• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • juliajulia

edwina jag har vinterhjulen och vill bara säga att är man van att köra våran lätta BB Cam och sen helt plötsligt sätter på vinterhjulen som INTE snurrar så blir vagnen lika trög som en "vanlig" 4hjulig vagn om du förstår vad jag menar jag använde knappt vinterhjulen.

• Tullemi

Jo, man kan låsa de små framhjulen på FUN....iaf på min -08 modell

movie skrev 2008-08-15 16:41:17 följande:
    Har en kompis som har fun och jag har cam. Hon kan inte vända handtaget om och hjulen är hårda och kan inte låsas, dom små fram alltså Om man går på grus tex kan jag vända och köra med dom stora hjulen fram och hon vill helst inte gå på grus då det är jobbigt att dra vagnen baklänges. Jag har haft min cam i 3 veckor och skulle aldrig vilja byta ut den Du får även en bra madrass till liggdelen(cammen) och prisskilnaden är inte så stor. Min kompis ångrar att hon inte köpte en bugaboo.
  • LiseZ

Hej tjejer...
    Jag har en fråga till er.... hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag undrar vad ni har gjort med era gamla chassin när ni fått nya från BT?

Köpte nämligen en beg Cam & hon som jag köpte den av hade reklamerat chassit hos Bt & fått ett nytt..
    Precis som ni har pratat om innan så släpper det på ena sidan..
    Så nu har jag 2 chassin... varav ett som bara står..
    Kan man sälja det & skriva att det är defekt eller vad ska man göra?? Kasta det bara???

Tack på förhand...

• myHappiness

Jag skulle spara det och försöka få tag på nya skruvar. Så har duett extra om det ena skulle krångla. 

• Stargirl

De vill ha tillbaka chassit till Baby trader.

*~Bugaboo RULES~*
  • Diana och Thea
    Edwina skrev 2008-08-15 15:02:53 följande:
    Jag är i vagntittarstadiet igen då vi väntar tillökning i november. Jag är intresserad av  bugaboo cam men har inte bestämt mig till 100% än. Jag har några frågor som jag hoppas att någon med erfarenhet vill svara på  Om man köper en begagnad på t.ex. blocket, vad är ett vettigt pris för en 06:a och framåt? Jag är inte intresserad av massa olika tillbehör till en början då vi har endel utan jag tänker mest på själva kompletta vagnen (ligg + sittdel).Någon som har erfarenhet av teutonia fun vs. bugaboo? (Förstår att bugaboo ligger er varmast till) men jag är ändå intresserad av synpunkter!Vi kommer att få barn i november. Hur funkar vagnen att dra om vintrarna? Vi bor i Sthlm så det är ju ändå mest slask och vi kör mest på gångvägar, trottoarer, parker mm. Alltså inte mkt i terräng. Vad har ni för erfarenhet av vinterhjulen, är de ett 'måste' under den snöiga årstiden?
    Vi har haft en Teutonia Fun och gillade den inte. Platta hårda hjul, dålig fjädring och klumpig var det som minst gillade med Fun. Den är även väldigt dålig att köra i snö. De platta hårda hjulen samlar en massa snö. Det gör inte buggans hjul.
    Sen är kvalitèn inte lika bra som på en Bugaboo.
    Vi har köpt vinterhjulen men använder dem bara i skärgården och i norrland. Vi skippar dem i sthlm. De är inte ett måste men bra att ha *s* blev du klokare.

Bugaboo ÄLSKAR vi och rekomenderar den varmt. Därför hänger vi i denna tråd *fniss* Vi gillar att promenera mycket och buggan lämpar sig perfekt även för låååånga promenader i parker och för shopping på stan. En åkpåse skulle jag köpa inför vintern.
  • aktiveramera
    myHappiness skrev 2008-08-15 16:22:41 följande:
    Även jag har bild på röd/denim.
    Fin!! Är de mörkgrå bas du har också?
  • myHappiness
    aktiveramera skrev 2008-08-15 18:14:02 följande:
    Fin!! Är de mörkgrå bas du har också?
    Nej, det är denim!
  • SStina

Hejsan på er alla......är det någon här som vet hur Nova Star jeansen är i storlekarna...är det normala eller stora,el små..
    Har beställt på Kidzshoppen....superfina...

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14