Glamrockare skrev 2008-06-06 15:47:59 följande:
men hur ofta händer det ärligt talat gott folk.jag bor i en storstad o vi var ute jämt och jag undrar hur ofta är ni ut o folk skiter i att ni är där och de djup dyker ner i vagnen och kladdar all over.aldrig om att jag var med om att någon gjorde en störtdykning ner i vagen, de flesta röde faktiskt aldrig vid min son utan påpeka bara om hur söt han
var.De som röde vi honom tog oftast lite i en hand o klappa lite eller kanske med ett finger på kinden. INte EN gång var jag med om att en viltfrämmande människa tog mig på magen som gravid.Säger jag där med att det inte händer. Givetvis inte, det är klart att det finns idioter o puckon.Men vad gör det att någon vänder sig till er o små pratar o beundrar erat barn och klappar på en kind eller en hand.Är ni verkligen så jäkla hysteriska? vänta då tills de börjar på förskolan där de på småbarns avdelningarna delar på leksakerna o stoppar dem i munnen o därefter ger saken till ngn annan som i sin tur också stoppar den i munnen. Isolera er o spring!!!!
Kanske är på sin plats att förklara att jag personligen inte har något emot när folk klappar på min dotter (och: JA. Det händer. Ofta.) det är när folk
inte frågar först det irriterar mig!
Så: Nej, riktigt "så jävla hysterisk" som du så gulligt uttrycker det är jag inte.
Jag har heller ingen bacillskräck.
Det handlar om alla individers rätt till ett personligt utrymme.
Mitt barn kan inte berätta om hon vill ha folk inpå sig eller ej och därför är det upp till mig att känna av dotterns humör och stämningen i allmänhet.
Om folk inte frågar först får jag inte den chansen. Hänger du med?
Så ingen kom och tog dig på magen när du var gravid? Grattis!
Men det betyder inte att det inte förekommer, för det gör det. Tro mig.