Edwina skrev 2008-08-15 15:02:53 följande:
Jag är i vagntittarstadiet igen då vi väntar tillökning i november. Jag är intresserad av bugaboo cam men har inte bestämt mig till 100% än. Jag har några frågor som jag hoppas att någon med erfarenhet vill svara på Om man köper en begagnad på t.ex. blocket, vad är ett vettigt pris för en 06:a och framåt? Jag är inte intresserad av massa olika tillbehör till en början då vi har endel utan jag tänker mest på själva kompletta vagnen (ligg + sittdel).Någon som har erfarenhet av teutonia fun vs. bugaboo? (Förstår att bugaboo ligger er varmast till) men jag är ändå intresserad av synpunkter!Vi kommer att få barn i november. Hur funkar vagnen att dra om vintrarna? Vi bor i Sthlm så det är ju ändå mest slask och vi kör mest på gångvägar, trottoarer, parker mm. Alltså inte mkt i terräng. Vad har ni för erfarenhet av vinterhjulen, är de ett 'måste' under den snöiga årstiden?
Har en kompis som har fun och jag har cam. Hon kan inte vända handtaget om och hjulen är hårda och kan inte låsas, dom små fram alltså

Om man går på grus tex kan jag vända och köra med dom stora hjulen fram och hon vill helst inte gå på grus då det är jobbigt att dra vagnen baklänges. Jag har haft min cam i 3 veckor och skulle aldrig vilja byta ut den

Du får även en bra madrass till liggdelen(cammen) och prisskilnaden är inte så stor. Min kompis ångrar att hon inte köpte en bugaboo.