Pialisa76 skrev 2008-08-11 10:01:08 följande:
Nu har jag lyckats övertal mannen att vi behöver en bugga, men han går bara med på en begagnad och då inte mer än 5000kr.Hur var chasit -06? Var det nått problem med dom vagnarna? Har förstått att vissa har haft problem med glidningar och så men det var väl nyare vagnar? Tänk att min karl ska vara så omöjlig när det gäller vagnar. han förstår inte alls att man behöver en snygg vagn.Hoppas att ni kan ge mig lite tips och vad jag ska tänka på och så när det gäller att köpa en bugga beg.
Karlar...

. Det är bara det nya chassit med snäppfästen som har haft problem, det gamla där man reglerar höjden på handtaget med skruvar är det inga problem med. Det nya chassit heter 07 eftersom det kom då (mitten av året ungefär). Det är lätt att se skillnaden.
Det du möjligen skall tänka på är att chassit verkar helt och inte "kuggar över" när sitt/liggdelen sitter på. Det är ett extremt ovanligt fel, men det är i princip det som kan kosta något vid en reparation/utbyte. Garantin är alltid personlig för den första ägaren men kan möjligen utnyttjas om inget namn står på kvittot.
Handtaget skall för övrigt glappa lite, likaså ramen. Det är en del av fjädringen. Om du inte nödvändigtvis vill ha höj- och sänkbart handtag och ställbar fjädring på hjulen så kanske du vill överväga en Frog som jag tycker är en prisvärd (och ibland bättre) vagn. Kolla i Shoegirls blogg för mera info om modeller, adress finns i TS. Lycka till!