett blir varmare än en ljus.

hallonsoda0 skrev 2008-07-14 09:31:54 följande:
    Ni som har svart suflett, blir det väldigt varmt i vagnen pga. den? tror att jag ska beställa en suflett från mamma på vift men är osäker på om jag kan ha svart tyg på insidan eller om jag borde ta ett ljusare?
  • mallan brallan

Myggnätet ingår alltid. MEN det går väldigt lätt sönder,
    så det kan vara därför du inte fått med det.
    Mitt gick sönder efter bara någon månad.

sweetlina skrev 2008-07-14 10:45:29 följande:
    ingår myggnät när man köper vagn ja köpte min begagnad måste kolla omd e fanns med nåt sådant???
  • Stormis
    elims skrev 2008-07-14 11:02:14 följande:
    SmillaMillanehe ok Alla säger ju att man ska tvätta allt som bebisen kommer i kontakt med, så det var bara nåt jag fick för mig, nybörjare som man är...
    Man brukar råda till att tvätta textilier som bebisen har närmast kroppen eftersom det kan finnas någon sorts gifter som annars försvinner först med första tvätten. Samma sak gäller eg vuxna, men eftersom vi inte har lika känslig hud som de små så tänker vi inte så ofta på det. Kläder, filtar etc tvättar jag fortfarande till min 9-månaders före användning. Men vagnklädseln är ok otvättad liksom jackor, overaller etc. Enligt mig.
  • gbg77

jag har en offwhite canvasklädsel, har tvättat sufletten en gång, den va inte så smutsig men behövde fräschas upp lite. jag tycker att suflett tyget både innan och efter tvätt ser lite skrynkligt ut just vid vecket mellan suflettpinnarna. har ni något mirakeltips på hur det kan bli/se slätare ut?

• Riala

Hej!
    Jag hade tänkt mig att köpa en vagn med grå bas, men den tog slut innan jag hann beställa den och leveransen är försenad med 8(!) veckor.. Så jag får väl ta en annan färg istället (eftersom bebis är planerad att pluppa ut om 2-3 veckor och jag ju bara _måste_ ha vagnen innan dess, hehe)

Så min lilla fråga till er härinne (ja, jag har försökt hitta info själv, men jag fattar inte) är:
    Kan jag byta basfärgen senare? Går det? Alltså att jag vill ha liggdelen i grått och suffletten i offwhite sen, och att jag "sålänge" köper den i brun/offwhite.

• modestyclara
    Riala skrev 2008-07-14 15:00:29 följande:
    Hej!Jag hade tänkt mig att köpa en vagn med grå bas, men den tog slut innan jag hann beställa den och leveransen är försenad med 8(!) veckor.. Så jag får väl ta en annan färg istället (eftersom bebis är planerad att pluppa ut om 2-3 veckor och jag ju bara _måste_ ha vagnen innan dess, hehe)Så min lilla fråga till er härinne (ja, jag har försökt hitta info själv, men jag fattar inte) är:Kan jag byta basfärgen senare? Går det? Alltså att jag vill ha liggdelen i grått och suffletten i offwhite sen, och att jag "sålänge" köper den i brun/offwhite.
    Inga problem. Men det kostar ju en del att byta basklädsel om du vill byta varukorgen också...men allt finns att köpa. Du kan inte deala lite och be att de skickar sittdelen i grått senare så behöver du bara köpa matchande varukorg till den?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14