• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • timoteja00

Hej!

Har inte kollat tråden om frågan varit uppe tidigare...

Sonen är nu 2½ vecka och vi håller på att lära känna vår bugga.. Hur funkar regnskyddet? Är det till för liggdelen också? Får inte det att sitta bra, eller skydda hela vagnen när det ösregnar (som det gärna gör här...). Nån som har en bra bild?

nu är han här, vår älskade son! 23/7 '08
  • ann0rlunda

kommer det någon ny bugaboo till hösten eller våren :)

• Emeliela
    Emeliela skrev 2008-08-11 11:51:11 följande:
    OKej, tur att man kan få hjälp här. Kan absolut ingenting om barnvagnar ,-) ahha.. Är det bättre att köpa en beg cam tycker du?
    Dom flesta beg camarna ligger runt 6000kr. Är det för dyrt?
    My family - My world
  • timoteja00

Såg nu att det fanns bilder i bloggen, men på sittdelen.. och det är inte riktigt aktuellt än

nu är han här, vår älskade son! 23/7 '08
  • oOrosamarängerOo
    fru vanheden skrev 2008-08-11 10:44:54 följande:
    Hej!Jag söker som en galning efter bagclips till min bugaboo...Någon som vet vart jag kan få tag på några?Kommer de i par eller ska man isåfall köpa två då?Sålde min cam mot en bee men ska nu köpa en cam igen...Hittade en cam begagnad men den hade inte kvar det säkerhetsbandet som hänger på styret...Kan man få dit ett nytt på något sätt?//Mia
    Finns bagclips på tradera.
  • Stargirl
    Emeliela skrev 2008-08-11 11:53:18 följande:
    Dom flesta beg camarna ligger runt 6000kr. Är det för dyrt?
    Beror lite på vad som ingår. Om det är bara vagnen så skulle jag kanske inte betala 6000 (om det inte var precis den färgen som jag ville ha och i helt nyskick) men om det ingår saker som åkpåse som kostar 995 ny, adaptrar, parasoll etc så är det inte så farligt tycker jag. Så med tillbehör som jag skulle behöva iaf som åkpåse och parasoll eller extra topptyger så skull jag kunnabetala 6000 kr för.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Emeliela skrev 2008-08-11 11:40:09 följande:
    HEjhej, ursäkta om jag snor tråden lite men måste bara fråga om ni tycker att 4800kr är rimligt att betala för en beg frog? Vill ha en bugaboo, antingen en frog eller en cam och u har jag hittat en frog för 4800kr. Är det ett bra pris? Det som ingår är- * Liggdel,lock* Sittdel,båge* Beige åkpåse* Svart parasoll* Transportväska* Regn & MyggskyddTack och förlåt för att jag bara kom in och snodde lite av tråden
    Hmmm...jag skulle pruta lite iaf. Men det är bra tillbehör som åkpåse, parasoll och transportväska. 4000 skulle jag betala för det paketet då Frog är ju lite gammal nu.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Emeliela
    Stargirl skrev 2008-08-11 12:12:46 följande:
    Hmmm...jag skulle pruta lite iaf. Men det är bra tillbehör som åkpåse, parasoll och transportväska. 4000 skulle jag betala för det paketet då Frog är ju lite gammal nu.
    OKej.. Men froggen, är det en bra vagn?
    My family - My world
  • rosenkind
    Emeliela skrev 2008-08-11 11:40:09 följande:
    HEjhej, ursäkta om jag snor tråden lite men måste bara fråga om ni tycker att 4800kr är rimligt att betala för en beg frog? Vill ha en bugaboo, antingen en frog eller en cam och u har jag hittat en frog för 4800kr. Är det ett bra pris? Det som ingår är- * Liggdel,lock* Sittdel,båge* Beige åkpåse* Svart parasoll* Transportväska* Regn & MyggskyddTack och förlåt för att jag bara kom in och snodde lite av tråden
    hej! jag tittade på samma frog, den verkade jättesnygg. svart + beige, bra kombination. jag köpte nyss en frog för 4000. samma tillbehör + skötväska + ståbräda - transportbag.
  • Fröken Småland
    Emeliela skrev 2008-08-11 12:20:38 följande:
    OKej.. Men froggen, är det en bra vagn?
    Yes! Jag har två Lite halvgammal är ju modellen här i Sverige (säljs fortfarande i USA) men snygg och lättkörd. Om man inte gärna vill ha ställbart handtag så skulle jag definitivt rekommendera Frog. Den är fem cm kortare i ramen, men det märks inte tycker jag.
    timoteja00 skrev 2008-08-11 11:59:20 följande:
    Såg nu att det fanns bilder i bloggen, men på sittdelen.. och det är inte riktigt aktuellt än
    Regnskyddet sitter på ramen enligt samma princip även på liggdelen. Det täcker tyvärr bara från ramen och uppåt, inte på bastyget. Jag gillar inte regnskyddet utan har köpt ett vanligt tråkigt från Tullsa som sitter bra.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14