• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • vem bryr sig

Jag går ofta fam och tar på söta pojkar iaf när jag var ut förr i tiden när jag var singel

Men jag skulle alldrig låta främmande folk hålla på att tafsa och ta på mina barn.
    Och jag brukar inte ta på andras barn... eller jo en gång för då var det en liten tjej i 2 årsåldern som häll på att rammla.

Ullegulle78 skrev 2008-06-05 16:56:48 följande:
    Precis!Jag skulle aldrig gå fram och klappa på en vuxen människa som jag tyckte var "lite söt" så varför skulle jag göra det på ett barn?Helskumt tycker jag.
  • HelenaMaria

Jag tyckte inget speciellt om det. En del damer på jobbet gjorde det utan att fråga om lov. Alla frågar inte om lov, men de menar ju inget illa för det. Det värsta som finns är stela människor som blir sura när någon tar på magen, de kan väl slappna av lite istället. Tanter har en tendens att ta både på magar och barn och vad är så farligt med det? Det finns väl annat att slösa negativ energi på..

• HelenaMaria

Herregud, på öppna förskolan klappar jag barn på kinden och huvudet och ingen verkar ta illa upp. Visst, jag känner mammorna litegrann men jag frågar inte.

Är det meningen att vi ska vara rädda för att beröra andras barn? Det låter väldigt osunt. Då kan vi väl likagärna vara rädda för att säga till andras barn eller hjälpa andras barn.

• HelenaMaria

Var snälla och använd heller inte ordet "tafsa" för det är inte det det handlar om. Detta är ju helt sanslöst att ni tar det till sådana proportioner.

• myheartbelongstoyou

Smulu:
    Håller med dig! Förstår inte varför inte kan fråga först. Kommer när skulle åka hem på permis från sjukhuset med min dotter och då sa läkaren se nu till att ingen rör henne och försöker stoppa ner sitt huvuvd för vill ju inte hon ska bli sjuk igen. Ska också köpa en sån är så trött på folk som gör det. osunt är fel órd. Kanske man ta hänsyn till barnet och föräldrarna. Min älsta dotter brukar säga: - Det är ingen kille - sluta klappa henne för du får inte det. Då blir dom helt tyst.

• Glamrockare
    Ullegulle78 skrev 2008-06-06 08:21:38 följande:
    En fråga till er som tycker att det är ok att klappa på er bebis utan att fråga först:tyckte ni att det var "mysigt" när folk kom fram och tog på era gravidmagar också?
    men hur ofta händer det ärligt talat gott folk.

jag bor i en storstad o vi var ute jämt och jag undrar hur ofta är ni ut o folk skiter i att ni är där och de djup dyker ner i vagnen och kladdar all over.

aldrig om att jag var med om att någon gjorde en störtdykning ner i vagen, de flesta röde faktiskt aldrig vid min son utan påpeka bara om hur söt han var.

De som röde vi honom tog oftast lite i en hand o klappa lite eller kanske med ett finger på kinden.

INte EN gång var jag med om att en viltfrämmande människa tog mig på magen som gravid.

Säger jag där med att det inte händer. Givetvis inte, det är klart att det finns idioter o puckon.

Men vad gör det att någon vänder sig till er o små pratar o beundrar erat barn och klappar på en kind eller en hand.

Är ni verkligen så jäkla hysteriska? vänta då tills de börjar på förskolan där de på småbarns avdelningarna delar på leksakerna o stoppar dem i munnen o därefter ger saken till ngn annan som i sin tur också stoppar den i munnen.

