• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • sär skriven

Hahaha!!! Vad händer med bebisen om den blir vidrörd?

• haberg

hehe, jag broderade en egen " RÖR MIG EJ " - skylt till min son, på andra sidan stod hans namn. Många kom fram på stan o undrade vart man kan köpa dom, jag kanske ska börja göra dom på beställning !

• Liselurvan

De vill ju bara väl.
    Är det så farligt?
    Jag tror du får göra din egen skylt i valfritt material, eller kolla med de som gör namnskyltar om de inte kan skriva "rör ej" istället

• Karpet

OMG! Jag hoppas att du skämtar. Det låter sjukt associalt.

• mamma på vift

Här finns som man kan köpa http://goblishop.blogspot.com/ har oxå tittat på dessa men nu är min minsta så stor att han inte behöver ha en. Ska köpa en till min syster som ska ha barn i augusti!!

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Smulu

sär skriven skrev 2008-06-04 21:24:15 följande:

Hahaha!!! Vad händer med bebisen om den blir vidrörd?
    Den kan bli sjuk!! Hört talas om RS-viruset???

+ att jag tycker att det är fruktansvärt ohyfsat att gå fram till någons vagn, stoppa ner handen och klappa på bebisen.
  • sär skriven

Jodå jag har hört talas om RS-viruset. Men då kanske du får beställa en hel uppsättning med skyltar. "Nys ej i min vagn", "vänliga passera innan du hostar" etc.?

Smulu skrev 2008-06-04 21:30:14 följande:
    sär skriven skrev 2008-06-04 21:24:15 följande:
    Den kan bli sjuk!! Hört talas om RS-viruset???+ att jag tycker att det är fruktansvärt ohyfsat att gå fram till någons vagn, stoppa ner handen och klappa på bebisen.
  • Liselurvan

Måste få tillägga att JAG tycker det är jätte mysigt när andra vill titta o klappa mitt barn o säger: ÅHHH vilken söt bebis, typ.
    MEN när han var liten hade han en body med texten "se men inte röra". (present)

• Pistou

Det låter lite fientligt tycker jag.
    Jag ser framför mig hemska pomperipossor som kommer och kladdar med smutsiga fingrar och dreglar snus över din bebis. Kan det verkligen vara så farligt om en "tant" vill komma och stryka din bebis över kinden?

Tänk att det kanske var din egen mamma som ville klappa din väninnas bebis t.ex. Skulle det vara lika hemskt?

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.