• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Linny

Har köpt lite grejer som börjar ta slut, nu. Ny Active Moist från Dermalogica, Naturally gentle eye make up remover från Clinique och transparent finishing dust från Laura Mercier.
    Ska visserligen till Kalifornien snart men det är ändå om fem veckor... Dessutom kommer jag nog shoppa lite annan när jag är där. Tror inte det skulle bli så mycket billigare att vänta tills jag kommer dit med att köpa detta.

• Lejån
    KhiraLi skrev 2008-08-09 19:52:56 följande:
    Jag undrar om det är någon som har något tips på en riktigt bra sminkväska. Någon med väldigt många fack för alla ögonskuggor man skaffar sig, gärna något man vecklar ut kanske för att få översikt?
    Har en från Lindex som jag är jättenöjd med. Fyra fack i typ "nät" som sitter fast med kardborre. Två större och två mindre fack, perfekt att sortera sakerna i.

Man vecklar ut den och den har en "krok" som man kan hänga upp den i.
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2008-08-11 11:58:19 följande:
    Jag är sååå nöjd med mitt senaste inköp. Jag köpte en dipliner från MAC. Kanonbra. Lätt att applicera pga att spetsen är som på en tuschpenna. Rekomenderas varmt åt alla som gillar eyeliner.
    Åfan.. Den måste jag testa.. är ett stort fan av eyeliners.
    Har för tillfället Lancomes "linerdesign" eller va den heter det är som en tuchpenna också, hård, svår i början men när man lär sig är den superbra.
    sen har jag HMs o Isadoras o ngn vattenfast :P

Vad är priset på den från MAC då?
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-08-11 11:58:19 följande:
    Jag är sååå nöjd med mitt senaste inköp. Jag köpte en dipliner från MAC. Kanonbra. Lätt att applicera pga att spetsen är som på en tuschpenna. Rekomenderas varmt åt alla som gillar eyeliner.
    Det låter som något för mig! Jag målar med liten pensel och ögonskugga nu, jag har jättesvårt för de vanliga.. Iofs har jag inte testat på länge
    Life's beautiful with Fluffguf
  • elma

fru Lindgren: paletterna är jättebra, har själv den neutrala, supernöjd med den!

Linny: passa på att handla MAC när du är i Kalifornien, det finns CCO där (cosmetic company outlets) som säljer smink billigare. helt enkelt sminkoutlet.

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-08-11 15:41:48 följande:
    Åfan.. Den måste jag testa.. är ett stort fan av eyeliners.Har för tillfället Lancomes "linerdesign" eller va den heter det är som en tuchpenna också, hård, svår i början men när man lär sig är den superbra.sen har jag HMs o Isadoras o ngn vattenfast :PVad är priset på den från MAC då?
    Pris... oj jag minns inte riktigt. Jag kollade inte jag hade så bråttom. Min kille var med och vi hade verkligen inte samma idé om hur man går i affärer. Jag fick vara glad om jag hann rycka åt mig ngt och hinna betala det. Ingen tid för att bry sig om priser precis! Men jag gissar på dryga 200 kr.
    Den är vatten resistent, inte vattenfast. Jag tycker att det räcker, de hade en vattenfast också men jag är inte behov av det nu.
  • Fluffguf

Jag har köpt en liten flaska av biosilk silk therapy på tradera för att testa, men exakt hur ska man använda den? Hur mycket och hur ofta?

Life's beautiful with Fluffguf
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!