• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad) (bygget pågår)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • Flaxa1

Nanna 79: Vi väntar på byggfelsförsäkringen och gubben som ska borra efter vatten. Det krävs vatten för vattning av plattan och han har skjutit upp det flera gånger nu.

• Busungarnas mamma
    Truffles skrev 2008-08-15 09:10:40 följande:
    Å, vi jobbar och sliter invändigt för att få saker klara men det verkar ständigt bara bli mer saker som ska göras... Till på köpet har jag nu varit krasslig hela min sista semestervecka och inte orkat jobba så mycket som jag önskat.
    Usch, vad tråkigt att behöva vara sjuk särskilt när man har så mycket att göra.
    Men det kanske var ett litet rop på att du behöver ta det lite lugnare?
    Annars brukar man ofta bli sjuk på semestern Fundersam
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2008-08-15 16:12:33 följande:
    Vi har gjutit idag. Annars är det rätt fullt upp här som nybliven tvåbarnsmamma
    Åhh, vad roligt Gick det bra?
    Kan tänka mig att du/ni har fullt upp med två barn och ett husbygge
  • Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2008-08-15 21:28:10 följande:
    Nanna 79: Vi väntar på byggfelsförsäkringen och gubben som ska borra efter vatten. Det krävs vatten för vattning av plattan och han har skjutit upp det flera gånger nu.
    Fy, vilken otur ni verkar ha just nu.
    Men då måste det betyda att det bara kan bli bättre
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-15 21:28:10 följande:
    Åh, så tråkigt! Hoppas att det blir bättre snart. Nu har ni haft er otur!
    Busungens mamma skrev 2008-08-15 21:51:46 följande:
    Åhh, vad roligt Gick det bra?Kan tänka mig att du/ni har fullt upp med två barn och ett husbygge
    Det gick mkt bra. Hehe jo det blir ju en del att göra med två barn och sambon jobbar ju eller är på tomten så honom kan man ju knappt räkna med Flört Jag har så svårt att bara vara hemma och vara så jag flänger runt en del så jag får skylla mig själv om jag blir trött. Tur att vi har så snälla barn Glad

Förresten har vi en blogg med bilder från dagens gjutning. Om det är nån som vill se så hojta så kan jag inboxa adressen (har ingen lust att lägga adressen här så ALLA kan se den- fånig jag veet!)
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2008-08-15 22:43:53 följande:
    Det gick mkt bra. Hehe jo det blir ju en del att göra med två barn och sambon jobbar ju eller är på tomten så honom kan man ju knappt räkna med  Jag har så svårt att bara vara hemma och vara så jag flänger runt en del så jag får skylla mig själv om jag blir trött. Tur att vi har så snälla barn Förresten har vi en blogg med bilder från dagens gjutning. Om det är nån som vill se så hojta så kan jag inboxa adressen (har ingen lust att lägga adressen här så ALLA kan se den- fånig jag veet!)
    Jag vill se
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-08-15 23:08:01 följande:
    Jag vill se
    Fixat Glad
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-16 16:19:36 följande:
    Jag vill oxå gärna se Nanna!
    Varsågod Glad
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4