• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • Cecci78
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 21:07:58 följande:
    Nä, jag kan inte se allvaret i detta faktiskt. Jämföra det med kladdande på en vuxen är absurt, det har ju inget med det att göra. Hur många är det som "kladdar" på era barn då? Verkar på er som att det är väldigt vanligt. En rör ej-skylt ser jag som något ganska otrevligt och frånstötande, men det är väl det som är meningen.
    Det är väl bra att det finns de som tycker det är ok att andra klappar deras små om nu gamla tanter blir glada av det för mina barn får ingen röra om jag inte känner dem förstås.

Mitt gröna hjärta är så fint där det hänger i vagnen, passar bra i retrovagnarna också, det var anledningen att jag köpte det från början.
  • HelenaMaria

Hur ska ni hantera detta när barnen är lite äldre? Min son ler mot allt och alla och blir jätteglad för all mänslig kontakt. Jag tycker man begränsar barnet om bara de man känner får röra barnet. En främmande tant kan vara en väldigt angenäm upplevelse för ett litet barn. Synd om de blir misstänksamma för främlingar men det kanske ni vill, med tanke på pedofilrädslan som finns överallt.

• Cecci78
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 21:43:22 följande:
    Hur ska ni hantera detta när barnen är lite äldre? Min son ler mot allt och alla och blir jätteglad för all mänslig kontakt. Jag tycker man begränsar barnet om bara de man känner får röra barnet. En främmande tant kan vara en väldigt angenäm upplevelse för ett litet barn. Synd om de blir misstänksamma för främlingar men det kanske ni vill, med tanke på pedofilrädslan som finns överallt.
    men vi pratar väl om spädbarn nu eller? Min treåring är jag inte lika "noga" med eller vad man ska säga, det beror ju på vem det är förstås, tanter kanske inte vill klappa 3-åringar :) men min lilla 5-månaders petar ingen på!!
  • Bidosas
    Nä, jag kan inte se allvaret i detta faktiskt. Jämföra det med kladdande på en vuxen är absurt, det har ju inget med det att göra. Hur många är det som "kladdar" på era barn då? Verkar på er som att det är väldigt vanligt. En rör ej-skylt ser jag som något ganska otrevligt och frånstötande, men det är väl det som är meningen.
    på en sötnos som min Molly så e de vanligt... mycket vanligt! Nu e hon så stor så hon kan säga ifrån själv, men när hon va mindre så va de jag som sa till! Hade varit skönt med en liten skylt som ber folk att inte röra!

Jag lär mina barn att man måste fråga hundägare om man får klappa deras hundar... synd att man inte kan lära människor att göra detsamma när de gäller att klappa små små barn...
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82
    Al Djazair skrev 2008-06-05 20:28:36 följande:
    Beckha82När du säger tafsa på, kladda på och klämma i rumpan låter det på dig som om tråden handlar om pedofili - Det gör den inte.
    What? Öh hade inte en tanke på det men nu vet jag hur D U tänker.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    Nä, jag kan inte se allvaret i detta faktiskt. Jämföra det med kladdande på en vuxen är absurt, det har ju inget med det att göra.
    Varför?

Om jag ser dig på stan och går fram och klämmer dig i kinden och säger åååååh va söööööööööööööööt, vänder mig till din man och förtsätter -vad heter hon? över huvudet på dig...

Är inte det exakt samma sak som om jag går fram till ditt barn på stan och klämmer i kinden osv osv osv.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Glamrockare
    Karpet skrev 2008-06-04 21:28:20 följande:
    OMG! Jag hoppas att du skämtar. Det låter sjukt associalt.
    tyvärr så är det så här många föräldrar reagerar främst första gångs föräldrar.

varför tror ni att folk avlivar husdjur till höger o vänster bara för att de skall få barn, det är livsfarligt förstår du väll med baciller, djur och trevliga människor som vill beundra ditt barn. *ironisk*
  • HelenaMaria
    Glamrockare skrev 2008-06-06 07:45:13 följande:
    tyvärr så är det så här många föräldrar reagerar främst första gångs föräldrar.varför tror ni att folk avlivar husdjur till höger o vänster bara för att de skall få barn, det är livsfarligt förstår du väll med baciller, djur och trevliga människor som vill beundra ditt barn. *ironisk*
    Klockrent! Det ser så otrevligt ut med sådana skyltar och jag kan inte förstå hur man kan jämföra det med att man gullar och klappar på en vuxen. Det är inte samma sak! Barn har vissa attribut som gör att de faktiskt tilltalar de flesta vuxna. Likväl som kattungar och hundvalpar talar till vårt omhändertagande.

Vad är ni rädda för, ni som har sådana skyltar? Baciller, pedofiler, kidnappning?
  • Ullegulle78

En fråga till er som tycker att det är ok att klappa på er bebis utan att fråga först:
    tyckte ni att det var "mysigt" när folk kom fram och tog på era gravidmagar också?

..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.