• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma till Cleo och Abbe

Nu har vi kört vår cam ett tag och älkskar den. En fråga dock inför kommande byte, alltså till sittdelen om några månader. När har ni bytt? Vår lilltjej är bara drygt 2 månader men jag tror inte hon vill ha liggdelen mycket längre än man "måste", hon är redan så nyfiken och vill titta ut. Är det farligt för ryggen om man byter redan vid 4 månaders ålder att åka långa stunder? Folk skrämmer ju upp en eftersom det inte är fullt liggläge???

Vårt underverk är här, Cleo kom 080604!
  • Stargirl
    hallonsoda0 skrev 2008-08-14 15:30:16 följande:
    alltså jag blir galen på vårt liggdelslock, jag kan inte få av det. Visst är det bara att dra båda "spännena" på dragkedjan ända ut? Som man öppnar en jacka ungefär. Vet inte om det är trasig men det ser inte ut så iaf. Det börjar bli riktigt skitigt så det skulle vara gött att kunna tvätta det:P
    Ja man ska dra den åt vänster (när man står framför den) då lossnar den. Båda blixtlåsen alltså
    *~Bugaboo RULES~*
  • Donatella

Min vagn skickas imorgon så jag får den nästa vecka, en Cameleon i Denim! Så snart har jag säkerligen tusen frågor till er buggaproffs!!

• AIE

Hjälp!
    Vet inte vad som hänt med min sufflett men ni kanske kan hjälpa mig.

På vänster sida så tar "taggarna" i varandra så hårt att det går inte att dra fram suffletten ordentligt. Det har inte varit så innan utan hände igår när jag åkte buss in till stan. Bussen tvärstannade o då åkte suffletten in i briovagnen framför..

Ibland funkar den, det är när man dra upp den helt från helt nerfälld. Det är bara när jag ska dra upp den från näst sista läget till helt uppdragen...

Är det en reklamationsåtgärd eller kan jag fixa det själv?

Känns så trist för vagnen är bara 4 månader...

Emil 030808 o Vilgot 080617 mina prinsar!!!
  • tessan8micke

Jag ska sälja min fina Bugga (cam) då vi i princip bara använder Been nu för tiden.

Får man fråga här i tråden vad ni tror att man kan lägga ut den för eller är det förbjudet? (isf får jag anmäla mitt inlägg) 

*ABSOLUT INGEN ANNONS*

• hallonsoda0
    Stargirl skrev 2008-08-14 16:12:58 följande:
    Ja man ska dra den åt vänster (när man står framför den) då lossnar den. Båda blixtlåsen alltså
    Men måste man ta i för att få loss den? Jag är rädd att jag föstör dragkedjan för jag har provat att dra ganska hårt
  • Noiis
    hallonsoda0 skrev 2008-08-14 19:08:48 följande:
    Men måste man ta i för att få loss den? Jag är rädd att jag föstör dragkedjan för jag har provat att dra ganska hårt
    Jag får dra ganska hårt i band. Dragkjedjan kan fastna eller ha blivit på satt liiite snett. Det är ju som med jackor, i bland går det lätt att dra loss den men i bland surar dragkjedjan ta i du, tror inte att du har sönder den för de.
  • Stormis

Ang pris på beg Cam. Beror ju så klart på tillbehör, ålder och skick. Jag köpte en beg -06 i juni för 4500 kr, utan tillbehör. Jag kunde tänka mig att bet ca 5000 kr och sedan halva priset på tillbehör för en 1-2 år gammal vagn. Kanske nån femhundring extra om den var nyare. Antingen lägger man ut högre pris, tar en prutningsstrid eller så lägger man den till schysst pris och får sålt den på ett par dagar utan tjafs, alla parter blir nöjda!
    Om jag kunnat tänka mig att lägga 7-8000 kr på en vagn hade jag köpt en ny, oavsett skick och tillbehör! Så för mig är det fantasipriser på en beg vagn.

• Senap

Vet någon om Bugaboos babyskydd har avtagbar klädsel?

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • tessan8micke
    Stormis skrev 2008-08-14 19:23:56 följande:
    Ang pris på beg Cam. Beror ju så klart på tillbehör, ålder och skick. Jag köpte en beg -06 i juni för 4500 kr, utan tillbehör. Jag kunde tänka mig att bet ca 5000 kr och sedan halva priset på tillbehör för en 1-2 år gammal vagn. Kanske nån femhundring extra om den var nyare. Antingen lägger man ut högre pris, tar en prutningsstrid eller så lägger man den till schysst pris och får sålt den på ett par dagar utan tjafs, alla parter blir nöjda! Om jag kunnat tänka mig att lägga 7-8000 kr på en vagn hade jag köpt en ny, oavsett skick och tillbehör! Så för mig är det fantasipriser på en beg vagn.
    Oj, men 4500 msåte ju vait ett ganska lågt pris? Utan tillbehör tycker jag att de brukar ligga på drygt 6000...eller har jag helt fel?
    Du har förstås helt rätt om prutmån osv.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14