Edwina skrev 2008-08-15 15:02:53 följande:
Jag är i vagntittarstadiet igen då vi väntar tillökning i november. Jag är intresserad av bugaboo cam men har inte bestämt mig till 100% än. Jag har några frågor som jag hoppas att någon med erfarenhet vill svara på Om man köper en begagnad på t.ex. blocket, vad är ett vettigt pris för en 06:a och framåt? Jag är inte intresserad av massa olika tillbehör till en början då vi har endel utan jag tänker mest på själva kompletta vagnen (ligg + sittdel).Någon som har erfarenhet av teutonia fun vs. bugaboo? (Förstår att bugaboo ligger er varmast till) men jag är ändå intresserad av synpunkter!Vi kommer att få barn i november. Hur funkar vagnen att dra om vintrarna? Vi bor i Sthlm så det är ju ändå mest slask och vi kör mest på gångvägar, trottoarer, parker mm. Alltså inte mkt i terräng. Vad har ni för erfarenhet av vinterhjulen, är de ett 'måste' under den snöiga årstiden?
Vi har haft en Teutonia Fun och gillade den inte.

Platta hårda hjul, dålig fjädring och klumpig var det som minst gillade med Fun. Den är även väldigt dålig att köra i snö. De platta hårda hjulen samlar en massa snö. Det gör inte buggans hjul.
Sen är kvalitèn inte lika bra som på en Bugaboo.
Vi har köpt vinterhjulen men använder dem bara i skärgården och i norrland. Vi skippar dem i sthlm. De är inte ett måste men bra att ha *s* blev du klokare.
Bugaboo ÄLSKAR vi och rekomenderar den varmt. Därför hänger vi i denna tråd *fniss* Vi gillar att promenera mycket och buggan lämpar sig perfekt även för låååånga promenader i parker och för shopping på stan. En åkpåse skulle jag köpa inför vintern.