Isolera er o spring!!!!
  • Ullegulle78
    Glamrockare skrev 2008-06-06 15:47:59 följande:
    men hur ofta händer det ärligt talat gott folk.jag bor i en storstad o vi var ute jämt och jag undrar hur ofta är ni ut o folk skiter i att ni är där och de djup dyker ner i vagnen och kladdar all over.aldrig om att jag var med om att någon gjorde en störtdykning ner i vagen, de flesta röde faktiskt aldrig vid min son utan påpeka bara om hur söt han var.De som röde vi honom tog oftast lite i en hand o klappa lite eller kanske med ett finger på kinden. INte EN gång var jag med om att en viltfrämmande människa tog mig på magen som gravid.Säger jag där med att det inte händer. Givetvis inte, det är klart att det finns idioter o puckon.Men vad gör det att någon vänder sig till er o små pratar o beundrar erat barn och klappar på en kind eller en hand.Är ni verkligen så jäkla hysteriska? vänta då tills de börjar på förskolan där de på småbarns avdelningarna delar på leksakerna o stoppar dem i munnen o därefter ger saken till ngn annan som i sin tur också stoppar den i munnen. Isolera er o spring!!!!
    Kanske är på sin plats att förklara att jag personligen inte har något emot när folk klappar på min dotter (och: JA. Det händer. Ofta.) det är när folk inte frågar först det irriterar mig!
    Så: Nej, riktigt "så jävla hysterisk" som du så gulligt uttrycker det är jag inte.
    Jag har heller ingen bacillskräck.
    Det handlar om alla individers rätt till ett personligt utrymme.
    Mitt barn kan inte berätta om hon vill ha folk inpå sig eller ej och därför är det upp till mig att känna av dotterns humör och stämningen i allmänhet.
    Om folk inte frågar först får jag inte den chansen. Hänger du med?
    Så ingen kom och tog dig på magen när du var gravid? Grattis!
    Men det betyder inte att det inte förekommer, för det gör det. Tro mig.
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • HelenaMaria
    Ullegulle78 skrev 2008-06-06 18:58:04 följande:
    Kanske är på sin plats att förklara att jag personligen inte har något emot när folk klappar på min dotter (och: JA. Det händer. Ofta.) det är när folk inte frågar först det irriterar mig!Så: Nej, riktigt "så jävla hysterisk" som du så gulligt uttrycker det är jag inte.Jag har heller ingen bacillskräck.Det handlar om alla individers rätt till ett personligt utrymme.Mitt barn kan inte berätta om hon vill ha folk inpå sig eller ej och därför är det upp till mig att känna av dotterns humör och stämningen i allmänhet.Om folk inte frågar först får jag inte den chansen. Hänger du med?Så ingen kom och tog dig på magen när du var gravid? Grattis!Men det betyder inte att det inte förekommer, för det gör det. Tro mig.
    Ok, så du ska alltså känna av om din dotter är på humör för en klapp på kinden som tar en sekund? Tror knappast din dotter misstycker den lilla stunden.
  • Ullegulle78
    HelenaMaria skrev 2008-06-06 20:17:44 följande:
    Ok, så du ska alltså känna av om din dotter är på humör för en klapp på kinden som tar en sekund? Tror knappast din dotter misstycker den lilla stunden.
    Du behöver inte tro någonting om det alls.
    Det är upp till mig att avgöra och det får folk bara rätta sig efter.
    Och: Ja, jag kan avgöra om hon är på humör för "gos" eller inte.
    Det borde väll de flesta föräldrar klara av? Eller?
    Sen kan jag säga att de gånger folk har klappat på min dotter (med min tillåtelse) så har det inte tagit en sekund...
    ..därför att Annusjka redan har köpt sin solrosolja,...
  • Glamrockare

Jag skrev faktiskt att jag tror det händer o puckon finns det över allt.

o visst alla har rätt till personlig space.

Men du vill mena att varje gång ni är ute så rör ngn vid din dotter? precis varje gång eller 8 av 10 ggr. konstig stad du bor i för jag skulle på min höjd säga att det händer 1 på 10 max.

skrev 2008-06-06 18:58:04 följande:

Kanske är på sin plats att förklara att jag personligen inte har något emot när folk klappar på min dotter (och: JA. Det händer. Ofta.) det är när folk inte frågar först det irriterar mig!Så: Nej, riktigt "så jävla hysterisk" som du så gulligt uttrycker det är jag inte.Jag har heller ingen bacillskräck.Det handlar om alla individers rätt till ett personligt utrymme.Mitt barn kan inte berätta om hon vill ha folk inpå sig eller ej och därför är det upp till mig att känna av dotterns humör och stämningen i allmänhet.Om folk inte frågar först får jag inte den chansen. Hänger du med?Så ingen kom och tog dig på magen när du var gravid? Grattis!Men det betyder inte att det inte förekommer, för det gör det. Tro mig.
Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.