• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • trolltyg
    oio skrev 2008-07-20 23:03:05 följande:
    Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden. Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.
    Jag använder en beige penna från FACE som jag tycker ger ett mycket mera naturligt resultat. Jag målar på vatenlinjen och undviker själva fransraden.
  • trolltyg

Denna tjej tycker jag är duktig på smink och ger jättebra tips för nybörjare om grunderna

• Linny
    oio skrev 2008-07-20 23:03:05 följande:
    Jag kikade på en länk från Tyra Banks tv grej...om smink.Vit kajal...på insidan av nedre fransraden. Jag vet att jag har provat det förr, men, att det vita klumpade ihop sig på fransraden. Någon här som använder vit kajal så, som får det att se snyggt ut? Vill gärna ha tips...jag kanske höll kajalen fel...eller nåt.
    Jag använder också "vit" kajal på nedre fransraden, innanför fransarna, ibland. Använder en lite krämfärgad som heter Vanilla från MakeUpStore. Precis som trolltyg skriver, så måste man undvika att komma på fransarna. Det är då den blir ful.
    Gör man rätt så öppnar man upp blicken och ser piggare ut Men köp aldrig en helvit!!!
  • Shoppingtokig
    trolltyg skrev 2008-07-21 07:15:34 följande:
    Grattis shoppingtokig
    Tack så mkt!
  • trollsanna

Använder också oftast vit kajal på insidan av nedre fransraden om jag inte kör med svart som jag gör ibland för att markera ögonen ordentligt.

• Pindus

det bli snyggare med en kajal som är mer beige än vit tycker jag, mer naturligt

• Fluffguf

Jag måste nog ta och köpa en beige kajal tror jag
    på fredag får jag pengar för första gången på evigheter, och då har vi bestämt att jag får 1000 kr att lägga på shopping, speciellt härligt med tanke på att jag inte har köpt något på många månader Jag har redan tittat ut massor som jag vill ha

Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Nathalie009

Hej tjejer har inte vart inne här på ett tag fullt upp med kidsen :P

Men behöver ett tips på en BRA Hårinpackning för blonderat hår!! Ngn som testat nån bra? Pris spelar ingen roll..

• Linny
    Nathalie009 skrev 2008-07-21 16:00:32 följande:
    Hej tjejer har inte vart inne här på ett tag fullt upp med kidsen :PMen behöver ett tips på en BRA Hårinpackning för blonderat hår!! Ngn som testat nån bra? Pris spelar ingen roll..
    jag har en suuuuuperbra!! En brun/grå tub från Joico K-pak (Intense Hydrator)
    http://www.joico.com/product/detail.php?CatID=17
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!