• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • Truffles
    Busungens mamma skrev 2008-08-09 10:26:22 följande:
    I skrivande stund så håller vår tomt på att schaktas av, det känns helt sjukt att vi äntligen kommit till det stadiet Det är så roligt, jag ska gå dit och ta lite kort snart
    Härligt! Kul att se lite tomtbilder.
  • Flaxa1

Senaste nytt om vårt badrum.

Kommunen står på sig och FH har tagit fram nya ritningar. Dock tycker vår säljare att det är märkligt att det här inte kommenterades när bygglovet utfärdades. Våra ritningar har ju faktiskt godkänts en gång. Så vi ringde vår KA. Men han menar på att vid bygglovsprövningen så görs bara en grov koll, finliret kommer först vid byggsamrådet.

Hur som helst ska säljaren göra en sista ansträngning å våra vägnar på måndag. Hopppas, hoppas, för jag tycker tvättstugan blir förstörd med omritningen. För er som vet hur Doppingen ser ut inuti, så är det tänkt att det hörnet som är infällt i badrummet ska fällas ut.

• lollsanT

Flaxa

Ska ni göra så eller vill kommunen att ni ska göra det. Har nämligen redan pratat med maken om att "fälla" ut hörnet men han tyckte det var onödigt.
    Tror ni att det kan bli annorlunda om man har duschdörrar man kan fälla in helt i hörnet?

• Flaxa1

lollo83:
    Kommunen har inga åsikter om HUR vi åstadkommer förändringen, de kräver bara att badrummet håller vissa mått. Utfällningen av hörnet är ett förslag från FH och det är väl svårt att lösa det på nåt annat sätt. Det spelade ingen roll om vi satte in duschdörrar som skulle fällas in, min sambo tog upp det på samrådet.

Idag har vår säljare varit i kontakt med arkitekten som har ritat Doppingen och denne säger att huset absolut uppfyller kraven i lagen. Så han ska ta fram en A-ritning (?) som ska skickas till kommunen där man då ska kunna se att rummet uppfyller alla krav. Vi hoppas jättemkt på detta nu, vill inte fälla ut hörnet!

Har ni sett huset irl förresten? Jag tänkte oxå att man skulle kunna fälla ut hörnet när jag såg ritningen. Men när vi såg huset irl så förstod jag precis poängen med det där invikta hörnet. Det lilla extra utrymmet behövs inte i badrummet, men däremot gör det klädvården mkt öppnare, särskilt när man går in genom dörren från hallen.

• lollsanT

Flaxa

Har bara sett Svanen irl men jag kan tänka mig att det blir bättre som det är ritat från början. Förhoppningsvis så är de inte så griniga här. Jag hoppas att de slutar bråka med er nån gång!

• Busungarnas mamma

Hallå!
    Vad gör alla? Det är så tyst här nu för tiden...

Det gick finfint med schaktningen i lördags och i måndags var kommungubbarna ute på tomten och mätte in var huset och garaget ska stå.
    Jag trodde aldrig att bara det kunde vara så besvärligt att bestämma...

I morgon kommer det grus, en massa ton

• Flaxa1

Vi för vår del vääääntar. Det går så segt för det är flera olika saker som har hängt upp sig.

• Truffles

Å, vi jobbar och sliter invändigt för att få saker klara men det verkar ständigt bara bli mer saker som ska göras... Till på köpet har jag nu varit krasslig hela min sista semestervecka och inte orkat jobba så mycket som jag önskat. Gråter

• Nanna 79

Vi har gjutit idag. Annars är det rätt fullt upp här som nybliven tvåbarnsmammaFlört

• Nanna 79

Flaxa- Vad är det mer som krånglar förutom badrummet?

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4