Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (smslån)

smslån?

Hej!
    Nu är det så här att detta är ingen bra lösning men den enda lösning jag hittar nu,
    Jag får inte ta ett vanligt lån och killen har försökt att ta ett lån men han får bara avslag.. så nu måste jag ta ett smslån, och alla ni som skriver att det inte ger ngn lösning skriv inte för jag vet men jsut nu gör det det,
    undrar nu ni som har smslån? vilket är bäst?

• Svar på tråden smslån?
  • zera

Jag skulle inte rekomendera smslån då det oftast finns någon annan utväg (skjuta upp räkningn om man talar med företaget eller liknande) men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.

• janne j

Hur ser er ekonomi ut nästa månad, är den lika ansträngd då eller är den bättre? Är den lika ansträngd som denna månad är inte smslån en lösning på era problem då ni kommer få den räkningen på halsen också och då sitter ni i ännu mer skit än ni gör idag

• Anonym (smslån)

jag behöver 2000 kr.. och jag har inget att sälja och inga sparengar eller likande.. och vi får inget lån ngnstans...

• janne j

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:09:38 följande:

jag behöver 2000 kr.. och jag har inget att sälja och inga sparengar eller likande.. och vi får inget lån ngnstans...
    i ert fall skulle jag nog ta smällen och låta bli att betala räkningen, då får ni en straffavgift på typ 150-300 kr och en månad till på er att betala den men det blir ändå billigare än ett smslån
  • Anonym

Det blir mindre avgifter om ni låter den gå till inkasso och sen betalar den. (180 kr för inkasso, 600 kr fasta avgiften)

Blir ingen prick eller anmärkninga av det.

• zera

Kommer du att kunna betala 2300kr nästa månad? om inte så är det ju ingen ide att ta ett sms-lån. Då har ni rn räkning på 2300kr nästa månad som inte kan betalas istället
  • Miss Lau
    zera skrev 2008-06-11 10:08:34 följande:
    men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.
    Självklart måste det inte bli så men statistiken är fruktansvärd när det gäller just sms-lån.
  • Anonym
    zera skrev 2008-06-11 10:08:34 följande:
    Jag skulle inte rekomendera smslån då det oftast finns någon annan utväg (skjuta upp räkningn om man talar med företaget eller liknande) men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.
    De har ju redan problem med ekonomin.
  • zera
    Miss Lau skrev 2008-06-11 10:11:50 följande:
    Självklart måste det inte bli så men statistiken är fruktansvärd när det gäller just sms-lån.
    Jo jag vet de. Och jag har även märkt att det faktiskt är mest folk i min ålder som hamnar hos kronofogden pga dessa lån. Tragiskt men sant. Men de blir ju så när det är så enormt lätt att få ett sms-lån
  • zera
    Anonym skrev 2008-06-11 10:12:27 följande:
    De har ju redan problem med ekonomin.
    Jo jag vet de anonym =) men nu skrev jag så för att valmar fört hade utryckt sig så som att alla som tar sms-lån får anmärkningar =)
Svar på tråden smslån?