• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • HelenaMaria

Bebisens rätt till personliga utrymme? Ett spädbarn tar inte skada om någon främmande eller känd person klappar den! Detta handlar inte om barnets personliga utrymme, det handlar om ett kontrollbehov och en rädsla hos den som kör barnvagnen.

• Sofye

knapp.nu kan man göra egna knappar med egen text eller bild :) har gjort en stop skylt med texten rör inte mig och satt i mitten va syskonvagnen!

Bara man är fantastisk !
  • Mizuki

Nej, jag tar inte heller skada av att någon kommer fram och stryker mig över kinden. Det betyder inte att jag accepterar det.
    Handlar inte det minsta om något kontrollbehov utan om respekt för mitt barn och det faktum att hen är en fullvärdig människa och inget objekt för människor att klappa på när andan faller dem på.

• Michisen

Må så vara att det handlar om kontrollbehov och rädsla hos den som kör barnvagnen - men jag tycker nog att det ändå är så att man inte klappar främmande hundar eller för den delen främmande barn.

Jag är inte allmän egendom, varför ska mina barn vara det?

• Smulu
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 13:40:17 följande:
    Men har folk verkligen problem med folk som vill fram och klappa? Jag har nästan aldrig varit med om det och om så spelar väl inte det någon roll. Herregud, låt dem känns lite, det är väl knappast folk som står i kö för att få klappa. Är vi så rädda för kontakt nuförtiden att man ska behöva hänga upp en skylt på barnvagnen. Det är för mig absurt! Har man bacillskräck får man väl gå i terapi för den...
    Det handlar inte om nån bacillskräck, det handlar om min rätt att bestämma vem som tar i mitt spädbarn.
    Frågar man FÖRST så kan det faktiskt hända att man får klappa lite. Beror på situation.
  • HelenaMaria

Självklart frågar man först! Men om mitt barn kan glädja någon äldre person så bjuder jag gärna på det.

• Sofye
    HelenaMaria skrev 2008-06-05 13:40:17 följande:
    Men har folk verkligen problem med folk som vill fram och klappa? Jag har nästan aldrig varit med om det och om så spelar väl inte det någon roll. Herregud, låt dem känns lite, det är väl knappast folk som står i kö för att få klappa. Är vi så rädda för kontakt nuförtiden att man ska behöva hänga upp en skylt på barnvagnen. Det är för mig absurt! Har man bacillskräck får man väl gå i terapi för den...
    Då kanske det inte heller spelar dig någon roll om det är en gammal tant eller en alkoholist?
    Bara man är fantastisk !
  • HelenaMaria

Men hur många missbrukara har kikat ner i era vagnar? Då får man väl vara så trevlig och säga att barnet sover då. Om en gammal tant vill klappa får hon göra det, antar att hon tvättat händerna någon gång under dagen i alla fall.

• Sofye

Ofta tyvärr... dom är som gamla tanter och vill säkert bara väl men det passar inte mig faktiskt!

Bara man är fantastisk !
  • sär skriven

Innan min kära farmor avled var jag till ålderdomshemmet med henne med min son, han var några månader gammal bara. En av tanterna halvväste "En bebis!! GEEEE mig deeeen!!!"! Det lät så himla sött och roligt, och sonen var redan då en social prick så han fick sitta en stund hos tanten som myste riktigt ordentligt. Tror att det var en fin upplevelse för henne!

Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.