• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • lindzay

asså ni som köpt eran vagn i från usa vad har ni fått betala i tull/skatt osv? tacksam för snabbt svar :)

• Stargirl
    lindzay skrev 2008-09-01 18:22:55 följande:
    asså ni som köpt eran vagn i från usa vad har ni fått betala i tull/skatt osv? tacksam för snabbt svar :)
    Man kan inte beställa vagnar hit. Man måste hämta dem där. De flesta har sluppit tull och moms vid införande i landet. Men som sagt de kommer ju med ngn som flyger hem från USA och inte med posten. Butikerna i USA får inte skicka Bugaboo över atlanten.
    *~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-09-01 18:25:50 följande:
    Man kan inte beställa vagnar hit. Man måste hämta dem där. De flesta har sluppit tull och moms vid införande i landet. Men som sagt de kommer ju med ngn som flyger hem från USA och inte med posten. Butikerna i USA får inte skicka Bugaboo över atlanten.
    Jo, neiman marcus skickar.
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2008-09-01 18:27:13 följande:
    Jo, neiman marcus skickar.
    Aaah, det visste jag inte. De är de enda I guess.
    *~Bugaboo RULES~*
  • artan060914

Måste bara få fråga er...
    Jag reklamerade ett chassi till babytrader pga att det glider i snapfästena... Behövde inte skicka tillbaka det gamla.
    Fick ett nytt idag (tillv juni 2008) som har popnitar.
    Vet ni om det har varit samma fel även med dessa, att dem glider osv?

MVH//JOhanna

Mammas tjejer!!
  • lindzay
    Stargirl skrev 2008-09-01 18:25:50 följande:
    ok, men jag ska köpa en begagnad bugaboo av en bekant men hon kan väl skicka den till mig? men måste jag då betala massor i frakt tull osv?
  • SchumiFerrari
    lindzay skrev 2008-09-01 18:50:35 följande:
    ok, men jag ska köpa en begagnad bugaboo av en bekant men hon kan väl skicka den till mig? men måste jag då betala massor i frakt tull osv?
    Tror du kan komma undan om hon skriver att det är en gåva
    *Älskade Noa*
  • dinana

Jag har inte köpt någon vagn men jag har kollat på en hel del på ebay, coh många kan tänka sig att shippa.. men det är väldigt olika fraktkostnader de kommer med.. men 40-60 dollar i frakt är vanligast, sen tillkommer ju tull som är 25% och skatt 20%

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    SchumiFerrari skrev 2008-09-01 18:52:41 följande:
    Tror du kan komma undan om hon skriver att det är en gåva
    Tyvärr brukar inte tullverket säga detsamma.... de brukar inte godkänna att vagnar går som gåva. så man får nog skatta ändå...
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • oOrosamarängerOo
    dinana skrev 2008-09-01 19:17:27 följande:
    Tyvärr brukar inte tullverket säga detsamma.... de brukar inte godkänna att vagnar går som gåva. så man får nog skatta ändå...
    Precis, även om det står gift så är det ingen garanti öht att det inte kollas tullen.

Men undrar HUR skatten sätts? Är det baserat på marknadsvärldet, vad man själv betalt eller hur funkar det. För om man köper beggad av nån man känner i usa är det ju isåfall bara att skicka med ett andrahandskvitto på att den är köpt för typ 500:- eller nån låg summa?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14