• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • BeHappy

Hejsann alla bugaboo-fans!
    En tråkigt histora om denna fantastiskt snygga vagn:

Vi fick våran vagn i januari i år, i maj började chassit "glida isär" vid handtaget på höger sida, som någon annan beskrivit här tidigare. Vi testade med nya skruvar, men det hjälpte inte. Affären beställde ett nytt chassi till oss. Det var väldigt lång leveranstid, så vi fick ett chassi från affären, det hade kanske använts som utställningsvagn, alltså knappt använt. Två dagar efter vi hade fått detta chassi, så skulle maken gå nerför en trappa (tre-fyra trappsteg ner från altanen på en sommarstuga). Dottern satt i och var fastspänd. Då vek sig hela högersidan på vagnen, det måste ha varit något inuti chassit, där nere vid "korsningen" som knäckte. Vagnen välte, men det gick som tur var bra med dottern. Resten av helgen var dock chassit helt löst på höger sida. Affären var återigen väldigt tillmötesgående och vi fick direkt ett nytt chassi.
    Vill bara med detta säga att jag tyvärr har förlorat förtroendet för vagnen. Det är synd, för jag kan inte se någon annan vagn som är i närheten av lika fin, när jag går ute på stan Vi kommer nog behålla den vi har nu, men köpa en annan vagn till ett eventuellt nästa barn.

Jag undrar om någon annan varit med om något liknande??

• modestyclara
    BeHappy skrev 2008-08-02 22:42:50 följande:
    Hejsann alla bugaboo-fans!En tråkigt histora om denna fantastiskt snygga vagn: Vi fick våran vagn i januari i år, i maj började chassit "glida isär" vid handtaget på höger sida, som någon annan beskrivit här tidigare. Vi testade med nya skruvar, men det hjälpte inte. Affären beställde ett nytt chassi till oss. Det var väldigt lång leveranstid, så vi fick ett chassi från affären, det hade kanske använts som utställningsvagn, alltså knappt använt. Två dagar efter vi hade fått detta chassi, så skulle maken gå nerför en trappa (tre-fyra trappsteg ner från altanen på en sommarstuga). Dottern satt i och var fastspänd. Då vek sig hela högersidan på vagnen, det måste ha varit något inuti chassit, där nere vid "korsningen" som knäckte. Vagnen välte, men det gick som tur var bra med dottern. Resten av helgen var dock chassit helt löst på höger sida. Affären var återigen väldigt tillmötesgående och vi fick direkt ett nytt chassi. Vill bara med detta säga att jag tyvärr har förlorat förtroendet för vagnen. Det är synd, för jag kan inte se någon annan vagn som är i närheten av lika fin, när jag går ute på stan Vi kommer nog behålla den vi har nu, men köpa en annan vagn till ett eventuellt nästa barn. Jag undrar om någon annan varit med om något liknande??
    Aldrig hört något liknande! Vad obehagligt -skönt att det gick bra. Förstår att det känns lite trist med vagnen efter detta. tror verkligen det var en isolerad händelse -trist att råka ut för dock...
  • Lille Mammsen
    hallonsoda0 skrev 2008-08-02 21:34:47 följande:
    Nu har "mamma på vift" sytt klart min suflett:) Bild finns i hennes galleri. Jag är supernöjd, längtar tills jag får den:)
    Fy-Bubblan va fin....synd att hon ej syr upp Gecko suffletter oxå
  • hallonsoda0
    Lille Mammsen skrev 2008-08-02 23:03:12 följande:
    men funkar inte cam-sufletterna på geckon?
  • Emmsan
    Lille Mammsen skrev 2008-08-02 23:03:12 följande:
    nää fyy va synd o du.. jag har INTE skallebank idag ;) hahahahahahah
  • Noiis
    Emmsan skrev 2008-08-02 23:18:19 följande:
    nää fyy va synd o du.. jag har INTE skallebank idag ;) hahahahahahah
    hahahahahahahahahaha joho erkänn

Skuttar in och kollar på suffletterna
  • Emmsan
    Noas mamma skrev 2008-08-02 23:20:58 följande:
    hahahahahahahahahaha joho erkänn Skuttar in och kollar på suffletterna
    nääädu men melker sov till 11 så jag hann väl bli av med den ;)
  • Noiis

ahaa då e jag med. mammsens vi hade fel de blev inget skallebank i går utan de blev i morse hihi och plötsligt undrar jag hur de kommer sig att emmsan blev veckans mobboffer du får mobba igen dig på mig sen

• Noiis

Den här stora mässan, e de nån som brukar gå på den? THJ kanske? skulle ju vara kul att snabbt bli uppdaterade tycker dock att de e konstigt om butikerna säger att de kommer en tvillingvagn...

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14