• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Ms Kanga
    Emelie88 skrev 2008-08-11 11:51:49 följande:
    kommer det någon ny bugaboo till hösten eller våren :)
    Inget som är allmänt känt, om det kommer nåt så presenteras nyheterna nog på barn mässan i Köln i mitten av September.
  • kaz

Hej,

Slänger in en fråga här - har köpt en ståbräda på Blocket och undrar om den bara ska "ligga på" stången där nere? Det känns lite instabilt... Sedan fattar jag inte heller hur man sätter upp den när den inte används av det större barnet...

• Lottetottan

Gah, jag behöver råd tjejer!!!

Jag hade beställt en ny sommarsuffla från Bonti i OffWhite i början på juni. Först nu kom den in i lager, och jag hade bestämt mig från att vänta till våren, men nu fick jag lite ångest... vad skulle ni göra? Köpa den nu, eller vänta till våren? Har lite kris i kassan just nu (när har man inte som mamma-ledig?!?!), samtidigt har jag längtat så efter sufletten...

ღღ Stolt mamma till Elton, 10/10-07 ღ Och med en liten groda i magen, bf 10/4-09ღღ
  • Malin med Tim
    kaz skrev 2008-08-11 13:19:35 följande:
    Hej,Slänger in en fråga här - har köpt en ståbräda på Blocket och undrar om den bara ska "ligga på" stången där nere? Det känns lite instabilt... Sedan fattar jag inte heller hur man sätter upp den när den inte används av det större barnet...
    Den ska inte ligga på stången utan snurras in i fästerna. Till brädan ska det även finnas ett snöre som du fäster på stången under sittdeloen som du sen fäster i brädan. Om du tippar vagnen på sidan och håller upp brädan så som den ska vara när den sitter rätt, sen vinklar du den bakåt mot chassit och däcken så långt det går sen lägger du den mot stången och snurrar på så sätt fast den i sästerna.
  • FinalFantasy
    Lottetottan skrev 2008-08-11 13:42:39 följande:
    Gah, jag behöver råd tjejer!!! Jag hade beställt en ny sommarsuffla från Bonti i OffWhite i början på juni. Först nu kom den in i lager, och jag hade bestämt mig från att vänta till våren, men nu fick jag lite ångest... vad skulle ni göra? Köpa den nu, eller vänta till våren? Har lite kris i kassan just nu (när har man inte som mamma-ledig?!?!), samtidigt har jag längtat så efter sufletten...
    Hade väntat Behövs ju inte mer i år eg och nästa år kan du vilja ha annan färg Var bara ute i tid!
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Stargirl

Emeliela skrev 2008-08-11 12:20:38 följande:
    OKej.. Men froggen, är det en bra vagn?
    Ja super!!! Vi hade en Frog förut. Tyckte massor om den. Den har dessutom varit i princip felfri vad jag hört.
    *~Bugaboo RULES~*
  • kaz

Tack Malin & Tim. Ska göra ett försök Men då vet jag att den ska sitta "fast".

• timoteja00
    mamma2003 skrev 2008-08-11 12:41:57 följande:
    Regnskyddet sitter på ramen enligt samma princip även på liggdelen. Det täcker tyvärr bara från ramen och uppåt, inte på bastyget. Jag gillar inte regnskyddet utan har köpt ett vanligt tråkigt från Tullsa som sitter bra.
    Hm, inte säker att jag är helt med.. ska den svarta delen vara på sufletten? Hittar man det du köpt på nätet? Funderar också på ett annat ist..
    nu är han här, vår älskade son! 23/7 '08
  • Fröken Småland
    timoteja00 skrev 2008-08-11 14:40:39 följande:
    Hm, inte säker att jag är helt med.. ska den svarta delen vara på sufletten? Hittar man det du köpt på nätet? Funderar också på ett annat ist..
    Nej, den svarta delen skall vara vid fötterna och hela regnskyddet skall vila först på sufflettbågarna och sen träs över ramen. Det skall inte nedanför ramen, bara träs över den. Ser ut som en kuvös ungefär . Tullsas regnskydd måste finnas på nätet, det finns i varenda barnvagnsaffär. Är en svart tråkig nylonhistoria som funkar utmärkt och blir liten i varukorgen.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14