• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • fru vanheden

Hej!
    Jag söker som en galning efter bagclips till min bugaboo...Någon som vet vart jag kan få tag på några?
    Kommer de i par eller ska man isåfall köpa två då?

Sålde min cam mot en bee men ska nu köpa en cam igen...
    Hittade en cam begagnad men den hade inte kvar det säkerhetsbandet som hänger på styret...Kan man få dit ett nytt på något sätt?
    //Mia

dsmammor rules
  • Fröken Småland
    thj skrev 2008-08-11 10:41:27 följande:
    Hjälp!Idag har jag shopping nya bastyger lustar igen Nu velar jag mellan brun-denim*igen*Eller kanske ska jag ha ngt helt annat orange drar med lite Hjälp!
    Denim! Till du-vet-vad
  • Fröken Småland
    Pialisa76 skrev 2008-08-11 10:01:08 följande:
    Nu har jag lyckats övertal mannen att vi behöver en bugga, men han går bara med på en begagnad och då inte mer än 5000kr.Hur var chasit -06? Var det nått problem med dom vagnarna? Har förstått att vissa har haft problem med glidningar och så men det var väl nyare vagnar? Tänk att min karl ska vara så omöjlig när det gäller vagnar. han förstår inte alls att man behöver en snygg vagn.Hoppas att ni kan ge mig lite tips och vad jag ska tänka på och så när det gäller att köpa en bugga beg.
    Karlar... . Det är bara det nya chassit med snäppfästen som har haft problem, det gamla där man reglerar höjden på handtaget med skruvar är det inga problem med. Det nya chassit heter 07 eftersom det kom då (mitten av året ungefär). Det är lätt att se skillnaden.

Det du möjligen skall tänka på är att chassit verkar helt och inte "kuggar över" när sitt/liggdelen sitter på. Det är ett extremt ovanligt fel, men det är i princip det som kan kosta något vid en reparation/utbyte. Garantin är alltid personlig för den första ägaren men kan möjligen utnyttjas om inget namn står på kvittot.

Handtaget skall för övrigt glappa lite, likaså ramen. Det är en del av fjädringen. Om du inte nödvändigtvis vill ha höj- och sänkbart handtag och ställbar fjädring på hjulen så kanske du vill överväga en Frog som jag tycker är en prisvärd (och ibland bättre) vagn. Kolla i Shoegirls blogg för mera info om modeller, adress finns i TS. Lycka till!
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2008-08-11 10:44:54 följande:
    Hej!Jag söker som en galning efter bagclips till min bugaboo...Någon som vet vart jag kan få tag på några?Kommer de i par eller ska man isåfall köpa två då?Sålde min cam mot en bee men ska nu köpa en cam igen...Hittade en cam begagnad men den hade inte kvar det säkerhetsbandet som hänger på styret...Kan man få dit ett nytt på något sätt?//Mia
    Vet je var man kan få tag på Bagclips tyvärr. Men jag tror inte man kan få dit säkerhetsbandet på ngt sätt tyvärr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Finasteunge

Thj..

Ja precis mailade Natali..
    Hon var på semester så hon skulle inte va tillbaks förän ida. Så ska kolla mailen lite senare och se om ja fått nått svar.

Nää har inte pratat med butiken sen ja va där sist.
    Tänkte åka dit när ja fått svar från natali.
    Köpte den får spralligabarn i hagsätra.

Jesper 070816
  • Fröken Småland
    fru vanheden skrev 2008-08-11 10:44:54 följande:
    Hej!Jag söker som en galning efter bagclips till min bugaboo...Någon som vet vart jag kan få tag på några?Kommer de i par eller ska man isåfall köpa två då?Sålde min cam mot en bee men ska nu köpa en cam igen...Hittade en cam begagnad men den hade inte kvar det säkerhetsbandet som hänger på styret...Kan man få dit ett nytt på något sätt?//Mia
    Bagclips har det senaste året i princip bara sålts på Simpleworld. Nu har de ju blivit Bonti men kolla om de har några kvar. 139:- tror jag de kostar, det är ju överkomligt!

Säkerhetsbandet går antagligen köpa som reservdel, men det går ju inte helt lätt att sy fast som när det var nytt. Men helt ärligt... Vill du verkligen ha det där bandet där? Jag har klippt bort mina band omedelbums. Skitfult ju och inte särskilt effektivt alls. När mitt stora barn var litet hade jag en liknande säkerhetslina på min pansarbrio, vi bor väldigt kuperat och med dåligt snöröjda grusvägar. Fast jag hade en karbinhake i "min" ände som jag hakade fast i en jeanshälla eller i jackan. Jag tänker mig att om man ramlar med vagnen och har Bugaboos korta säkerhetsband på så kommer ju vagnen att tvärvälta och ungen flyga ut som ur en katapult
  • thj
    Finasteunge skrev 2008-08-11 11:04:15 följande:
    Thj..Ja precis mailade Natali.. Hon var på semester så hon skulle inte va tillbaks förän ida. Så ska kolla mailen lite senare och se om ja fått nått svar. Nää har inte pratat med butiken sen ja va där sist. Tänkte åka dit när ja fått svar från natali. Köpte den får spralligabarn i hagsätra.
    Butiken som  pillat sönder din vagn får ju  stå för det,något annat låter för mig  orimligt
    Ring dem bums och säg att du inte godtar att de har sönder ditt chassi,och vill ha omdelebar hjälp det har du rätt till..

Kramizz

Natali har välförtjänt semester hon jobbar som en slav och är nog en av bugaboo's största tillgång tror jag..
    När hon är tillbax kommer du till 100% få svar av henna
    Nu hitta jag
  • Emeliela

HEjhej, ursäkta om jag snor tråden lite men måste bara fråga om ni tycker att 4800kr är rimligt att betala för en beg frog? Vill ha en bugaboo, antingen en frog eller en cam och u har jag hittat en frog för 4800kr. Är det ett bra pris? Det som ingår är-
    * Liggdel,lock
    * Sittdel,båge
    * Beige åkpåse
    * Svart parasoll
    * Transportväska
    * Regn & Myggskydd

Tack och förlåt för att jag bara kom in och snodde lite av tråden

My family - My world
  • Fröken Småland

Emeliela: det är det den här tråden är till för .

Jag är lite snål men jag tycker nog att den skall ner en femhundring. Frogarna är ju lite halvgamla nu så jag tycker att man ser en del fantasipriser på Blocket. Ungefär 3.500:- tycker jag är rimligt för en "naken" Frog som inte är solblekt. Och sen ung halva nypriset på tillbehören.

• Emeliela
    mamma2003 skrev 2008-08-11 11:45:22 följande:
    Emeliela: det är det den här tråden är till för .Jag är lite snål men jag tycker nog att den skall ner en femhundring. Frogarna är ju lite halvgamla nu så jag tycker att man ser en del fantasipriser på Blocket. Ungefär 3.500:- tycker jag är rimligt för en "naken" Frog som inte är solblekt. Och sen ung halva nypriset på tillbehören.
    OKej, tur att man kan få hjälp här. Kan absolut ingenting om barnvagnar ,-) ahha.. Är det bättre att köpa en beg cam tycker du?
    My family - My world
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14