• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-08-12 15:41:15 följande:
    Ta lite lite, kanske 1/3 tsk, och fördela i längderna i fuktigt hår efter att du tvättat, innan du har i ev. andra stylingprodukter samt innan du fönar. Du kan också ha lite lite i torrt hår för att få glans. Shoppingtokig: vet inte om jag missat att du är gravid?! Grattis i så fall!!Linny: oj vad fort det gått, redan v 18! Jag fick börja med gummibandstricket redan i v 9 andra graviditeten, men det syntes i och för sig väldigt tidigt första grav också.
    Tack! Hoppas att jag ska bli lika frälst som du
    Life's beautiful with Fluffguf
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-08-12 14:53:01 följande:
    Kul! Mysigt med vul! Jag är i v.18. Har värsta gravmagen Fast den hade jag nästan i v.13 också Kolla i galleriet så ser du *haha* Längesedan jag använde Flamenco men idag åkte den fram igen. Älskar den färgen!!
    Oj, då kanske det inte är bara semestermage jag har då iaf Du har en superfin mage och verkar ju inte gått upp mer än din graviditet! Har så svårt att se på mig själv då jag alltid kunna "svälla" upp min mage även innan grav.

Har iaf fått fylligare byst vilket är trevligt, gick ner en kupstorlek (snyft) då jag gick ner 16kg för typ 1,5 år sedan, men nu fyller jag ut den gamla kupan igen
  • Salt Groda

Linny, ok tack för svaret. Tror jag får ta och inhandla en all about eyes och testa...

• Linny
    Knott skrev 2008-08-12 15:41:15 följande:
    Ta lite lite, kanske 1/3 tsk, och fördela i längderna i fuktigt hår efter att du tvättat, innan du har i ev. andra stylingprodukter samt innan du fönar. Du kan också ha lite lite i torrt hår för att få glans. Shoppingtokig: vet inte om jag missat att du är gravid?! Grattis i så fall!!Linny: oj vad fort det gått, redan v 18! Jag fick börja med gummibandstricket redan i v 9 andra graviditeten, men det syntes i och för sig väldigt tidigt första grav också.

Jo det syntes ju tidigt förra gången också. Vanliga jeans har jag inte kunnat ha sedan v.7-8 Gravjeansen fick åka på i v.11 *hehe*

Vad är detta för spännande produkt ni diskuterar? Måste kolla upp!!

Salt Groda skrev 2008-08-12 20:33:40 följande:
    Linny, ok tack för svaret. Tror jag får ta och inhandla en all about eyes och testa...
    Hoppas du också gillar den. Alltså det är ju inte så att du tar på den en gång och verkligen ser att allt mörkt under ögonen försvinner osv. Men när jag har använt den ett tag och sedan köpt en annan variant när den tagit slut, så har jag alltid blivit besviken. Jag upplever att jag då har sett tröttare ut och dessutom får jag då lätt utslag runt ögonen.
    Shoppingtokig skrev 2008-08-12 16:23:23 följande:
    Oj, då kanske det inte är bara semestermage jag har då iaf Du har en superfin mage och verkar ju inte gått upp mer än din graviditet! Har så svårt att se på mig själv då jag alltid kunna "svälla" upp min mage även innan grav. Har iaf fått fylligare byst vilket är trevligt, gick ner en kupstorlek (snyft) då jag gick ner 16kg för typ 1,5 år sedan, men nu fyller jag ut den gamla kupan igen
    Nej, än så länge har jag inte gått upp något. Gick ner 5 kg i början av graviditeten och har nu gått upp kanske ett halvt till ett kilo. Inte för att jag inte åt eller kräktes osv, för jag mådde rätt ok. Men jag blev ju mätt på 1/4 av vad jag normalt kan äta. Konstigt. Proppmätt bara. Dessutom tyckte jag att fet och varm mat luktade blä och föredrog lite nyttigare och gärna kall mat

Bysten är lite trevligare dock, att den ökar och står rakt ut

Har inte använt skuggor så mycket under de riktigt varma veckorna. Låg ju mest vid poolen på dagarna Känns nästan som om jag har tappat touchen så jag får väl öva mig igen

Någon som har tips på annat jag ska spana in när jag är i Kalifornien?
  • elma

Linny: I smink väg finns det hur mkt som helst; om du vill prova nya mineraler, har ju de flesta tillverkare fri frakt inom usa, vilket innebär att du kan få dem skickade till ditt hotell. Sen är det amerikanska märken som NYX, estee lauder, smashbox och givetvis mac som du kan spana in.

De här söta och helt underbara skuggorna fick jag hem för nån vecka sen(allihopa), billiga och förvånansvärt bra med tanke på priset, de kan du spana in med, finns på drugstores eller online.
    www.jessesgirlcosmetics.com/information.php

Och glöm inte spana in bobbi brown:s smink, omtalat i många bloggar men det går inte att få tag i här i svea; rougepotsen ska vara bra, tror det var färgen pink raspberry. Deras shimmerbricks är oxå fina.....
    märks det att jag sminksurfar en del och läser bloggar?????

• Linny

elma: Tack! Vi kommer inte bo på hotell, utan hemma hos svärfar som bor i Citrus Heights Så det blir ju ännu lättare om vi vill skicka efter något *tummen upp*

• LMK

Heeej tjejjor!!
    Nu är jag tillbaka efter en underbar semester! Kul att ni varit så flitiga i tråden trots solen & värmen.
    Själv har jag mest kört på solkräm men nu så åker sminket fram igen. Riktigt kul!

GRATTIS Shoppingtokig!! Åh så roligt!!

• Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-08-13 14:56:48 följande:
    Heeej tjejjor!! Nu är jag tillbaka efter en underbar semester! Kul att ni varit så flitiga i tråden trots solen & värmen. Själv har jag mest kört på solkräm men nu så åker sminket fram igen. Riktigt kul! GRATTIS Shoppingtokig!! Åh så roligt!!
    Tack! Jag längtar till första vul den 28/8, det måste vara ett bultande hjärta då!!!
  • Fluffguf
    Shoppingtokig skrev 2008-08-13 17:12:50 följande:
    Tack! Jag längtar till första vul den 28/8, det måste vara ett bultande hjärta då!!!
    Det är klart att det kommer att vara det
    Life's beautiful with Fluffguf
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!