• Anonym (smslån)

smslån?

Hej!
    Nu är det så här att detta är ingen bra lösning men den enda lösning jag hittar nu,
    Jag får inte ta ett vanligt lån och killen har försökt att ta ett lån men han får bara avslag.. så nu måste jag ta ett smslån, och alla ni som skriver att det inte ger ngn lösning skriv inte för jag vet men jsut nu gör det det,
    undrar nu ni som har smslån? vilket är bäst?

• Svar på tråden smslån?
  • NicoFina

Jag får tyvärr inte skriva vilket företag jag är chef på pga att då gör jag reklam!

Men vi är Sveriges största.

• Anonym (smslån)

hur lång tid tar det innan räkninge hamnar hos krono?
    jag ringde igår till företaget och sa som det va hörde jättedåligt vad hon sa men hon sa ngt om att jag kunde betala den när jag had epengar men hon tog inga uppgifter eller ngt konstigt??

• NicoFina

Ja väldigt konstigt!
    Sådan personal vill man inte ha.

Anonym (smslån) skrev 2008-06-16 13:15:49 följande:

hur lång tid tar det innan räkninge hamnar hos krono?jag ringde igår till företaget och sa som det va hörde jättedåligt vad hon sa men hon sa ngt om att jag kunde betala den när jag had epengar men hon tog inga uppgifter eller ngt konstigt??
  • Anonym (smslån)

puff

• Himmelsblå

Tror det tar 5 arbetsdagar innan den går till inkasso, men jag kan ha fel! Men då får du ju först påminnelsefaktura med ca 160 kr extra i avgift. Betalar du inte den då går räkningen vidare till kronofogden.

• neelliee

TS, ojojoj, vad ska man säga?!

Under 20, har massa krediter och smålån och funderar på att skaffa sms-lån... Ringer för tusenlappar varje månad och "bara måste ha" mobiltelefon trots att du behöver ta lån för att klara räkningen. Så resonerar man inte om man är ansvarsfull vuxen. Har man en massa smålån och krediter att betala tillbaka på kan man liksom inte ringa och sms:a så mycket man vill bara för att man vill. Absolut nödvändiga samtal kan man absolut klara på max en hundralapp i månaden.

Jag har ett enda råd till dig om du vill kunna leva ett normalt vuxenliv så småningom och det är att "växa upp". Flytta hem till dina föräldrar, du klarar inte av att vara vuxen själv ännu. Sök hjälp, kommunen brukar ha ekonomiska rådgivare som du kan prova att vända dig till. Bo inte i eget boende förrän du har en grundläggande ekonomisk kompetens, för din egen skull. Låter väldigt hårt, men syftet är att hjälpa! Att inleda livet med betalningsanmärkningar och KF är inte alls roligt.

• Anonym (smslån)

jag bor ihop med min sambo..

• Agni

Ring Lyxfällan

Jag är så jävla grym
  • Anonym

Anonym (smslån) skrev 2008-06-18 15:09:27 följande:

kan inte han låna pengar åt dig eller är han lika pank som du
  • Himmelsblå

har ni jobb bägge eller akassa? Ni måste ju på nåt sätt iallafall se till att ha pengar till räkningarna.

• Anonym (smslån)

vi får ihop alla räkningar utan min telefonräkning.
    jag är arbetslös och ska eventuellt börja studera igen till hösten.
    han har jobb inte fast men jobb

• Himmelsblå

Ok men tror du ni klarar att betala ett smslån nästa månad på lönen? Då är det ju bättre att göra så istället för att låta räkningen gå till kronofogden. Och du kan fortsätta använda din mobil.

• neelliee

Spelar ingen roll. Du tycks ändå inte kunna hantera din ekonomi. Eventuellt har sambon också svårt med det, om han "godkänner" dina telefonvanor och krediter. Att du som arbetslös har lyxvanor (vilket 1000-2000 kr/mån i mobilkostnad är) är inte sunt, inte heller att din sambo sponsrar din uppenbarligen farliga livsstil. Ni kanske behöver söka hjälp hos ekonomisk rådgivare tillsammans, innan du eller ni båda hamnar i ordentliga problem. Kan vara bra att gå tillsammans om båda parterna i en relation har osunda värderingar, så att båda får lära sig vad ansvar innebär.
  • Anonym (smslån)

loanland accepterar inte mig eller min sambo som låntagare

• Anonym (Blue)

Sms-lån avråder jag ifrån och du får tydligen inte skjuta upp räkningen MEN finns det någon annan räkning på motsvarande summa som du kan skjuta på istället då?

Sen råder jag dig till att se över dina löpande utgifter. Tänka efter rejält varje gång du handlar något om det verkligen är nödvändigt och så sist men inte minst att varje månad lägga undan en summa så att du/ni har en buffert. Försök att betala av småkrediter om ni har. Skaffa inga nya. Har själv varit otroligt korkad så jag vet (tyvärr) vad jag pratar om.

Lycka till!

• Tös

Anonym (smslån) skrev 2008-06-18 16:39:19 följande:

vi får ihop alla räkningar utan min telefonräkning.
    Sluta ring då!
Svar på tråden smslån?