• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Nathalie009
    Linny skrev 2008-08-06 19:03:09 följande:
    Köp ALLT Skojar bara.. Har bara testat deras hudkrämer (Active moist och skin smoothing creme) och eye make up remover. Suveräna
    vilken eye remover har du testat därifrån?
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-08-08 11:07:45 följande:
    jaha okej Du har vkerligen jättefint hår *lite avis* heheJo jag går också till frisör.. eller min kompis är frisör så går till henne. Har itne vågat färga själv än, kasnke lika bra å gå dit i fortsättningen också.Blekning är nog jävligt svårt å få till själv kanske..
    Tack Jag snålar ibland och får för mig att göra det själv. Eller, min man får göra slingorna på mig då. Han gör det bra, men det blir ju aldrig lika bra som hos frisör
  • KhiraLi

Jag undrar om det är någon som har något tips på en riktigt bra sminkväska. Någon med väldigt många fack för alla ögonskuggor man skaffar sig, gärna något man vecklar ut kanske för att få översikt?

• Salt Groda

Linny; tänkte fråga dig vad det är med Cliniques All about eyes som du tycker är så bra? Jag har provat lite olika ögonkrämer, men jag tycker liksom inte att de gör något... Vad är det som känns skillnad när du använder den?
    Ser också att den finns i två konsistenser, en som heter rich och en vanlig. Vilken är bäst av de två tro?

• Linny
    Salt Groda skrev 2008-08-10 19:05:54 följande:
    Linny; tänkte fråga dig vad det är med Cliniques All about eyes som du tycker är så bra? Jag har provat lite olika ögonkrämer, men jag tycker liksom inte att de gör något... Vad är det som känns skillnad när du använder den?Ser också att den finns i två konsistenser, en som heter rich och en vanlig. Vilken är bäst av de två tro?
    Först: Rich har jag på vinterhalvåret då huden behöver mer fukt. Den andra har jag resten av året.

Jag tycker den minskar svullnad och minskar det mörka runt ögonen. Dessutom känns den sval och skön på ögonen och irriterar inte huden. Nästan alla andra jag har provat har kliat efter en stund eller gett en slags små eksem. Nästan som torra partier.
  • Linny
    KhiraLi skrev 2008-08-09 19:52:56 följande:
    Jag undrar om det är någon som har något tips på en riktigt bra sminkväska. Någon med väldigt många fack för alla ögonskuggor man skaffar sig, gärna något man vecklar ut kanske för att få översikt?
    Tyvärr Jag har två värdelösa små necessärer som jag proppar fulla om jag ska någonstanns. Helt utan bra fack
  • Fridapida
    FruLidgren skrev 2008-08-08 09:14:20 följande:
    Hörni, borde inte nästa beautybag komma snart igen?
    Den borde nog komma i slutet av augusti. 4 ggr om året februari, maj, augusti, november. Men den blev ju mkt försenad så man får väl se...
    Hoppas snart iaf!
  • Fridapida

Jag är sååå nöjd med mitt senaste inköp. Jag köpte en dipliner från MAC. Kanonbra. Lätt att applicera pga att spetsen är som på en tuschpenna. Rekomenderas varmt åt alla som gillar eyeliner.

• Fridapida
    KhiraLi skrev 2008-08-09 19:52:56 följande:
    Jag har en som är fyrdelad från Makeupstore. Jag gillar den för att den är lagom stor för att få med allt utan att allt blandas och blir svåröversiktligt. Jag delar alltid upp det så här så jag lätt hittar och ser att allt är med.
    - Foundation, puder, bronzer, rouge
    - Ögonskuggor
    - Penslar och borstar
    - Eyeliner, kajal, primer, concealer och liknande.
    På det sättet ser jag snabbt att allt är med och risken att glömma ngt minskar.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!