• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • Michisen

What? Gör folk sånt? Eller det är klart de gör, annars skulle det ju inte ha skrivits om det här, men det verkar ju helt galet ohyfsat att gå fram till en främmande bebis och börja ta på den!

Hur kan det vara associalt att tacka nej till att främmande människor ska ta på ens barn?

• idisb

jag förstår dig! alla petar på mina barn! speciellt den lilla, nu sist på bussen fick jag ta upp henne för ade sulky och inget parasoll med mig då kommer alla tanter som ska av o petar på henne o nyper henne i ansikter! rör inte skulle va fint på vagnen! min äldsta dotter fick en boddy jag köpta på next när hon va mindre stod: se men inte röra

• Sture05

Tycker inte heller att det är så farligt faktiskt nog större risk att få hem rs-virus genom dagis tex.

Mina små hjärtan Isak 050730 Lilly 070917
  • Tullemi

Folk borde kanske kolla läget med mamman först och se om en klapp på huvudet är OK.

• Suzisuze

ha ha. Jag håller med inlägget om att en sådan skylt låter mer otrevlig än tjänar sitt goda syfte, för bebben skull alltså.
    Barn kan ju få RS av mer än tanter och rs ÄR NÄSTAN lika farligt om inte värre för de gamla tanterna som de e för bebben!! Så såvida du inte besöker sjukhusets akut medicin döende tant å gubb avdelning så e det ingen fara

Jag tycker att barn ska klara av mänsklig kontakt, och visst e det kul att de gläder de gamla så!

• Smulu
    Pistou skrev 2008-06-04 21:32:50 följande:
    Det låter lite fientligt tycker jag.Jag ser framför mig hemska pomperipossor som kommer och kladdar med smutsiga fingrar och dreglar snus över din bebis. Kan det verkligen vara så farligt om en "tant" vill komma och stryka din bebis över kinden?Tänk att det kanske var din egen mamma som ville klappa din väninnas bebis t.ex. Skulle det vara lika hemskt?
    Det som irriterar mig är att TANTEN inte frågade mig först.
    Jag fick inte ens chansen att säga vare sig nej eller ja.

Spelar ingen roll vem det är som vill gulla. Man frågar mig eller min sambo om lov först!!!! Och sen accepterar man svaret.
  • Suzisuze

ja, de e nog bara gamla damer som klappar utan att ens fråga. Jag har ALDRIG klappat helt främmande barn, men titta gör jag.
    Får man lov att titta?

• Snorkis

TS: Dags att lugna ned sig kanske

• jajane

Känner med dig ts.. beror iofs på vad det e för folk.. men vem vet var "vissa" varit med sina händer och sen ska min bebbe hålla deras finger o i nästa stund gnaga vidare på sin lilla hand.. charmigt? nej, Vidrigt.

• Cecci78
    Smulu skrev 2008-06-04 21:38:35 följande:
    Det som irriterar mig är att TANTEN inte frågade mig först.Jag fick inte ens chansen att säga vare sig nej eller ja.Spelar ingen roll vem det är som vill gulla. Man frågar mig eller min sambo om lov först!!!! Och sen accepterar man svaret.
    Håller med dig fullständigt, hade blivit riktigt sur om någon gjorde så med min lilla. Kolla tradera efter hjärtan, ska visa bild.
Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.