• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • Tygtiiger

sär skriven skrev 2008-06-05 14:39:43 följande:

Innan min kära farmor avled var jag till ålderdomshemmet med henne med min son, han var några månader gammal bara. En av tanterna halvväste "En bebis!! GEEEE mig deeeen!!!"! Det lät så himla sött och roligt, och sonen var redan då en social prick så han fick sitta en stund hos tanten som myste riktigt ordentligt. Tror att det var en fin upplevelse för henne!
    Så oerhört sött!!

TS: sätt på myggnätet så kan ingen sticka ner handen och klappa. FUnkar som lite solskydd också.
  • Reglementet

Eh, det låter som om det finns många framtida barntafsare här.

• jajane
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 13:50:53 följande:
    Bebisens rätt till personliga utrymme? Ett spädbarn tar inte skada om någon främmande eller känd person klappar den! Detta handlar inte om barnets personliga utrymme, det handlar om ett kontrollbehov och en rädsla hos den som kör barnvagnen.
    Då kan väl du ta o suga på en främmande persons finger, gärna en alkis, dokumentera och lägg upp bilden här.. för, du har väl inte "bacillskräck som du behöver gå i terapi för"?
    Och JA, vissa av oss har såpass söta ungar att folk står i kö för att gulla med dem
  • Ullegulle78
    Reglementet skrev 2008-06-05 15:38:43 följande:
    Eh, det låter som om det finns många framtida barntafsare här.
    Precis!

Jag skulle aldrig gå fram och klappa på en vuxen människa som jag tyckte var "lite söt" så varför skulle jag göra det på ett barn?
    Helskumt tycker jag.
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • HelenaMaria

Men förstår ni inte att folk blir glada av att se barn, gamla såväl som "alkisar". Jag tycker inte att det är respektlöst att gå fram och klappa på ett litet barn, visst man kan väl fråga först men jag förstår inte varför ni inte kan vara lite avslappnade. Detta speglar ju bara samhället i stort, att man är så himla rädd för främmande och gärna isolerar sig med de sina.

Kan min son glädja någon, även om det är en "alkis" så får han gärna klappa min son på huvudet eller kinden. Varsågod! Jag är helt säker på att min son inte tar skada och är så glad om han kan ge någon annan lite ljus i livet.

• Beckah82
    Varför tycker vissa att det är okej att tafsa på barn men inte på vuxna?

jag tycker det är självklart att man iNTE går och kladdar på okända bebisar! Man går ju knappast fram och klämmer en vuxen i kunderna eller rumpan eller kllappar på huvudet osv... så varför på barn?

Barn har väl också rätt till integritet?

Till min äldsta hade jag det klassiska röda plasthjärtat i vagnen. Lillebror däremot har jag bara burit i sjal så då kan jag bättre skydda från tafsare
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Beckah82
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 14:01:05 följande:
    Självklart frågar man först! Men om mitt barn kan glädja någon äldre person så bjuder jag gärna på det.
    Det är ingen sak... det är en människa, ingen pryl du äger och kan låna ut hur som helst för att glädja andra.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Al Djazair

Beckha82

När du säger tafsa på, kladda på och klämma i rumpan låter det på dig som om tråden handlar om pedofili - Det gör den inte.

• HelenaMaria

Nä, jag kan inte se allvaret i detta faktiskt. Jämföra det med kladdande på en vuxen är absurt, det har ju inget med det att göra. Hur många är det som "kladdar" på era barn då? Verkar på er som att det är väldigt vanligt. En rör ej-skylt ser jag som något ganska otrevligt och frånstötande, men det är väl det som är meningen.

• Ullegulle78
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 21:07:58 följande:
    Nä, jag kan inte se allvaret i detta faktiskt. Jämföra det med kladdande på en vuxen är absurt, det har ju inget med det att göra. Hur många är det som "kladdar" på era barn då? Verkar på er som att det är väldigt vanligt. En rör ej-skylt ser jag som något ganska otrevligt och frånstötande, men det är väl det som är meningen.
    Ja, det är ju knappast mening att en sådan skylt ska inbjuda till "gos" från främmande..
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.