• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-08-15 09:19:19 följande:
    Jag vet inte om jag vill ha en Bee men ska man köpa en ändå i USA bara för att prova?*behöver argument så jag ställer retorisk fråga i denna tråd*
    Äsch, det där har jag argumenterat med dig om flera gånger. Svårt att ta beslut?
  • Senap
    mamma2003 skrev 2008-08-15 09:46:17 följande:
    Äsch, det där har jag argumenterat med dig om flera gånger. Svårt att ta beslut?
    Jaaaa. Märks det?
    Äh. Jag köper en. Suger den så säljer jag den. Hur svårt kan det vara?
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • AnniPanni
    Tullis skrev 2008-08-14 13:52:58 följande:
    Hej alla bugga proffs!Vi fick hem våran bugga igår och monterade den på en gång ! Men jag har två frågor till er som redan använder eran Bugaboo Cameleon:Hur gör ni när ni ska ta med er vagnen i bilen? Vi har en kombi som jag ska ha när jag är mammaledig. Men om man ska montera ner vagnen varje gång alltså ta bort liggdelen och fälla ihop chassit så tycker jag att "vanliga" vagnar verkar lättare och smidigare att åka bil med och bara fälla ihop. Hur gör ni? Vagnen kanske går in utan att fälla ihop om man tar ner handtaget?Min andra fråga är vart ni har gjort av de två rämmarna som man ska fästa i sittdelen. De hänger ju bara ner när man har liggdelen. Eller har vi monterat något fel?Tack för hjälp!
    Vi rullar in vår cam i bilen helt uppfälld men vi har å andra sidan en minibuss. Hade en lånevagn för ett tag sen, en vanlig Teutonia o nä jag höll på att slå mig halvt fördärvad varje gång den skulle in i bilen.
  • Emeliela
    Stormis skrev 2008-08-14 21:54:22 följande:
    Länk i TS
    Hahah såg det nu
    My family - My world
  • oOrosamarängerOo
    Tullis skrev 2008-08-14 13:52:58 följande:
    Hej alla bugga proffs!Vi fick hem våran bugga igår och monterade den på en gång ! Men jag har två frågor till er som redan använder eran Bugaboo Cameleon:Hur gör ni när ni ska ta med er vagnen i bilen? Vi har en kombi som jag ska ha när jag är mammaledig. Men om man ska montera ner vagnen varje gång alltså ta bort liggdelen och fälla ihop chassit så tycker jag att "vanliga" vagnar verkar lättare och smidigare att åka bil med och bara fälla ihop. Hur gör ni? Vagnen kanske går in utan att fälla ihop om man tar ner handtaget?Min andra fråga är vart ni har gjort av de två rämmarna som man ska fästa i sittdelen. De hänger ju bara ner när man har liggdelen. Eller har vi monterat något fel?Tack för hjälp!
    Men hur jobbigt på en skala e det att klicka av liggdelen och fälla chassit Det är ju både smidigare och går snabbare än typ att fälla en "vanlig" vagn ala brio
  • Längtar längtar

Hejsan!

Skulle väldigt gärna vilja ha lite smakråd från andra bugaboo ägare.
    Vi har en bugaboo cameleon i grå bas med svart suflett, nu är det snart dags för en åkpåse och kan inte välja mellan dessa tre vilka tycker ni???

1. Bugaboo svart åkpåse
    2. Elodie Velvet åkpåse
    www.freshmilk.se/product_info.php&products_id=2031
    3. BuggySnuggle-Rosa sammet/angora
    www.freshmilk.se/product_info.php&products_id=114

Snälla vill ha lite tips....

Tack tack!

• Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-08-15 10:01:06 följande:
    Jaaaa. Märks det? Äh. Jag köper en. Suger den så säljer jag den. Hur svårt kan det vara?
    Eller hur!? Och om - jag säger om - du har en bebis nästa sommar så kan det ju vara bra att ha en rejäl sulky till Samuel och Camen till Smilla (eller om du väljer ett annat namn ).
  • Fröken Småland
    Längtar längtar skrev 2008-08-15 10:25:42 följande:
    Hejsan!Skulle väldigt gärna vilja ha lite smakråd från andra bugaboo ägare.Vi har en bugaboo cameleon i grå bas med svart suflett, nu är det snart dags för en åkpåse och kan inte välja mellan dessa tre vilka tycker ni???1. Bugaboo svart åkpåse2. Elodie Velvet åkpåse www.freshmilk.se/product_info.php&pr...3. BuggySnuggle-Rosa sammet/angorawww.freshmilk.se/product_info.php&pr...Snälla vill ha lite tips....Tack tack!
    Jag röstar alltid på Bugaboos egna, den vinner med hästlängder över alla andra. I liggdelen kan man kosta på sig att vara lite busig men inte i sittdelen. Så jag röstar på den! Svart finns bara till Bee och Frog och passar såklart på Cameleon men inte fullt lika perfekt. Men du kan ju vara lite vild och galen och slänga i en röd eller nåt?
  • oOrosamarängerOo
    Längtar längtar skrev 2008-08-15 10:25:42 följande:
    Hejsan!Skulle väldigt gärna vilja ha lite smakråd från andra bugaboo ägare.Vi har en bugaboo cameleon i grå bas med svart suflett, nu är det snart dags för en åkpåse och kan inte välja mellan dessa tre vilka tycker ni???1. Bugaboo svart åkpåse2. Elodie Velvet åkpåse www.freshmilk.se/product_info.php&pr...3. BuggySnuggle-Rosa sammet/angorawww.freshmilk.se/product_info.php&pr...Snälla vill ha lite tips....Tack tack!
    Kan ju råda dig till at INTE köpa en buggysnuggle angora/velvet, jag köpte en men retunerade den. Fällde så in i hellskotta och hade då bara prövat den i vagnen, tog ett antal h att rolla och damsuga rent den och hallen där det satt sig överallt:(
  • Längtar längtar

SooJuicy- tack vad bra att veta det, då går den helt bort! Tack för det:)

mamma2003 - jag hade gärna haft en röd men det är en rosa liten tjej vi har och hon har både en overoll och en höst jacka dom går i rosa.... Det visste jag inte att det inte finns åkpse i svart....typiskt ...vilka färger finns det?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14