• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2008-08-14 12:30:11 följande:
    Åhhh OIOI kommer komma med sååå läckra skötväskor till hösten, sett en i ormskinn som jag vill ha , såå najs
    *sugen* jag är trött på min Petunia väska.... *fniss*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Kajsan
    Elinen skrev 2008-08-14 11:29:28 följande:
    Kajsan: Kikade in på dina bilder och såg att du hade en brun Bugaboo filt. Var kommer den ifrån? /Elin
    Den är beställd från USA, och idag kommer den roooosa
  • Tullis

Hej alla bugga proffs!
    Vi fick hem våran bugga igår och monterade den på en gång !
    Men jag har två frågor till er som redan använder eran Bugaboo Cameleon:

Hur gör ni när ni ska ta med er vagnen i bilen? Vi har en kombi som jag ska ha när jag är mammaledig. Men om man ska montera ner vagnen varje gång alltså ta bort liggdelen och fälla ihop chassit så tycker jag att "vanliga" vagnar verkar lättare och smidigare att åka bil med och bara fälla ihop. Hur gör ni? Vagnen kanske går in utan att fälla ihop om man tar ner handtaget?

Min andra fråga är vart ni har gjort av de två rämmarna som man ska fästa i sittdelen. De hänger ju bara ner när man har liggdelen. Eller har vi monterat något fel?

Tack för hjälp!

• Stargirl
    Tullis skrev 2008-08-14 13:52:58 följande:
    Hej alla bugga proffs!Vi fick hem våran bugga igår och monterade den på en gång ! Men jag har två frågor till er som redan använder eran Bugaboo Cameleon:Hur gör ni när ni ska ta med er vagnen i bilen? Vi har en kombi som jag ska ha när jag är mammaledig. Men om man ska montera ner vagnen varje gång alltså ta bort liggdelen och fälla ihop chassit så tycker jag att "vanliga" vagnar verkar lättare och smidigare att åka bil med och bara fälla ihop. Hur gör ni? Vagnen kanske går in utan att fälla ihop om man tar ner handtaget?Min andra fråga är vart ni har gjort av de två rämmarna som man ska fästa i sittdelen. De hänger ju bara ner när man har liggdelen. Eller har vi monterat något fel?Tack för hjälp!
    Vi fäller den aldrig. Den står som den är i bakluckan. Jag bara fäller ner handtaget.
    Men det går super smidigt att dela på den oxå.
    De två remmarna har små fickor bakom själva "benen" till liggdelen. Peta ner dem där.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Senap
    Tullis skrev 2008-08-14 13:52:58 följande:
    Hej alla bugga proffs!Vi fick hem våran bugga igår och monterade den på en gång ! Men jag har två frågor till er som redan använder eran Bugaboo Cameleon:Hur gör ni när ni ska ta med er vagnen i bilen? Vi har en kombi som jag ska ha när jag är mammaledig. Men om man ska montera ner vagnen varje gång alltså ta bort liggdelen och fälla ihop chassit så tycker jag att "vanliga" vagnar verkar lättare och smidigare att åka bil med och bara fälla ihop. Hur gör ni? Vagnen kanske går in utan att fälla ihop om man tar ner handtaget?Min andra fråga är vart ni har gjort av de två rämmarna som man ska fästa i sittdelen. De hänger ju bara ner när man har liggdelen. Eller har vi monterat något fel?Tack för hjälp!
    Som sagt så kan man ställa Camen i en combi. Men det är tusan inte enklare att få in en ihopfälld "vanlig vagn". Min Brio kombi höll på att knäcka min rygg. Och min kompis fick faktiskt ryggskott när hon la in sin Brio i sin bil.
    Det är en smal sak att dela Camen efter det.
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • fru vanheden

Ska se om ni kan hjälpa mej..
    Jag hade en cam innan men sålde den för en bee, nu sålde jag min bee och köpte en begagnad cam igen...
    Men vid första åsynen ville jag inte köpa denna...Vi hade kört 13 mil enkel resa och den skulle vara 10 månader gammal..
    Den var ganska misskött med repor och lite noppig åkpåse (min som var två år var finare i skicket)
    Men min man tyckte att vi skulle ta den ändå..
    Väl hemma ser jag sen att till liggdelen så är locket trasigt, det går inte att fästa..
    Sen är det också ett hål under liggdelen och början till fler, som om hon har dragit den i backen!
    Visserligen behöver vi inte liggvagn längre men det skulle ju vara helt.
    Sen ser jag att selen på sitsen är fäst om ramen, det var inte min gamla..Är det så på de nyare eller ?
    Vi betalade 7000:- för den i demin och då fick vi till åkpåse, vinterhjul och parasoll..
    Jag känner lite också att jag vet ju inte om kvittot som vi fick gäller verkligen för just denna vagnen...
    usch, hur kan man missköta en vagn så här på bara 10 månader!
    Och hur kunde jag vara så dum att köpa den när det inte kändes rätt?!

dsmammor rules
  • Tullis
    Svar på #6702
    Tack för snabba svar!
    Jag ska kolla, då borde den gå in i våran bil också. Va skönt det vore.
    Tack för hjälpen!
  • Senap
    fru vanheden skrev 2008-08-14 14:15:56 följande:
    Sen ser jag att selen på sitsen är fäst om ramen, det var inte min gamla..Är det så på de nyare eller ?
    Hittar bara en fråga tror jag.
    Ja, selen är fäst i ramen på EU-modellerna. ("skärp"-delen dvs)
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2008-08-14 14:15:56 följande:
    Ska se om ni kan hjälpa mej..Jag hade en cam innan men sålde den för en bee, nu sålde jag min bee och köpte en begagnad cam igen...Men vid första åsynen ville jag inte köpa denna...Vi hade kört 13 mil enkel resa och den skulle vara 10 månader gammal..Den var ganska misskött med repor och lite noppig åkpåse (min som var två år var finare i skicket)Men min man tyckte att vi skulle ta den ändå..Väl hemma ser jag sen att till liggdelen så är locket trasigt, det går inte att fästa..Sen är det också ett hål under liggdelen och början till fler, som om hon har dragit den i backen!Visserligen behöver vi inte liggvagn längre men det skulle ju vara helt.Sen ser jag att selen på sitsen är fäst om ramen, det var inte min gamla..Är det så på de nyare eller ?Vi betalade 7000:- för den i demin och då fick vi till åkpåse, vinterhjul och parasoll..Jag känner lite också att jag vet ju inte om kvittot som vi fick gäller verkligen för just denna vagnen...usch, hur kan man missköta en vagn så här på bara 10 månader!Och hur kunde jag vara så dum att köpa den när det inte kändes rätt?!
    Näe vad trist..... Selen som går runt midjan ska vaa fäst i ramen. Så har det alltid varit. Även min från 2005 hade så.
    *~Bugaboo RULES~*
  • hallonsoda0

alltså jag blir galen på vårt liggdelslock, jag kan inte få av det. Visst är det bara att dra båda "spännena" på dragkedjan ända ut? Som man öppnar en jacka ungefär. Vet inte om det är trasig men det ser inte ut så iaf. Det börjar bli riktigt skitigt så det skulle vara gött att kunna tvätta det:P

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14