• La Lola

Bytade?!

Vad f-n är det för ord?!
    Bytade?

"När bytade ni bil?" för att sätta ordet i en mening.....

Jösses.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Svar på tråden Bytade?!
  • La Lola
    Pumanprinsen skrev 2008-07-10 12:48:33 följande:
    Ja det kan man tydligen. Och tycker ändå det är solklart för mig vem hon syftar på.
    Men du har ju ingen som helst aning vart jag läste ordet!
    Nä, det var inte i den tråden det länkades till.
    Ordet finns i många trådar.
  • xenaa

men jisses! vad är det som är kränkande??

TS har aldrig hört de ordet innan. och frågade vad det var för ord?
    Och syftar inte på någon, hon frågar.

Sen som jag sa att säga bytade är gramatikfel. så inte konstigt på att TS frågar vad det är för ord.

♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Pumanprinsen

Ställde henne en direkt fråga om det var den tråden hon mena. Det kan man inte bli anmäld för.

För gärna en diskussion... behöver inte göra en anmälan för det.

MILF skrev 2008-07-10 12:51:20 följande:
    Ja, men eftersom att det inte bryter mot reglerna så spelar det faktiskt ingen roll. Däremot var det ju någon som länkade till en tråd där det stod 'bytade' och det skulle kunna vara ett regelbrott. Har du problem med tråden i sig och inte vill föra en diskussion om ordets vara eller inte vara, så anmäl tråden och se hur moderatorerna tolkar tråden.
  • La Lola
    Stor mamma skrev 2008-07-10 12:48:48 följande:
    La lola försöker försvara sin tråd här nu. Jag tolkade det också som att du högg ner på den tråd som startade strax före din tråd. Du kunde lagt ditt ordval lite bättre kanske. Som vilken dialekt kommer bytade ifrån?? Eller var säger man bytade??Inte : Bytade Vad f-n är det för ord?! Bytade? "När bytade ni bil?" för att sätta ordet i en mening..... Jösses.Det låter så nedklankande. Tyvärr
    Sök på ordet.
    Kolla hur många som frågar "när bytade du medicin" "när bytade du...jamen vad som helst."
  • Stor mamma
    Jesspa80 skrev 2008-07-10 12:50:13 följande:
    Stor mamma skrev 2008-07-10 12:21:06 följande:
    Så pratar små barn...typ 5?
    Varför bara småbarn. Så du menar att folk med dialektord inte kan prata som vuxna
  • Loco Madre

På tal om konstiga ord så hör jag ibland folk som säger "setat". Tex "på den stolen har jag setat" istället för suttit. Det är väl ändå inget ord iaf? vilken dialekt kommer detta ifrån? Någon som vet?

• Jesspa80

Jag menade alltså "bytade", var inte meningen att låta dryg över det du sa :)

• Fluffguf
    xenaa skrev 2008-07-10 12:45:37 följande:
    Men ordet bytade är fel enligt gramatik. man böjer inte ordet byta så.det fick jag lära mig i ksolan iaf.sen jag har hört folk prata så. Vuxna, utanför FL.Det är gramatikfel.
    Det är inte ett gramatikfel, det är ett dialektalt ord.
    Jag kommer från Skåne och där används det av vuxna. Det finns många ord från andra dialekter som jag tycker är konstiga, men det betyder inte att det är fel att säga så.
    There's a bit of Fluffguf in all of us
  • La Lola
    MILF skrev 2008-07-10 12:48:54 följande:
    467 träffar! La Lola skrev 2008-07-10 12:48:06 följande:
    Precis. 467 träffar där ordet används.

Hur 17 kan jag då ha pekat ut någon?
  • Pumanprinsen

Men du säger ju själv att du sökte det ordet.. Varför?

La Lola skrev 2008-07-10 12:54:26 följande:

Precis. 467 träffar där ordet används. Hur 17 kan jag då ha pekat ut någon?
Svar på tråden Bytade?!