• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • SomeOone

Okej vad är en ung förälder för dig då? Alltså under 20 elr?

• TrasDockanLer
    Reglementet skrev 2008-08-11 17:21:16 följande:
    somenågon i din ålder. Jag ser inte de som är över 20 som unga föräldrar.
    Men det är man tills men är 23....
  • isvinter

Inte läst allt här men jag skulle aldrig se ner på unga föräldrar däremot kan jag tänka tillbaka på hur jag själv var som 16åring. Hur man tänker, resonerar, hur ens världsbild ser ut. Och självbild. Man har inte direkt många erfarenheter att dela med sig när man just precis börjat gymnasiet. Klart man får det att funka men det är ett val jag aldrig skulle göra. Att bli mamma så tidigt alltså, men vi är ju alla olika :).

• SomeOone
    isvinter skrev 2008-08-11 17:27:09 följande:
    Inte läst allt här men jag skulle aldrig se ner på unga föräldrar däremot kan jag tänka tillbaka på hur jag själv var som 16åring. Hur man tänker, resonerar, hur ens världsbild ser ut. Och självbild. Man har inte direkt många erfarenheter att dela med sig när man just precis börjat gymnasiet. Klart man får det att funka men det är ett val jag aldrig skulle göra. Att bli mamma så tidigt alltså, men vi är ju alla olika :).
    Haha jo sant som sagt Men man växer ju också in i rollen som förälder Men alla är vi olika . Jag vart ju mamma när jag var 16 o ja jag var rätt så omogen på vissa sätt hehe o nu blirr jag mamma igen till början på nästa år känns jätte roligt
  • TrasDockanLer
    SomeOone skrev 2008-08-11 17:20:18 följande:
    Ja det vet jag , men vad hon menade är som ts är? undrade ja :)
    att du var så ung tror jag
  • SomeOone
    TrasDockanLer skrev 2008-08-11 17:32:49 följande:
    att du var så ung tror jag
    Okej haha komplimangerna haglar fram från henne hjehe nää skojja bara Okej !
  • TrasDockanLer
    SomeOone skrev 2008-08-11 17:39:08 följande:
    Okej haha komplimangerna haglar fram från henne hjehe nää skojja bara Okej !

Jag tycker att det är bar att vara ung förälder....

Min syster var 16 när hon fick sin första...

Och det har gått bra....

• SomeOone

jo både för och nackdelar finns ju i att vara unga förälder men
    för mig har det bara gått fint hittills så får se nu hur det kommer bli med två barn sen

• LadyB

denna tråden e ju bara för go,tycker ni inte?? alla får tycka o känna vad dom vill...ingen hackar ner på någon annan,det e ju snällt...mysiga ni e...puss till er alla

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??