• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stargirl
    nattugglan5 skrev 2008-09-01 15:56:53 följande:
    Hej på er bugaboo proffs! Ja hade nästan bestämt mig för att köpa en UJ men börjar fundera lite på en bugga istället! Kan ni övertyga mig? Jag bor mitt ute på landet och går mest skogs promenader och så men jag har hört att det finns luftpumpade däck också? Skulle det vara bra tror ni? Eller det kanske blir hoppigt ändå? Vill ha en mjuk och behaglig stötdämpning, har buggan det? Idag har jag en Mistral S som ja avskyr pga de hårda däcken.
    Om du går mest skogspromender så skulle jag satsa på en riktig terräng vagn. Varken UJ eller Bugaboo är det. Men om du ibland behöver gå i tuffare terräng så funkar Buggan utmärkt med vinterhjulen som går utmärkt i svårare underlag.
    Alltså nu pratar jag om att gå rakt in i skogen bland rötter och gropar och inte eljuspår eller liknande där Buggan funkar hur bra som helst.
    Jag vet inte vilken vagn som klarar av att gå i skogen med.....kan inte komma på ngn. Det finns säkert nån.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Virriga familjen

Hej tråden, har en fråga igen!

Hur gör ni på vintern då det snöar och blåser som attan? Har ni på regnskyddet eller tycker ni att åkpåsen räcker? Eller ha ni någon annan lösning? Hur bra skyddar edentligen sufletten mot snö? Det känns som att den är så liten att det lätt snöar in då man har sittdelen på.

//Lisa

• Virriga familjen
    Hej på er bugaboo proffs! Ja hade nästan bestämt mig för att köpa en UJ men börjar fundera lite på en bugga istället! Kan ni övertyga mig? Jag bor mitt ute på landet och går mest skogs promenader och så men jag har hört att det finns luftpumpade däck också? Skulle det vara bra tror ni? Eller det kanske blir hoppigt ändå? Vill ha en mjuk och behaglig stötdämpning, har buggan det? Idag har jag en Mistral S som ja avskyr pga de hårda däcken.
    Hej hopp! Här bor en bugga mitt ute i de norrlänska skogarna och trivs bra. Vi går bara på grusvägar och stigar och det fungerar bra i tuffare terräng om man vänder de stora däcken fram och och låser de små.
  • nattugglan5
    Stargirl skrev 2008-09-01 16:03:52 följande:
    Om du går mest skogspromender så skulle jag satsa på en riktig terräng vagn. Varken UJ eller Bugaboo är det. Men om du ibland behöver gå i tuffare terräng så funkar Buggan utmärkt med vinterhjulen som går utmärkt i svårare underlag. Alltså nu pratar jag om att gå rakt in i skogen bland rötter och gropar och inte eljuspår eller liknande där Buggan funkar hur bra som helst.Jag vet inte vilken vagn som klarar av att gå i skogen med.....kan inte komma på ngn. Det finns säkert nån.
    Men frågan är ju vad en riktig terräng vagn är??? Enligt dom i på Babyland så tyckte dom Brio Happy... Mem fy så tråkigt! Den känns inte skoj att köpa när min kille ändå är 9 mån. Och sen har man ju blivit van med att ha svängbara framhjul.

Älskar igentligen min Teutonia Mistral S men det är bara att den känns alldeles för hård och stötig så fort man inte är i stan.

Om man har luftpumpade däck på buggan är dom ändå små där framme?

Hur bred är buggan cam?
  • FridaLee

jag bor lite ute på landet och vi har ju grusvägar på de mindre vägarna och jag räknar med att kunna gå där, ska iuf ha vinterhjulen men de är ju tänkt att ha när de är oplogat här ute på småvägarna. går dock alldrig rakt ut i skogen med vagn då blir det sele isåfall.

• nattugglan5

Virriga familjen skrev 2008-09-01 16:14:25 följande:

Hej hopp! Här bor en bugga mitt ute i de norrlänska skogarna och trivs bra. Vi går bara på grusvägar och stigar och det fungerar bra i tuffare terräng om man vänder de stora däcken fram och och låser de små.
    Ok, så om du går på stigar och grusvägar så har ni dom små hjulen framme?
  • oOrosamarängerOo

Nu är jag inte så himla ofta på skogsprommenader men har varit på prommis i ett stort närliggande naturreservat...skog,barrit, mossigt,stenar, grenar o rötter överallt och grusväg dit, tagit mig fram nästan lika lätt med buggen (utan teränghjulen) som med uj är något lättare.

• Kajsan
    Shoegirl skrev 2008-09-01 14:31:44 följande:
    *surar*
    men mejla PingPong som jag gjorde, jag fick ju ett oslagbart pris!
  • AsfaltsBlomma

Ja, magnetlåsen är inte så starka men kardborren är värdelös för att kläder och framför allt stickat fastnar och förstörs.

dinana skrev 2008-09-01 09:37:54 följande:
    Aha, då föredrar jag nog ändå kardborre modellen.. magnetlåsen går ju oftast upp om väskan är överfull.
  • oOrosamarängerOo
    AsfaltsBlomma skrev 2008-09-01 18:01:42 följande:
    Ja, magnetlåsen är inte så starka men kardborren är värdelös för att kläder och framför allt stickat fastnar och förstörs.
    Har aldrig hänt att nåt fastnat i kardborreen när jag hade skip hop, föredrar det framför magneter
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14