smarties skrev 2008-09-15 14:47:20 följande:
Fy vad otäckt, men håller med om det där, jag har själv varit med om det där så många gånger, speciellt utländska barn ska alltid vara på Moa och pilla och krama, oftast jättehårt så hon ser ut att vilja börja gråta, både stora och små barn är på henne, och mja, jag är väl inte så himla förtjust i det här pussande och kramandet varje dag.. Max har jag lärt att han ska gå därifrån när han inte vill, för han var lika utsatt han också. Förstår inte att dom inte kan låta bli, jag blir så arg..Dom ska även hänga och klänga på vagnarna även om det sitter barn i dom, när Moa var mindre och sov i vagnen så kunde jag låta henne ligga och sova i den när jag hämtade Max, nio gånger av tio stod det någon o pillade på henne så hon hade vaknat! ARGH.
Just det här barnet som välte vagnen idag, har jag sagt åt såå många gånger att låta bli vagnen. Sa även åt barnet idag, innan det hände..
Förra veckan hade samma barn setat bredvid vagnen, när jag stog och pratade med en fröken. Tittade till Adele, och såg att hela filten var full av jord. Då hade barnet setat och slängt upp en massa jord på Adele. Sa åt h*n att sluta på en gång, och h*n såg helt oberörd ut.
Veckan före körde samma barn in huvet till Adele, och nös henne rakt i ansiktet! När barnet tittade upp så hängde det TJOCKT med knallgult snor. Sa då åt h*n att gå bort från Adele, men inte rörde h*n en min då heller..
Vet snart inte vad jag ska göra, blir så frustrerad!! Det är ju ett barn..men jag är ju rädd om MINA barn.
Om Adele ville, hade jag haft henne i bärsjalen vid hämtning och lämning fortfarande. Där var hon iaf skyddad!