• La Lola

Bytade?!

Vad f-n är det för ord?!
    Bytade?

"När bytade ni bil?" för att sätta ordet i en mening.....

Jösses.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Svar på tråden Bytade?!
  • Fru T

La Lola skrev 2008-07-10 12:37:18 följande:

Löjligt?För att? Jag kan väl knappast rå för hur trådarna kommer? Ordet finns ju i fler trådar än en.
    tyckte bara att det kom lite lustigt lämpligt att du starta tråden presis efter å just klanka ner på det ordet...

dialekter är olika i hela landet. lev med det!
  • La Lola
    Pumanprinsen skrev 2008-07-10 12:37:00 följande:
    Men om man nu gör det nån annanstan så måste det inte betyda att det är fel.La Lola skrev 2008-07-10 12:35:55 följande:
    Hm....sa jag att det var fel?
  • Hallontårta

Vet inte om det är dialektalt, men det låter som ett barn som precis är inne i att lära sig språket. Har aldrig hört en vuxen säga det. Däremot säger jag "tröck" och "klöpp" ibland istället för tryckte och klippte och det är dialektalt.

• Pumanprinsen

det kan ju bara hon avgöra hur hon ska fråga.

Misstolka?
    När nån skriver "Vad f-n är det för ord?!" och "Jösses"
    Jag tolkar då det som ett klagomål på den trådstartaren stavning, grammatik eller språkbruk, och det är emot reglerna.

MILF skrev 2008-07-10 12:38:06 följande:
    Vad anser du att hon skall fråga den trådstartaren då? Sen kan det ju misstolkas som ett klagomål på den trådstartaren stavning, grammatik eller språkbruk, och det är emot reglerna.
  • Basses mamma

He he, har aldrig hört bytade förut (trodde det var en felstavning). Men gröpper (gropar) och klöpp (klippte) säger vi här i Hälsingland!

• La Lola
    Fru T skrev 2008-07-10 12:40:03 följande:
    yckte bara att det kom lite lustigt lämpligt att du starta tråden presis efter å just klanka ner på det ordet...dialekter är olika i hela landet. lev med det!
    Aha.
    Som sagt, ordet finns i fler trådar. O inte bara här på FL.
  • La Lola
    Pumanprinsen skrev 2008-07-10 12:40:42 följande:
    det kan ju bara hon avgöra hur hon ska fråga.Misstolka?När nån skriver "Vad f-n är det för ord?!" och "Jösses"Jag tolkar då det som ett klagomål på den trådstartaren stavning, grammatik eller språkbruk, och det är emot reglerna.
    Vilken tråstartares?
    Hur vet du vart jag läst ordet?
  • Pumanprinsen

Nä du valde väl inte ordet fel men indirekt så menar du det när du skriver "Vad f-n är det för ord?!" och "Jösses" eller iallafall ett klagande i mina öron.

Lola skrev 2008-07-10 12:40:17 följande:
    Hm....sa jag att det var fel?
  • Fru T

La Lola skrev 2008-07-10 12:41:32 följande:

Aha. Som sagt, ordet finns i fler trådar. O inte bara här på FL.
    då hade du väll bara otur att det slumpade sig då
  • La Lola
    Basses mamma skrev 2008-07-10 12:40:56 följande:
    He he, har aldrig hört bytade förut (trodde det var en felstavning). Men gröpper (gropar) och klöpp (klippte) säger vi här i Hälsingland!
    Ah, tack för förklaringen av klöpp!
Svar på tråden Bytade?!