• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • smarties

Välkomna hem igen då Nirnaeth, synd att det blev så när ni hade semester.
    Men man kan ju inte rå för allt som kan hända. :)

Hoppas ni får sova om nätterna nu då. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-07-16 08:16:10 följande:
    Välkomna hem igen då Nirnaeth, synd att det blev så när ni hade semester. Men man kan ju inte rå för allt som kan hända. :)Hoppas ni får sova om nätterna nu då. :)
    Ja det var lite trist, men tur iaf att vi inte hade så långt hem. Hade ju varit värre om vi setat på Västkusten eller nåt. Nu tog det ju inte ens en timme att åka hem.
    Vi kan ju fortfarande åka tillbaka, stugan är våran tills på lördag, men nu känns det skönast att vara hemma.

Hur övertalar man en tuttgalen bebis att flaskan går bra den med?? Vi ska på barnfritt bröllop på lördag, och har barnvakt åt båda barnen. MEN, Adele är inte ett dugg impad av flaskan, vare sig med bröstmjölk eller ersättning!
    Thomas sitter och försöker mata henne nu, men det går nog inget vidare med tanke på hur hon låter
    Har aldrig behövt flaskmata henne tidigare, så hon är ju inte direkt van vid det. Provade nån gång när hon var jätteliten, och då gick det bra. Men sen har vi inte försökt nåt mera, eftersom amningen funkat så bra och jag inte behövt lämna henne.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-07-16 08:33:52 följande:
    Ja det var lite trist, men tur iaf att vi inte hade så långt hem. Hade ju varit värre om vi setat på Västkusten eller nåt. Nu tog det ju inte ens en timme att åka hem. Vi kan ju fortfarande åka tillbaka, stugan är våran tills på lördag, men nu känns det skönast att vara hemma. Hur övertalar man en tuttgalen bebis att flaskan går bra den med?? Vi ska på barnfritt bröllop på lördag, och har barnvakt åt båda barnen. MEN, Adele är inte ett dugg impad av flaskan, vare sig med bröstmjölk eller ersättning!Thomas sitter och försöker mata henne nu, men det går nog inget vidare med tanke på hur hon låter Har aldrig behövt flaskmata henne tidigare, så hon är ju inte direkt van vid det. Provade nån gång när hon var jätteliten, och då gick det bra. Men sen har vi inte försökt nåt mera, eftersom amningen funkat så bra och jag inte behövt lämna henne.
    Isac tog flaska en gång när han var 7 v och vi skulle på julbord med sambons jobb,vi var borta ett par timmar och han hade väl ätit typ 30 ml.... efter det har han aldrig mer tagit flaska jag kunde inte lämna honom efter det förräns han började ordentligt med gröt!
    Det blev bara en natt utan mig så länge jag ammade (10 mån),då fick syrran gå upp 03.00 och ge gröt  vi provade ALLT man kan ge i flaska,bröstmjölk,ersättingar,vällingar... alltså allt i alla märken! Det enda han tog i flaska var vatten!
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan
    Ja det var lite trist, men tur iaf att vi inte hade så långt hem. Hade ju varit värre om vi setat på Västkusten eller nåt. Nu tog det ju inte ens en timme att åka hem. Vi kan ju fortfarande åka tillbaka, stugan är våran tills på lördag, men nu känns det skönast att vara hemma. Hur övertalar man en tuttgalen bebis att flaskan går bra den med?? Vi ska på barnfritt bröllop på lördag, och har barnvakt åt båda barnen. MEN, Adele är inte ett dugg impad av flaskan, vare sig med bröstmjölk eller ersättning!Thomas sitter och försöker mata henne nu, men det går nog inget vidare med tanke på hur hon låter Har aldrig behövt flaskmata henne tidigare, så hon är ju inte direkt van vid det. Provade nån gång när hon var jätteliten, och då gick det bra. Men sen har vi inte försökt nåt mera, eftersom amningen funkat så bra och jag inte behövt lämna henne.
    å trist med semestern,men som du säger tur att det var nära hem,hoppas ni får skoj vad ni nu hittar på här hemma då ist
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Martha
    Vad ska ni på för bröllop? Vi ska nämligen oxå på bröllop på lördag även det barnfritt.. :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • znoozan

Hörrni dagisproffsen,hur märker ni barnens kläder? är väl dags att börja tänka på sånt nu

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-07-16 09:21:13 följande:
    Vad ska ni på för bröllop? Vi ska nämligen oxå på bröllop på lördag även det barnfritt.. :)
    Ute i Bergebo, Kriztin och Niklas heter dom som ska gifta sig Vart ska du då?

Fick du mitt mail igår förresten?
  • Martha
    znoozan skrev 2008-07-16 10:11:12 följande:
    Hörrni dagisproffsen,hur märker ni barnens kläder? är väl dags att börja tänka på sånt nu
    jag har märkt med penna... dock inte så bra om man ska sälja kanske..
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-07-16 08:51:35 följande:
    Isac tog flaska en gång när han var 7 v och vi skulle på julbord med sambons jobb,vi var borta ett par timmar och han hade väl ätit typ 30 ml.... efter det har han aldrig mer tagit flaska jag kunde inte lämna honom efter det förräns han började ordentligt med gröt! Det blev bara en natt utan mig så länge jag ammade (10 mån),då fick syrran gå upp 03.00 och ge gröt  vi provade ALLT man kan ge i flaska,bröstmjölk,ersättingar,vällingar... alltså allt i alla märken! Det enda han tog i flaska var vatten!
    *gah* Är rädd att det blir nåt liknande här! När man försöker ge henne flaskan så ser hon alldeles förtvivlad ut; "vad är det här!? vad gör ni mot mig?!"

Vi hade barnvakt för nån månad sen, och då skulle hon få urpumpad mjölk, men när vi kom tillbaka hade hon fortfarande inte ätit nånting och bara vrålade..så det kändes lite hopplöst.

Ska försöka träna lite varje dag med flaskan, hon får äta det hon vill ha och så ammar jag resten, förhoppnigsvis blir det mer flaska och mindre amning allteftersom.
    Sen är det bara att hoppas att hon vill återgå till amningen på heltid igen sen
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-07-16 10:11:12 följande:
    Har märkt med penna, inte vattenfast, utan den går bort i tvätten. Jag har märkt om kläderna när det börjat mattas av.
Svar på tråden Poppispinglorna