• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • mortillsju
    sarahl skrev 2008-09-10 21:32:30 följande:
    jo, om det inte var för att fläcken sitter så nedrans högt upp. ca 2 cm under kantbandet i sprundet.
    Röstar på att du broderar nåt över och runt ikring. Det måste ju bli toppensnyggt!
  • mortillsju
    TeDrickaren skrev 2008-09-10 20:52:07 följande:
    Vad tycker ni om ordet ungar? fult?
    Jag gillar ordet ungar. Tänk alla djurens ungar som är så fina och söta. Jag kallar ofta mina barn för ungar.
  • Mari78 m pojktriss

lilla sol skrev 2008-09-10 20:17:44 följande:

Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-10 18:55:46 följande:
    Ni som har erfarenhet av både A&Hs velour och Jofotexs (den dyrare), skiljer de sig åt i tygkvalitet tycker ni?
    Jag tycker båda håller mycket hög kvalitet och är likvärdiga eller till och med mysigare än Hilco. Gäller nog framför allt A&H som har så himla mjuka och fylliga velourtyger. Jofotex dyrare och Hilcos kan man oftast inte vare sig se elelr känna ngn skillnad på (har haft hemma båda i lika färger vid ett flertal tillfällen).
  • AMDA

Måste bara berätta en rolig sak om velour nu när vi ändå har ämnet uppe

Min dotter är 8mån och hon har ju ett antal velourbyxor..hon kryper inte utan hon sitter på rumpan och hasar sig fram mest runt runt.
    Hon har en lekback som står på golvet i köket där brukar hon sitta och leka med sina velour byxor på.
    Vårat kök är ifrån 1947 och har en GRÄSLIG plast matta som är så matt att allt fastnar på den.
    Men inte där min lilla dotter sitter för hon har bonat upp golvet med sina velourbyxor
    Bara där är golvet nu blankt...så min gubbe undrar om det är barnarbete att sätta vår dotter på fler ställen på golvet så hela golvet blir blankt o fint igen?!

• madebyinferno
    AMDA skrev 2008-09-10 22:23:28 följande:
    Måste bara berätta en rolig sak om velour nu när vi ändå har ämnet uppe Min dotter är 8mån och hon har ju ett antal velourbyxor..hon kryper inte utan hon sitter på rumpan och hasar sig fram mest runt runt.Hon har en lekback som står på golvet i köket där brukar hon sitta och leka med sina velour byxor på.Vårat kök är ifrån 1947 och har en GRÄSLIG plast matta som är så matt att allt fastnar på den.Men inte där min lilla dotter sitter för hon har bonat upp golvet med sina velourbyxor Bara där är golvet nu blankt...så min gubbe undrar om det är barnarbete att sätta vår dotter på fler ställen på golvet så hela golvet blir blankt o fint igen?!
    Praktiskt
  • ekarny

Hej på er!

Undrar om någon sitter med ett bra möster till en Mai Tai??
    Skulle bli jätte glad isf!!

¸.?°´¯) Älskade underbara Familj (¯`°?.¸
  • sarahl

ang min klänning igår, tror att fläcken sitter så pass "bra" till att jag döljer den med avskärningsband. Fattar ni?

• lilllinda
    LumLumLum skrev 2008-09-09 11:46:36 följande:
    Nu finns ett exemplar av nya upplagan av Sy till barnen ute på Tradera. www.tradera.com/sy_till_barnen_62_98_centilan... (inte min auktion) Ska bli väldigt intressant att se om den blir såld till det priset. För inte kostar den väl så mycket att köpa? Jag har inte kikat på den eftersom jag hade turen att hitta ett ex på loppis för en tia häromveckan.
    Läser i kapp...

Jag har inget traderakonto men bad min kompis att hon ska maila säljaren o fråga om det är den boken som säljs på tradera för 185 kr får se om det kommer svar...
  • lilllinda

Ska köpa tiny tyg (Karin Mannerstål) och sy lite till barnrummen, är det samma priser överallt som tex på barnyger.se ?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle