• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Lille Mammsen
    Kajsan skrev 2008-08-25 13:20:13 följande:
    Knodd slår rekord i oseriöshet!3800 för en bee med åkpåse står det på hemsidan.Jag lägger undan en och frågar för säkerhetsskull om priset gäller.Ja, det gör det.NU får jag höra att de ångrat sig, priset gäller inte och ingen åkpåse ingår eftersom Bee inte är en vagn utan en sulky.Bojkott.
    Vadå??Står väl bee i annonsen mm!? så fattade jag det när jag läste...e jag virrig då eller??
  • Lille Mammsen
    Knodd slår rekord i oseriöshet!3800 för en bee med åkpåse står det på hemsidan.Jag lägger undan en och frågar för säkerhetsskull om priset gäller.Ja, det gör det.NU får jag höra att de ångrat sig, priset gäller inte och ingen åkpåse ingår eftersom Bee inte är en vagn utan en sulky.Bojkott.
    Hmmm...kan va virrig men stod det inte 3800:- igår?????
  • arkeologitjejen
    Ja, det är konstigt. Jag ringde upp dem för jag vill inte åka så långt (bor över en timme enkel väg från Sollentuna) om inte erbjudandet stämmer. Då visste personalen inte för i deras papper stod det att den kostade 4800, men de mejlade mig faktiskt när de fått tag i sin chef så att jag inte skulle behöva åka i onödan vilket jag tyckte var schysst av personalen. Däremot är det ju väldigt märkligt att man lägger upp en annons på det sätt som de gjort om de sedan inte kan stå för det. Känns som att "chefen" kanske vill locka kunder till sin butik under falska premisser.
  • Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2008-08-25 13:32:59 följande:
    Hmmm...kan va virrig men stod det inte 3800:- igår?????
    Jo, de har ändrat nu, då stod det inte heller att det inte gällde sulkys * Har sparat sidan*
  • FridaLee
    Kajsan skrev 2008-08-25 13:36:53 följande:
    Jo, de har ändrat nu, då stod det inte heller att det inte gällde sulkys * Har sparat sidan*
    Men va sjukt har du lagt undan en till de priset så kan de ju inte ändra priset, jobbar själv i barnbutik och lägger kunden undan en vara och priset är överenskommet så har ju säljare-kund kommit överens om en affär. Så får man inte göra! däremot om det är felskrivet så kan de hävda att det är felskrivet på hemsidan men inte när man ingår en överenskommelse. Jäkligt fult gjort.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2008-08-25 13:36:53 följande:
    De måste stå för sitt misstag och sälja dig varan för det priset. Samma gäller felmärka varor i butiken. De får inte säga till dig i kassan att de är felmärkta o märka om med nytt pris. De måste stå sitt kast.
    För dem som inte såg den första så gäller den nya korrigerade annonsen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • FridaLee
    Stargirl skrev 2008-08-25 13:51:06 följande:
    De måste stå för sitt misstag och sälja dig varan för det priset. Samma gäller felmärka varor i butiken. De får inte säga till dig i kassan att de är felmärkta o märka om med nytt pris. De måste stå sitt kast.För dem som inte såg den första så gäller den nya korrigerade annonsen.
    fast enligt konsumentköplagen så kan man komma undan med felmärkta varor felskyltning mm det är det pris som säljaren och du kommer överens om som gäller , men i det här fallet så har säljare och köpare ingåt ett muntligt avtál genom att de kom överens om 3800:- och åkpåse på köpet, de ska enligt lag då sälja varan till de priset.
  • Stargirl
    FridaLee skrev 2008-08-25 13:56:31 följande:
    fast enligt konsumentköplagen så kan man komma undan med felmärkta varor felskyltning mm det är det pris som säljaren och du kommer överens om som gäller , men i det här fallet så har säljare och köpare ingåt ett muntligt avtál genom att de kom överens om 3800:- och åkpåse på köpet, de ska enligt lag då sälja varan till de priset.
    Ahaaa, jag trodde att felmärkning är butikens ansvar.
    Ja muntligt avtal är ju det som gäller i detta fallet. Tur för Kajsan....hon får en super billig vagn. Synd för Knodd, de går back på den försäljningen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Senap

Tror faktiskt de kan åka dit ändå på felskyltning. Så fick jag tokbillig barngröt på ICA en gång. Jag kunde visa att det stod ett annat pris på hyllan och då var hon tvungen att sälja till mig för det priset.

I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
  • WilliamNellyJamie

Gud vad dåligt av knodd, första annonsen gäller väl om  man lagt undan den, skull bli skit arg

William -98 Nelly -04 Jamie -07
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14