Glamrockare skrev 2008-06-09 16:15:41 följande:
till o börja med går jag inte runt o klappa bebisar, ger blankt f*n i andra bebisar faktiskt så länge det inte är någon jag känner och ingen av dem har hittills gått i taket för att man vidrör deras barn.o jag säger det igen ....att du tycker att det är så vårat samhälle skall se ut...bevisar bara hur överdrivet hysteriska vissa människor är om diverse saker.
Men jag klappar inte gamla söta gummor på kinden heller om jag inte känner dem väl så jag vet att de tycker det e ok..el söta glamrockare...el gulliga affärsbiträden...
Vi har alla en personlig sfär som vi värnar om. FÖr vissa e denna radie lite större, som tex just nu för min bebis. Om du skulle klappa henne utan att hon kände dig el var i ett bra "tillsånd" för klappning (jag som mamma kan avgöra om hon e mottaglig, för det mesta i varje fall) så skriker hon av skräck o tårarna sprutar.
Nu när min bebis e tillräckligt gammal för att veta skillnad på mamma, pappa o annat-folk så tycker jag att man ska respektera detta. Naturligtvis låter jag släktingar o vänner hålla på med henne, men på föräldrarnas o hennes villkor! Inte för att klapp-sugna människor ska få sitt klapp-behov tillgodosett...
När bebis var ny ville jag inte att folk skulle pilla på henen pga avkraftig Rs-säsong (kan ju du kalla hysteriskt, men detta var enl rek från läkare o barnmorskor). Nu vill jag helt sonika att man ska respektera bebisars o andra medmänniskors rätt till en personlig sfär.