det va jag som tyckte att det borde förbjudas. måste man äta söta saker i över huvudtaget tänker jag? är förövrigt för att dom höjer skatten på vanligt socker i sverige också, för att minska fettman. Alltså, jag jobbar i en butik, varje gång jag är där kommer samma ungar springandes med pengar för att köpa läsk och godis, upp till ca 4 gånger om dagen. och dom äör inte speciellt välformade och har inte hälsan på rätt ställe. jag tycker att det är sorgligt att se vad föräldrna låter sina barn göra. Även en diabetiker kan äta vanligt socker, min morfar har diabetes och ibland MÅSTE han ha socker när blodsockret sjunker för lågt. räcker inte det? Vår kropp behöver socker till viss delmen det får vi i oss genom nyttig mat. Läsk är ju en helt onödig grej, och jag vet inte varför man väljer att dricka det, och än mindre varför man väljer att dricka det om man har diabetes. Då är man redan sjuk ju, ska man dra på sig fler sjukdommar då genom att häva i sig massa sötningsmedel. Nej, jag fattar inte hur människor fungerar som gör så.
ang diabetes så kan man ju faktist få det av att man äter för mycket socker också.
Allså, inget sötningsmedel och socker i MÅTTLIGA mängder. Tycker jag gäller både diabetiker och friska människor. Men ska man iaf fast man inte måste, så väljer man väl sötningsmedel som diabetiker kan jag förstå. men jävligt korkat tycker jag.
Möjligt att det bara är du som får lida för det i er familj, men det finns också många barn som får göra det som är glatt omedvetna om konsekvenserna.
Och jag vet inte vad man skulle kunna ersätta sötningsmedlen med som finns idag. men det va ju någon här ovan som hade ett förslag, vet inte vad det är, men det kanske är värt att se över?
och så ser jag att jag bara skrivit läsk här ovan, men jag tycker inte godis är bra heller. med eller utan sötningsmedel.
Malia75 skrev 2008-06-30 17:31:04 följande:
Nej, ingen har sagt att jag inte får dricka det men någon skrev att det borde förbjudas....och då finns det värre saker som borde förbjudas innan tycker jag. Det är i alla fall ingen annan än jag som får lida för om jag dricker cola zero.