• Anonym (smslån)

smslån?

Hej!
    Nu är det så här att detta är ingen bra lösning men den enda lösning jag hittar nu,
    Jag får inte ta ett vanligt lån och killen har försökt att ta ett lån men han får bara avslag.. så nu måste jag ta ett smslån, och alla ni som skriver att det inte ger ngn lösning skriv inte för jag vet men jsut nu gör det det,
    undrar nu ni som har smslån? vilket är bäst?

• Svar på tråden smslån?
  • Anonym (smslån)

vi har ingen vi kan låna av. har kollat redan allt sånt..

• Miss Lau

Ta inte ett sms-lån! Är det en räkning ni inte kan betala så ring företaget och förklara läget och be om att få betala nästa månad istället. Har ni skött er tidigare brukar det sällan vara några problem alls.

Att ta ett sms-lån är att be om lavinartade skulder, kronofogden, anmärkningar och ännu mer skulder!

• Anonym (smslån)

jag har ringt men jag får inte avbetala eller likande på den räkningen..

• Miss Lau

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:02:41 följande:

ja men en del har ju utan ränta bara en fastavgift?
    De kan kalla det vad de vill, det är ändå en kostnad (ränta) ni måste betala.
  • janne j

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:03:08 följande:

men hur ska vi kunna på ngn kredit?
    snacka med banken, ni har ju inget att förlora eller hur? Då en kontokredit ofta ligger på 5-10k så brukar banken vara ganska medgörlig fast det är klart har man mycket skulder så kanske de är mer restrektiv av sig.

En fråga, om ni redan nu har problem med att betala räkningarna hur ska ni då klara av att betala av smslånet nästa månad, risken är uppenbar att ni hamnar i en ond cirkel där ni tar nya smslån för att betala av gamla. Har läst om flera stycken som hamnat i den sitsen och som gått från ett smslån på 1k till 15-20k på relativt kort tid.
  • Anonym
    Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:02:41 följande:
    ja men en del har ju utan ränta bara en fastavgift?

Fasta avgiften ÄR ränta.
    Men om du inte har pengar denna månaden vad säger att du har pengar nästa månad + den fasta avgiften?
    Det finns inget annat som går så snabbt som smslån för att hamna hos fogden.

Känns ju lättare att ringa företaget du ska betala till och fråga om du kan skjuta upp den. Sällan de säger nej. 

• Miss Lau

TS- Har ni inget ni kan sälja för att få ihop pengar? För jag antar att det inte handlar om något jättebelopp eftersom det räcker med ett sms-lån.

• Anonym (smslån)

doom har sagt nej och påmminellsen kommer nu vilken dag som helst..

• Anonym (smslån)

nej vi har inget av värde..

• Anonym
    Miss Lau skrev 2008-06-11 10:06:37 följande:
    TS- Har ni inget ni kan sälja för att få ihop pengar? För jag antar att det inte handlar om något jättebelopp eftersom det räcker med ett sms-lån.
    Du kan låna 3000 kr via smslån.
Svar på tråden smslån?