• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • LizLind

Hallå Flax!Roligt att vi ligger i samma tid med våra hus Vi har väntat länge nu så man längtar verkligen ännu mer nu när man är så nära.Vart bor ni och vart ligger tomten ni ska bygga på?/Liza

• Flaxa1

Ja, vi har verkligen väntat lääänge! Men helt plötsligt går allt snabbt.

Vi bygger på Västkusten.

• Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad) (bygget pågår)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (Bygget pågår)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern (leverans vecka 47 -08) blandbarnochdammrattor.blogspot.com/
    FHLärkan - Lärkan (leverans vecka 47 -08)
    LizLind - Doppingen (leverans vecka 40 -08)

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • Busungarnas mamma

Hej och välkommen till tråden LizLind Glad
    Jag la till dig i listan ovan...Vi är många som snart har leverans, roligt tycker jag Glad

• Nanna 79

Ah, vilken skitstövel truffles! Vad arg jag skulle ha blivit! Har själv bara råkat ut för flera stycken som bokat tid då de skulle komma och sedan inte dykt upp och inte hört av sig. Morr!

• lollsanT

Vad många vi börjar bli

Ni som har byggt/ska bygga doppingen - har ni tagit bort väggen mellan köket och vardagsrummet? Hur hade ni då tänkt lösa det med möblering och ev. braskamin? Vi sitter och velar om vi ska ha braskamin nu men vet inte hur man smidigast löser det då.
    Har ni några ritningar på husen som man kan få kika på? *ler stort*

• Truffles
    vist skrev 2008-09-12 21:33:14 följande:
    Hinner inte vara så aktiv här inne längre, har själv precis börjat jobbat igen efter mammaledigheten (100%)Vårt husbygge går i rask takt framåt, jag är såååå stolt över sambon som bygger allt själv.Köket kom igår, vitvarorna, diskbänkar + garderober förra veckan, allt enligt schemat.Från början var tanken att vi skulle flytta in i ett färdigt hus, men eftersom tiden har flugit ifrån oss så kommer allt nog inte vara färdigt. Flytten sker okt/nov - shit! det är ju mindre än 2 månader dit Så här ser huset ut:www.familjeliv.se/hem/vist/gallery/phpikjvui....
    Tiden flyger nog ganska lätt iväg för de flesta husbyggarna och vad gör det om inte varje list är på plats vid inflytten så länge el, vatten och avlopp fungerar?

Något jag tycker att vi i tråden (eftersom de flesta av oss iallafall är tjejer) ska tänka på att även fast vi alla naturligtvis är glada och stolta över det jobb våra partners lägger ner på husbygget behöver tänka på att vi faktiskt också gör en stor insats då vi också gör det vi kan/hinner på husarbetet samt under denna period i mångt och mycket får ett totalansvar över nuvarande bostad och barn inkl olika aktiviteter m m.

Detta inlägg kan ha att göra med att jag åter fått höra hur "duktiga" alla karlar är som bygger hus. Jo, för vi, den andra hälften, ligger banne mig bara på sofflocket och äter praliner och dagdrömmer under tiden! Eller?
  • Truffles

Nanna 79 skrev 2008-09-16 20:23:14 följande:

Ah, vilken skitstövel truffles! Vad arg jag skulle ha blivit! Har själv bara råkat ut för flera stycken som bokat tid då de skulle komma och sedan inte dykt upp och inte hört av sig. Morr!
    Kan ju faktiskt vara lika illa det!

Ibland blir man ju bara så less på allt man får på sig och som gör att man själv känner sig sååå totalt oviktig... Då kan man behöva "morra" av sig lite ibland.
  • Busungarnas mamma
    Truffles skrev 2008-09-17 09:10:56 följande:
    Tiden flyger nog ganska lätt iväg för de flesta husbyggarna och vad gör det om inte varje list är på plats vid inflytten så länge el, vatten och avlopp fungerar? Något jag tycker att vi i tråden (eftersom de flesta av oss iallafall är tjejer) ska tänka på att även fast vi alla naturligtvis är glada och stolta över det jobb våra partners lägger ner på husbygget behöver tänka på att vi faktiskt också gör en stor insats då vi också gör det vi kan/hinner på husarbetet samt under denna period i mångt och mycket får ett totalansvar över nuvarande bostad och barn inkl olika aktiviteter m m. Detta inlägg kan ha att göra med att jag åter fått höra hur "duktiga" alla karlar är som bygger hus. Jo, för vi, den andra hälften, ligger banne mig bara på sofflocket och äter praliner och dagdrömmer under tiden! Eller?
    Jag håller med om allt du skriver

Jag var helt slut för några helger sedan då jag trimmat och klippt gräset, tvättat och städat bilen, klippt häcken och rensat ogräs samt tvättat och städat hemma...

Sambon tyckte synd om mig trots att han själv varit cirka 12 timmar vid tomten både lördag och söndag, så på söndag kväll ställde han sig i köket och gjorde matlådor för en hel vecka trots att han själv var vääldigt trött...

Får ni mycket hjälp från släkt och vänner?
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4