• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • trolltyg

Grattis Shoppingtokig

De har 70% rea på utvalda varor på Blush nu, har inhandlat några smashbox läppglans och någon twofaced ögonskugga till mycket bra pris. Tråkigt bara att frakten är så dyr. Dyrare än att beställa från utlandet.

• Knott

Linny: den fantastiaks produkten vi pratar om är Silk Therapy från BioSilk, ett hårserum som skyddar håret mot värme- och miljöskador samt ger fin glans. Jag är frälst sedan drygt 10 år...

Dagens makeup ligger förresten ute: makeupoholic.blogspot.com/2008/08/pfgelga.html

Mitt bildgalleri här är tyvärr fullt men jag lägger ut i bloggen numera, i princip varje dag, för den som är nyfiken.

Familjeliv strular för övrigt jättemkt för mig just nu, är det samma för er? Jag kommer till startsidan men klickar jag på Forum så kan den inte ladda sidan.

• Knott

Linny: skönt att höra att det inte bara är jag som är portad härifrån. Grymt irriterande hur som helst!

• Fluffguf

Knott: det är strul för mig också, det verkar som att en eller två av servrarna ligger nere.

Life's beautiful with Fluffguf
  • lillamaa

en lite fråga till er "proffs" :D

i.d mineral foundation eller everydaymineral foundation? vilken är bäst?

• Linny
    lillamaa skrev 2008-08-15 10:20:51 följande:
    en lite fråga till er "proffs" :Di.d mineral foundation eller everydaymineral foundation? vilken är bäst?
    kommer hellre med ett tredje förslag; Laura Mercier Den har vunnit även över Id i test Men av de två du har nämnt så ska Id vara bäst. Men EM är ju bra att börja med och testa. Kostar nu NADA så det är bra att prova om man gillar grejen med mineraler
  • Pindus

Linny:vilken mysig mage :)

skönt att jobbet börjat igen så man kan sminka sig lite mera :)

• Pindus

använt mirenésse volym mascaran 2 dagar nu....är allt annat än nöjd...usch vad fransarna klumpat ihop sig... Ska ge den några chanser till...ty fram till lön, då jag går o köper en Diorshow tror jag :)

Ngn som använt sån gnmskinlig mascara man kan ha ovanpå sin vanliga för att göra den vattenfast? funkar det bra? vilket märke??

• Knott

Jag kunde inte motstå IsaDoras jättefina palett med matta bruna skuggor från höstkollektionen. Och jag kunde ju såklart inte låta paletten vara oprovad Dagens makeup: makeupoholic.blogspot.com/

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!