• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • Flaxa1

Tackar! Lääängtar tills vår platta ligger på marken! Känns som att bara plattan ligger där (och all schaktning och där till hörande ev. problem) är ur vägen så kan man börja andas ut!

• Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2008-08-17 20:57:21 följande:
    Tackar! Lääängtar tills vår platta ligger på marken! Känns som att bara plattan ligger där (och all schaktning och där till hörande ev. problem) är ur vägen så kan man börja andas ut!
    Precis så sa min sambo också om plattan. Nu är det bara att vänta på leveransen. Spännande nu!
  • Nanna 79

En fråga: Är ytterpanelen med i första leveransen? Någon som vet?

• Truffles
    Nanna 79 skrev 2008-08-20 16:44:45 följande:
    En fråga: Är ytterpanelen med i första leveransen? Någon som vet?
    Vår ytterpanel kom med första leveransen iallafall.

Jag vill gärna se din blogg. Please, då kanske jag kan få lite inspiration till att uppdatera vår blogg....

Såg att någon frågat om hur länge innan vår första husleverans vi gjöt plattan. Det är ju nästan så man skäms men olika omständigheter gjorde att vår gjutning sköts framåt vid flera tillfällen så vi gjöt måndag förmiddag och husleveransen kom dagen efter på tisdagen. Nu strulade ju vår leverans så att det första materialet som snickarna ville ha och sätta tänderna i kom inte på morgonen utan först strax före fyra på eftermiddagen men ändå hade de fått upp stommen innan de gick hem på kvällen och tätt och låsbart under tak var det när de gick hem på fredagen.
  • Nanna 79

Truffles- Åh, vad bra att den var med i första- då borde vår också vara det! Hur många lastbilar var det som kom första dagen? Kommer det fler under veckan? Nu är det ju olika hus iof, men nyfiken ändå! Det är ju så nära nu :) Inboxat dig!

• Truffles
    Nanna 79 skrev 2008-08-20 18:37:27 följande:
    Truffles- Åh, vad bra att den var med i första- då borde vår också vara det! Hur många lastbilar var det som kom första dagen? Kommer det fler under veckan? Nu är det ju olika hus iof, men nyfiken ändå! Det är ju så nära nu :) Inboxat dig!
    Kom två lastbilar första dagen. Därefter har det ju kommit grejer i olika omgångar med olika fraktbolag. T ex så är ju inte takpannorna, innerdörrarna, kaminen, vitvarorna med mera med i första leveransen.
  • vist

Vi bygger Svanen och fick 80% första leveransen.

Än så länge har ALLT blivit rätt (tack gode gud!)

Snart (möjligtvis denna eller nästa vecka) är utsidan HELT klar och då menar jag verkligen allt inkl. målning....

Det går så fort nu så nu måste man ju börja tänka på innsidan

Lite nyfiken vad alla valt för golv????

• Nanna 79

Tack, då vet vi på ett ungefär hur det kommer bli för oss.

• Busungarnas mamma
    vist skrev 2008-08-20 21:33:39 följande:
    Vi bygger Svanen och fick 80% första leveransen.Än så länge har ALLT blivit rätt (tack gode gud!)Snart (möjligtvis denna eller nästa vecka) är utsidan HELT klar och då menar jag verkligen allt inkl. målning....Det går så fort nu så nu måste man ju börja tänka på innsidan Lite nyfiken vad alla valt för golv????
    Vi ska ha ekparkett i hela huset, förutom i tvättstugan och badrummen, där blir det klinkers.
    Hur har ni tänkt?

Jag tycker att det är såå svårt med badrummen, framförallt möblerna...men även med färger och material på väggarna...Tips mottages varmt
  • Nanna 79

Vi ska också ha ekparkett i hela huset förutom vid entren, tvättstugan och badrummen förstås då.

Busungensmamma- Visst är det svårt? Det är ju ingenting man ändrar direkt om man inte blir nöjd heller...Tror vi bestämt oss för vita stora rektangulära kakel på väggarna, brun våtrumsmatta på golvet och mörkbruna badrumsmöbler. Haha vad fult det lät när jag skrev det! Ser fint ut i mitt huvud när jag tänker på det iaf Flört Vad tycker ni om? Vad funderar ni på?

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4