• Smulu

Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.

Då har jag råkat ut för en av alla dessa TANTER som ska ner och peta på bebisar.

Så nu vill jag skaffa en skylt, hänge, märke där det klart och tydligt står att man inte får röra bebisen.

Med text stor nog så även TANTER kan läsa.

Nån som vet var man kan finna sådana.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-09 16:13
    Fråga först!!!
    Respektera sedan svaret!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 09:49
    Riktigt roligt att läsa allas åsikter.

Fortsätt gärna skriva, jag vill gärna veta vad som gör att ni som tycker annorlunda än mig tycker så.

Angående skylt: så tror jag att jag tillverkar en själv
    Fick lite ideer om hur man kan skriva

• Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.
  • Sture05

hihi håller med! är nog bara tanter som gör sådant. När min lilla flicka va nyfödd i höstas va jag inne i en affär hon låg i babyskyddet i kundvagnen. Ja tittar bort 1 halv sekund typ sen när jag vänder mig om står det en liten tant o försöker få in nappen på min sovande tös men hon va så gullig så jag blev inte ens arg då faktiskt

Mina små hjärtan Isak 050730 Lilly 070917
  • Cecci78

Här är vår vagn och jag står verkligen för texten på hjärtat!!
  • TjorveniSkåne

Den typen av tanter som du har träffat på, de som inte har några spärrar, bryr sig inte om någon skylt heller!

OT: När jag var barn trodde jag skylten "Rör mig inte" syftade på att man inte fick röra skylten!

• Trolovade

Men jag kan till fullo hålla med TS, inte går man väl fram och rör någon annans barn som man faktiskt inte känner och dessutom utan att fråga? Nej, jag tror att jag ska ta och köpa ett sånt hjärta till vagnen!

• Bidosas

Min Molly får fortfarande klappar på huvudet! (3år) Men nu säger hon till själv "Snälla, rör mig inte" eller min favvo "Ajjabajja, inte röra"

Ditt barn-dina regler! Vill du inte att nån ska röra ditt barn så skriv 1000 lappar på hela vagnen!!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smulu
    Suzisuze skrev 2008-06-04 21:39:16 följande:
    ja, de e nog bara gamla damer som klappar utan att ens fråga. Jag har ALDRIG klappat helt främmande barn, men titta gör jag.Får man lov att titta?
    Man får gärna titta,(lite på håll) en hel del kvinnor som lagt huvudet på sned och sagt Åh vad gullig Sånt är bara roligt!! brukar prata lite med henne då.
  • HelenaMaria

Men har folk verkligen problem med folk som vill fram och klappa? Jag har nästan aldrig varit med om det och om så spelar väl inte det någon roll. Herregud, låt dem känns lite, det är väl knappast folk som står i kö för att få klappa.

Är vi så rädda för kontakt nuförtiden att man ska behöva hänga upp en skylt på barnvagnen. Det är för mig absurt! Har man bacillskräck får man väl gå i terapi för den...

• HelenaMaria

Behöver man bygga murar kring sina barn kan man väl likagärna stanna hemma i sin bostad.

• Mizuki

Det handlar väl knappast om bacillskräck utan om bebisens rätt till sitt personliga utrymme. Skulle en vuxen acceptera att en främmande människa tog på/klappade/gosade med den? Knappast. Alltså ska inte heller bebisar behöva agera gosedjur.

Ts: De gamla -70tals hjärtana med "rör mej inte"-texten finns då och då att köpa på tradera, kolla där. Annars var de i tyg som någon länkade till rätt snygga.
    Och funkar inte skylten så säg åt dem!

Svar på tråden Se men inte röra. Rör ej min bebis skylt.