• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Ms Kanga
    Malin med Tim skrev 2008-08-09 20:45:42 följande:
    Ok tack, har du gjort efter en UJ dyna eller har du måttat efter buggan?
    Jag ritade av formen på Fleecetoppen upptill och lät dynan följa formen på sitsen till fötterna och rundade till hörnen i nederkant (tog en tallrik för att få samma rundning).
    Jag mätte hur smalt det är på smalaste stället på sitsen och hur brett det är vid fötterna och drog ett rakt streck däremellan för nedre delen av dynan. Jag gjorde en mall i lakansväv först.
  • oOrosamarängerOo

Hon med filtarna, det verkar ju inte va så att hon har en hel uppsjö av dem utan endast två som hon köpt med sig från usa o säljer på tradera/blocket.

• Bina

Tvättar nu min denimbas för att se om den drar ihop sig lite igen... och plötsligt med grå bas istället så tycker jag ju inte alls det är snyggt med denimtopp... ropar på Mamma på vift

• jompa

När väntas filtarna komma till Sverige, eller kommer de inte hit?

• CMN

Hur stort blir Cam´s chassi ihopfällt utan sitt eller liggdel på? Jag kan inte hitta infon på hemsidan. Nån som vill hjälpa mig?

• Lille Mammsen

Kära vänner! Behöver hjälp Hur måttar man för att få fram en typ svensk barn stl. dvs jacka mfl.?? Har inga kläder hemma i stl.80,86,92 för jämföra me!! Måtten jag knepat ihop är typ armhåla-armhåla=ca 34,nacke-ner:ca 41,ärm (ej inkl.axel):ca 25,5 SORRY...men får inge svar i andra trådar!!

• LillaMiss Piggy

Måste fråga er.Hur funkar er broms på buggan? När jag bromsar så är det inte alltid bromsen tar. Ska det vara så eller är det något fel på vagnen?
    frågade tidigare om barnvagnlås men hittar inte inlägget. Hur gör ni när ni ställer ifrån er vagnen? Använder ni lås? vilken sort?

• ängeln83
    CMN skrev 2008-08-10 09:57:06 följande:
    Hur stort blir Cam´s chassi ihopfällt utan sitt eller liggdel på? Jag kan inte hitta infon på hemsidan. Nån som vill hjälpa mig?
    Dom här måtten får jag:
    94 cm lång, 58 cm bred med hjul, 47 cm bred utan hjul.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • AnniPanni
    LillaMiss Piggy skrev 2008-08-10 12:15:49 följande:
    Måste fråga er.Hur funkar er broms på buggan? När jag bromsar så är det inte alltid bromsen tar. Ska det vara så eller är det något fel på vagnen?frågade tidigare om barnvagnlås men hittar inte inlägget. Hur gör ni när ni ställer ifrån er vagnen? Använder ni lås? vilken sort?
    Själva vajern går att spänna och då tar bromsen bättre.
    Jag låser alltid min bugga om jag ställer ifrån mig den. Oftast med ett cykellås av lite grövre modell (spirallås typ).
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14